Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@09:04:50 GMT

مخوف‌ترین پرونده جنایی در روم باستان

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۶۳۵۶

مخوف‌ترین پرونده جنایی در روم باستان

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «لوکاستا» دختری باهوش و علاقه‌مند به مطالعه درباره سموم بود؛ اما یک شکست عشقی، او را به وادی جنایت کشاند.

حدود سال ۶۵ قبل از میلاد، لوکاستا با کوله‌باری از آموخته‌های ویژه درباره گیاهان و حیوانات سمی و البته، دلی پُرکینه از آدم‌ها، از روستایی نزدیک کوه‌های آلپ، وارد پایتخت امپراتوری روم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا به درمان بیماران رو آورد و، چون تبحر خاصی در این زمینه داشت، خیلی زود در میان مردم شهرت پیدا کرد. با این‌حال، شهرت او فقط به دلیل درمان بیماری‌ها نبود؛ لوکاستا خیلی زود با سیاستمداران سَر و سِر پیدا کرد و فهمید که توانمندی‌اش در استفاده از زهر، می‌تواند منبع درآمد بسیار خوبی باشد.

از حدود سال ۵۴ قبل از میلاد، لوکاستا که حالا «بیوه سیاه» امپراتوری نامیده می‌شد، با زهر‌های عجیب و غریبش به جان رجال سیاسی روم افتاد. او از مهارتش برای به قتل رساندن مزاحمان یا کسانی از آن‌ها خوشش نمی‌آمد هم استفاده می‌کرد! سطح مشتری‌های لوکاستا به‌تدریج بالاتر رفت؛ تا جایی که وقتی دوبار با سوءظن مقامات به خاطر دست‌داشتن در قتل دو تن از سیاستمداران به زندان افتاد، سناتور‌های قدرتمند او را از زندان آزاد کردند.

مرگ قربانیان لوکاستا طبیعی به‌نظر می‌رسید، اما همه می‌دانستند که دست او در کار است! در همین بین، جولیا، همسر کلودیوس امپراتور روم هم به سراغ بیوه سیاه رفت.

جولیا آگریپینا، زنی بسیار جاه‌طلب، بلندپرواز و خشن بود و برای تثبیت قدرتش، درصدد بود که کلودیوس را از میان بردارد. جولیا برای این کار به سراغ لوکاستا رفت. او هم نقشه‌ای دقیق برای این ترور طراحی کرد. درست روزی که قرار بود کلودیوس به دیار عدم فرستاده‌شود، تمام نگهبانان قصر ناگهان بیمار شدند؛ دل درد شدید و سرگیجه آن‌ها ناشی از سمی بود که لوکاستا با لطایف‌الحیل به سربازان خورانده بود.

بیشتر بخوانید

مرگ‌بار‌ترین مار‌های کره زمین + تصاویر

در همان هنگام، برای رفع گرسنگی امپراتور خوراکی از قارچ آورده شد؛ خوراکی که با زهری قتّال آلوده شده‌بود. حالِ کلودیوس با خوردن زهر، به سرعت دگرگون شد. پزشک دربار کوشید تا با واردکردن پَر به حلقوم امپراتور، او را وادار به استفراغ و بالاآوردن زهر کند؛ اما لوکاستا قبلا پَرِ پزشک دربار را هم به زهر آلوده کرده بود! با مرگ امپراتور، جولیا نتوانست زیاد دوام بیاورد و تسلیم قدرت نرون، امپراتور خونخوار روم شد.

نرون که برای اجرای طرح‌هایش به لوکاستا نیاز داشت، او را به خدمت گرفت. به این ترتیب، بیوه سیاه تا پایان دوران نرون به کار خود ادامه داد؛ اما با مرگ نرون، گالبا، جانشین او که از قتل‌های بی‌سر و صدای لوکاستا بیمناک بود، دستور داد او را به‌طرز فجیعی به قتل برسانند. به این ترتیب، مخوف‌ترین پرونده جنایی روم باستان بسته شد.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روم باستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گامی دیگر برای ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، عطا حسن پور با اشاره به آخرین مرحله از کاوش باستان شناسان از تپه قلعه فلک الافلاک خرم آباد گفت: اولین لایه نگاری به روش نوین، علمی و هدفمند در تپه قلعه انجام شد و در آخرین کاوش‌ها به این نتیجه رسیدیم که سکونت انسان در این تپه به دوران قبل از عصر مفرغ یعنی مس و سنگ و حدود پنج هزار و ۴۰۰ سال پیش برمی گردد.

وی اظهارداشت: در اجرای فصل جدید کاوش باستان شناسان از تپه قلعه فلک الافلاک، عرصه‌ای به طول ۲۵ متر و عرض دو متر مورد کاوش و بررسی قرار گرفت که بقایای سکونت انسان در چندین دوره تاریخی کشف شد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، پرونده قلعه فلک الافلاک و دره خرم آباد سال گذشته برای ثبت در میراث جهانی به عنوان سهمیه ۲۰۲۴ ایران به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، یونسکو، ارسال شده است که این کاوش هدفمند و علمی با شناخت لایه‌های دقیق باستان شناسی برای پیوست تاریخی و علمی پرونده ثبت جهانی بسیار بااهمیت است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در تهران!
  • گامی دیگر برای ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک خرم آباد
  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت
  • ظهور و سقوط شهر باستانی هرم‌ها
  • مرگ مشکوک دختری که با نامزدش به مهمانی رفت
  • مادر قاتل آگهی مفقودی بچه را منتشر کرد!
  • مادر قاتلی که آگهی مفقود شدن فرزندش را منتشر کرد
  • قتل دختر اصفهانی مبتلا به اتیسم به دست مادرش
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • تصویری از جدیدترین پهپاد سپاه پاسداران؛ کپی سلاح مخوف پوتین