Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله رییسی، چهاردهم مهرماه در جریان نشست شورای عالی قوه قضاییه، ضمن تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی و تأکید بر تداوم همکاری دادستان‌ها و قضات با این نیرو در تأمین امنیت جامعه، تاکید کرد: ارفاقات قانونی که در برخی مجازات‌های قضایی در نظر گرفته شده، شامل افراد جسور، شرور و مجرمان سابقه دار نمی‌شود.

خبرگزاری میزان - تأمین امنیت شهروندان و مقابله با اراذل و اوباش و اخلال‌کنندگان در امنیت جامعه، از توفیقات دستگاه قضایی در دوره تحول بوده است؛ مسئولان و مقامات قضایی در موضع‌گیری‌های متعددی تاکید کرده‌اند که امنیت شهروندان، خط قرمز آنهاست و کوچکترین مسامحه و اغماضی در قبال برهم‌زنندگان امنیت مردم صورت نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه روز ۱۲ آبان در بخشی از سخنانش در جلسه شورای‌ عالی قوه قضاییه به اهمیت «امنیت» اشاره کرد و با بیان این که امور سیاسی و اقتصادی و اجتماعی فرع بر وجود امنیت است، متذکر شد: به هیچ وجه نباید اجازه داد امنیت در کشور دچار خدشه شود.

تاکید رئیس دستگاه قضا بر برخورد به‌موقع و قاطع با برهم‌زنندگان امنیت

رئیس قوه قضاییه در همان جلسه تصریح کرد: برخی با شرارت و فساد می‌خواهند امنیت مردم را سلب کنند و مسئولان امنیتی و انتظامی و قضایی بر اساس قانون مسئولیت دارند با اقدامات پیشگیرانه و مجازات اشرار و ناامن‌کنندگان در سطح شهر‌ها و حاشیه شهرها، به‌موقع و قاطع با برهم‌زنندگان امنیت برخورد کنند.

ارفاقات قانونی شامل اشرار نمی‌شود

آیت‌الله رییسی، چهاردهم مهرماه در جریان نشست شورای عالی قوه قضاییه، ضمن تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی و تأکید بر تداوم همکاری دادستان‌ها و قضات با این نیرو در تأمین امنیت جامعه، تاکید کرد: ارفاقات قانونی که در برخی مجازات‌های قضایی در نظر گرفته شده، شامل افراد جسور، شرور و مجرمان سابقه‌دار نمی‌شود.

رئیس دستگاه قضا در همان نشست به نیرو‌های انتظامی تأکید کرد با کسانی که می‌خواهند امنیت جامعه را مختل کنند و در دل مردم هراس به وجود آورند، قاطعانه برخورد کنند.

هیچ نقطه از شهر نباید مأمن و جولانگاه مجرمان و خلافکاران شود

آیت‌الله رییسی در روز ۲۹ مرداد نیز در دیدار با شورای معاونان دادسرای عمومی و انقلاب تهران  با اشاره به برخی جرائم مشهود در خیابان‌های پایتخت و تاکید بر این که هیچ نقطه از شهر نباید مأمن و جولانگاه مجرمان و خلافکاران شود، گفت: دستگاه قضایی به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد افرادی با ایجاد لانه‌های فساد در منازل و معابر، به امنیت و آسایش مردم آسیب بزنند و برخورد با چنین افرادی عبرت آموز خواهد بود.

توفیقات دستگاه قضا در تأمین امنیت شهروندان و مقابله با اراذل و اوباش

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی دستگاه قضا، روز هشتم مهرماه در جریان نشست خبری خود، «تأمین امنیت شهروندان و مقابله با اراذل و اوباش و اخلال‌کنندگان در امنیت و سلامت جامعه» را در کنار «مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی به‌ویژه دانه‌درشت‌ها» و «حمایت از تولید و اشتغال و احیای صنایع و کارخانجات»، از جمله موارد سه‌گانه‌ای دانست که دستگاه قضایی در دوره تحول در آنها به توفیقات مطلوبی دست یافته و در این راستا سرمایه اجتماعی مناسبی را تمهید کرده است.

تشکیل «قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش»

بر همین اساس، روز شنبه ۱۰ آبان اعلام شد که در راستای ارتقای امنیت عمومی و مبارزه با ایجادناامنی، «قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش» در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل می‌شود.

به دنبال اعلام گزارش‌های مردمی و ضابطین مبنی بر ایجاد ناامنی در برخی از نقاط شهر تهران توسط اراذل و اوباش، تاکید اخیر ریاست قوه قضاییه مبنی بر برخورد قاطع محاکم با اشرار و ناامن‎کنندگان جامعه و بازدید دکتر علی القاصی دادستان عمومی و انقلاب تهران و برخی از معاونشان از محلاتی در تهران، برخورد با این هنجارشکنان در دستور کار قرار گرفت.

در همین رابطه جلسه‌ای به منظور ارزیابی اقدامات و ارتقای سطح هماهنگی و تشدید اقدامات مقابله‌ای علیه اراذل و اوباش با حضور دادستان عمومی و انقلاب تهران، فرماندهان ارشد نظامی، انتظامی و امنیتی استان و قضات ذیربط در دادسرای تهران تشکیل شد.

ناامن شدن فضا برای مخلان امنیت

علی القاصی‌مهر در این جلسه با اشاره بر ضرورت ارتقای امنیت عمومی و احساس امنیت بر لزوم انجام اقدامات هماهنگ ضابطین برای مقابله با اراذل و اوباش تاکید کرد و گفت: در این راستا باید خلا‌های اجرایی و مدیریتی مرتقع شود و با تشدید اقدامات و برخورد علیه این دسته از افراد که با هنجارشکنی‌های خود باعث ایجاد احساس ناامنی در بین مردم شده‌اند، فضا را برای آن‌ها ناامن کرد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت مردم خط قرمز دادستانی تهران است، گفت: به هیچ عنوان به اراذل و اوباش اجازه نمی‌دهیم که به امنیت مردم کوچکترین خدشه‌ای وارد کنند و با قاطعیت، سریع و بدون اغماض با آن‌هایی که بخواهند کوچه و یا خیابانی را ناامن جلوه دهند برخورد خواهیم کرد.

تشدید اقدامات علیه مخلان نظم و امنیت عمومی

در این جلسه دادستان عمومی و انقلاب تهران پیرامون تشدید اقدامات علیه مخلان نظم و امنیت عمومی، تقسیم و تفکیک وظایف میان ضابطین، انجام اقدامات ایجابی، پیشگیرانه و سلبی در خصوص اراذل و اوباش موضوعاتی را عنوان کرد.

برگزاری جلسات قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش هر ۱۵ روز یکبار با حضور مسئولان ارشد قضایی، انتظامی و امنیتی استان تهران نیز یکی دیگر از اولویت‌هایی بود که در این جلسه بر روی آن تاکید شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قرارگاه مبارزه با اوباش تامین امنیت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قرارگاه مبارزه با اوباش تامین امنیت عمومی و انقلاب تهران تشدید اقدامات امنیت عمومی امنیت جامعه امنیت مردم قوه قضاییه دستگاه قضا آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۶۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحت جوان با غیرت برای دفاع از ۳دختر نوجوان

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، در ساعت ۱۹ روز جمعه و همزمان با شب شهادت شهید غیرت شهید الداغی یک جوان با غیرت کاشمری شاهد مزاحمت دو نفر راکبان یک موتور سیکلت با حالتی غیرطبیعی برای سه دختر نوجوان می شود.

این جوان با غیرت برای دفاع از سه دختر نوجوان وارد عمل شده و به صورت لسانی به اراذل و اوباش تذکر داده و نهی از منکر می‌کند که مورد حمله اراذل و اوباش قرار می گیرد.

پیگیری خبرنگار فارس حاکی است این جوان کاشمری در جریان درگیری اراذل و اوباش با ضربه چاقو ار ناحیه گردن مصدوم و با کمک مردم به بیمارستان منتقل می شود. متهمان نیز توسط مردم دستگیر و تحویل عوامل گشت پلیس شده اند.

دیگر خبرها

  • جراحت جوان با غیرت برای دفاع از ۳دختر نوجوان
  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه
  • عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران دستگیر شد
  • دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد
  • دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • دستگیری عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • جزییات دستگیری 4 نفر از چهار نفر از اراذل و اوباش در ارومیه
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه