Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@13:29:39 GMT

تمدید نخستين سوگواره ملي شعر آئینی «سوگواره ايل»

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۶۴۹۹

تمدید نخستين سوگواره ملي شعر آئینی «سوگواره ايل»

دولت آبادی از برگزاری نخستين سوگواره ملی شعر آئینی «سوگواره ایل» ذیل طرح ملی ايران قوی سخن به میان آورد و گفت: این سوگواره تا دی ماه امسال تمدید شد.

«علیرضا دولت آبادی»به رونمایی از طرح ملی «ایران قوی» که همزمان با آخرین هفته از برگزاری طرح ملی «سه‌ شنبه‌ های تکریم» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: طرح ملی «ایران قوی» ذیل زیست‌‌ بوم فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه طرح ملی «ایران قوی» با چهار موضوع و عرصه متفاوت شامل «قرآن و سیره اهل بیت»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده»، «مقاومت و عزت ایرانی» خواهد بود، ادامه داد: این طرح ملی زیرمجموعه رویداد ملی فهما فعالیت دارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه قالب‌ های ۱۲ گانه تعریف شده‌ ای که در قالب رواق‌ ها و شبستان‌ ها در رویداد ملی «فهما» طراحی شد بود در مورد طرح ملی ایران قوی نیز وجود دارد، یادآور شد: مجموع امتیازهایی که در قالب  طرح ملی ایران قوی از سوی کانون‌ ها در سال جاری تا سال ۱۴۰۰ کسب می شود جمع شده و تقسیم بر دو می شود و بر اساس معدل، کانون برتر انتخاب خواهد شد.

دولت آبادی از برگزاری نخستين سوگواره ملی شعر آئینی «سوگواره ایل» ذیل طرح ملی ايران قوی سخن به میان آورد و گفت: موضوعات سوگواره مفاهیم و ارزش های عاشورا و اربعین، شعر ولايي شامل اشعار «نبوی، علوی، فاطمی، رضوی و مهدوی»، شعر »توحيدی و نيايشی در مناجات و ادعيه و مفاهيم قرآن و عترت» شعر آئینی و مقاومت بیداری اسلامی و شعر مذهبی در آيينه اخلاق و جامعه خواهد بود.
 
مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد به شرایط شرکت در این سوگواره اشاره کرد و ادامه داد: این جشنواره در دو گروه سنی نوجوانان (12 تا 20 سال) و جوانان (20 تا 30 سال) برگزار می شود.
 

وی با بیان اینکه اشعار ارسالی در دو بخش «سپید و کلاسیک» ارزیابی خواهند شد و هر شاعر می تواند در هر بخش سه اثر ارسال کند، یادآور شد: آثار ارسالی نباید در مجموعه ای چاپ شده باشد؛ ضمن اینکه اشعار ارسالی در قالب فایل word با خط B nazanin اندازه 14 باشد.

دولت آبادی مهلت ارسال آثار دی ماه سال جاری دانست و گفت: شماره مجازي ارسال آثار 09390956543 است؛ ضمن اینکه اعضای کانون ها می توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر به سايت Www.bachehayemasjed.ir  مراجعه يا با شماره تلفن 09178431796 لقمان منصوری دبيرخانه كنگره تماس بگیرند .


 

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: شعر ولایی ایران قوی سوگواره ملی شعر آئینی سوگواره کانون های فرهنگی هنری مساجد عاشورا شاعر دولت آبادی شعر آئینی ایران قوی کانون ها طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۶۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا از پنجم اردیبهشت به میزبانی امارات برگزار شد و تیم ملی ایران که با ۹ نماینده در این رویداد آسیایی حاضر بود در نهایت با کسب دو مدال طلا و نقره به کار خود پایان داد.

در جریان این مسابقات نازنین فاطمه عیدیان در دوی ۴۰۰ متر مانع با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ ثانیه برای اولین بار موفق به کسب مدال طلا شد. این نخستین باری بود که در رده سنی جوانان آنهم در بخش زنان ایران صاحب مدال طلا می‌شد.

مهدی هفت‌چشمه دیگر دونده ایران نیز در ماده پرتاب چکش با ثبت حد نصاب ۶۶.۶۴ متر نشان نقره این مسابقات را به دست آورد تا دومین مدال آور تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا باشد.

علی سروری در پرتاب چکش، ملیکا نوروزی در پرتاب چکش، مانا حسینی پرتاب نیزه، سجاد آقایی در ماده ۴۰۰متر، الناز موسایی در هفتگانه، محمد حسام مظفری در ماده ۸۰۰متر و ارشیا مصدقی در ماده پرش دیگر نماینده های ایران در رقابت های آسیایی امارات بودند که از رسیدن به مدال باز ماندند.

کد خبر 6090611

دیگر خبرها

  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • سهمیه قطعی ایران برای نخستین دوره لیگ نخبگان آسیا: ۱+۲
  • روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)
  • عکس| دو تصویر ناب از «ماشین دودی»؛ نخستین لوکوموتیو ایران
  • رسمی: پدیده جدید والیبال ایران تمدید کرد
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • ببینید | جهش ایران در تولید قوای پیشرانه، با ساخت نخستین موتور شش سیلندر بنزینی