Web Analytics Made Easy - Statcounter

فناوری‌های فضایی و برنامه‌های ماهواره‌ای برای توسعه اقتصاد سبز اروپا در سال‌های آینده، ایجاد شغل و موفقیت بیشتر آماده می‌شوند. به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو؛ آژانس فضایی اروپا چندین ابتکار سبز برای بازیابی رونق اقتصادی بعد از ویروس کرونا و تقویت زندگی پاک و تحویل دیجیتالی در نظر گرفته است. این آژانس بدنبال استفاده از فناوری برای دگوگونی مناطق سبز شهری، بهبود کیفیت هوا و ارائه خدمات فضایی برای انرژی دریایی، هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این آژانش همچنین قصد دارد تا از فضا و فناوری‌های ۵G برای فعال کردن خدمات حمل‌ونقل هوشمند استفاده کند. در شهر‌های هوشمند، می‌توان چرخه را با استفاده از فناوری‌های فضایی به‌منظور تغییر حمل‌ونقل عمومی به سمت انتشار صفر کربن‌دی‌اکسید و سیستم‌های نقشه‌برداری پویای جاده‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی، بهبود داد.
آلفرد شوم، مدیر نوآوری، علوم و فناوری در بنیاد جهانی طبیعت در آلمان گفت: «من عمیقا معتقدم که سنجش از راه دور و فناوری‌های هوشمند بیشتر به بشریت کمک می‌کند تا اثرات تهدیدکننده زندگی ناشی از گرمایش آب‌وهوا و از دست دادن تنوع زیستی را برطرف کند. زمان درگذر است و باید کاری کرد. به زودی قادر خواهیم بود شاخص‌هایی را برای اقتصاد پایدار رصد کنیم، بنابراین جامعه می‌تواند تصمیمات آگاهانه‌ای را به نفع طبیعت و مردم اتخاذ کند.»
به‌دنبال سقوط اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا، کمیسیون اروپا یک طرح بازیابی مهم پیشنهاد کرده است که طرح قبلی به نام «معامله سبز» که هدف آن از بین بردن کربن‌دی‌اکسید اروپا تا سال ۲۰۵۰ است را با تلاش برای تحولات دیجیتالی ترکیب می‌کند. این آژانس از شرکت‌ها دعوت کرده تا ضمن ارتقای توسعه سبز و حمایت از تغییر خدمات دیجیتالی، برای بازگرداندن اقتصاد اروپا شروع به کار کنند.
این طرح‌ها حوزه‌های مختلفی را از بهره‌وری انرژی تا فناوری‌های کشاورزی، از ساختمان‌های هوشمند و مدیریت فضای سبز، تا حمل‌ونقل و بازیابی تنوع زیستی در برمی‌گیرد. همچنین از برنامه‌های ماهواره‌ای می‌توان برای کمک به برنامه‌ریزی، نظارت، پیش‌بینی و توسعه تولیدات انرژی تجدیدپذیر، بخصوص وقتی با هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و سیستم‌های هواپیمای از راه دور هدایت می‌شوند، استفاده کرد.
ساخت‌وساز سبز می‌تواند با استفاده از داده‌های فضایی و حسگر‌های اینترنت اشیا، ساختمان‌های جدید را در مناطق ایمن از نظر محیط زیست قرار دهد، انرژی را ذخیره کند، اثر جزیره گرمایی را کاهش دهد و از نوسازی‌های سبز پشتیبانی کند.
فناوری‌های دیجیتالی، مسیریابی و ارتباطات ماهواره‌ای می‌توانند تحرک هوشمند و خدمات لجستیکی را بهبود داده و به توسعه برنامه‌های حمل‌ونقل همه کاره برای بهبود کیفیت هوا و بهره‌وری انرژی کمک کنند. برنامه‌های ماهواره‌ای می‌توانند تولید موادغذایی را بهبود بخشند، از هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری کرده و به پردازش و توزیع مواد غذایی پایدار کمک کنند.
این آژانس بیان کرد که امروزه نیازمند تلاش برای سیاره خود هستیم و حمایت‌های مالی و تجاری مناسب می‌توانند به احیای اقتصاد اروپا کمک کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری فضایی اقتصاد سبز پساکرونا ماهواره ای حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۶۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه کرمان گفت: دولت باید عزم خود را جزم کند تا آسیب پذیری کشور در بخش اقتصاد را چاره‌اندیشی نماید و کام تلخ اقشار کم درآمد را تبدیل به شیرینی کند و این جز با یک حرکت هماهنگ همراه و همگام مثل عملیات وعده صادق محقق نمی‌شود و این توقع ما از دولت انقلابی و مردمی ریاست جمهور است که این اتفاق به بهترین وجه ممکن در بخش اقتصادی رقم بخورد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: باید با فعال کردن مراکز اقتصادی کشور و تقسیم کار دقیق و تشکیل مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور بتوانند رنج چند ساله تورم و کاهش ارزش پول ملی را به پایان برسانند .

خطیب جمعه کرمان عنوان کرد: ایران قوی الزاماتی دارد همانطور که در بخش نظامی آنقدر پیشرفت کرده‌ایم آنچنانکه عملیات وعده صادق را با افتخار هرچه تمام ‌تر دردنیای پرآشوب امروز در یک اعلام رسمی می‌توانیم انجام دهیم و به نتیجه رساند، باید در بخش اقتصادی هم کشور در همین تراز و جایگاه قرار بگیرد.

وی همچنین شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را تسلیت گفت و افزود: این امام بزرگوار دردوران امامت خود به بهترین وجه ممکن رهبری و امامت جامعه را آنطور که شایسته است به انجام رساندند، امامی که موسس حوزه‌های علمیه و مراکز فقه و فقاهت در تاریخ تشیع و اسلام است با پرورش شاگردان فراوان با تخصص‌های متعدد توانست بخش علم و فهم را در جامعه اسلامی به اوج خود برساند.

نماینده ولی فقیه در استان سپس به شرایط کنونی فلسطین اشاره کرد وگفت:درست است که فلسطین اشغالی وغزه با تقدیم شهدای بسیار در شرایط کنونی قرار دارد اما دنیا بداند و خود را آرام آرام آماده کند برای تحولات عظیم و بزرگی که اتفاق خواهد افتاد .

وی به نتیجه دو نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا در ۱۰ سال قبل اشاره کرد وگفت: امروز این عمل به بار نشست و دانشگاه‌های اروپا و آمریکا به دفاع از مردم فلسطین قیام کرده‌اند، وقتی جنبش دانشجویی در دنیا متوجه شد که در مراکز و مجامع حقوقی بین الملل از مظلوم دفاع نمی‌کنند خود پرچم دفاع از مظلوم را به دست گرفته است.

مردم کرمان و برخی شهرستانها امروز پس از اقامه نماز جمعه در کنار یکدیگر با شرکت در راهپیمایی از مردم مظلوم غزه و مقاومت فلسطین و از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا حمایت کردند.

 

 

دیگر خبرها

  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند
  • مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور تشکیل شود
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • زارع‌پور: بسته اینترنتی ۳۰ گیگابایتی برای معلمان فعال می‌شود
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند