Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری مرد جوانی خبر داد که به بهانه ازدواج و استخدام از قربانیان خود اخاذی می‌کرد.

به گزارش رکنا ،  سرهنگ کارآگاه «احمد نجفی» در تشریح این خبر، گفت: یکم آبان ماه امسال خانم جوانی با مراجعه به دادسرای ناحیه شانزده تهران از شخصی بنام عمران 35 ساله به اتهام «اغفال و اخاذی با جعل عناوین دولتی» اعلام شکایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: پرونده با موضوع جعل عنوان تشکیل و برای رسیدگی با دستور بازپرس دادسرای ناحیه ۱۶ تهران در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی برای دستگیری متهم و بررسی‌های تخصصی قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان کرد: شاکی با حضور در اداره پنجم اعلام داشت، حدود چهار ماه پیش با مرد جوانی بنام عمران آشنا شدم که شغل خود را مأمور پلیس معرفی کرد و اکثر اوقات با لباس یک دست مشکی (نوپو) او را می‌دیدم و به واسطه این موضوع به خانواده‌ام اطلاع دادم و به وی اعتماد کردم و قرار شد به خواستگاریم بیاید.

بازداشت مأمور قلابی در تهران

سرهنگ نجفی ابراز کرد: شاکی ادامه داد، بعد از قرار گذاشتن برای خواستگاری وی اظهار کرد برایش مشکل مالی پیش آمده و از آنجایی که او توانسته بود در این مدت اعتماد کامل من را جلب کند، مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان به همراه خودروی ۲۰۶ شخصی‌ام را در اختیار وی قرار دادم، پس از دو روز دیگر عمران پاسخگوی تلفنم نبود و ناپدید شده است.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: کارآگاهان به دنبال اظهارات شاکی طی انجام اقدامات پلیسی و کارآگاهی مخفیگاه مأمور قلابی را در محدوده جنوب تهران شناسایی کردند و با هماهنگی قضائی متهم پرونده در یکم آبان ماه دستگیر و خودروی شاکی به همراه البسه پلیسی مورد استفاده نیز کشف و به اداره پنجم منتقل شد

وی گفت: متهم در بازجوئی‌های پلیس اظهار کرد، تبهکار جوان ضمن اعتراف به جرم خود به ۱۰ فقره سرقت بدین شیوه معترف شد که با تحقیقات کارآگاهای ۶ تن از شاکیان در این رابطه شناسایی شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ۴ تن از مال باختگان مرد می‌باشند متهم به بهانه استخدام از آن‌ها مبالغی دریافت کرده است، افزود: یکی از مال باختگان اظهار کرد که ۱۱۹ گرم طلا به امید استخدام به وی پرداخت کرده ام.

نجفی در پایان گفت: متهم با صدور قرار مجرمیت برای تکمیل تحقیقات در اختیار اداره پنجم قرار دارد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: پلیس استخدام رکنا جرم سرقت اخبار حوادث پلیس لباس خواستگاری زن جوان عمران اخبار تهران سهام عدالت قیمت خودرو کرونا عکس انتخابات آمریکا ترامپ انتخابات کرونا دونالد ترامپ قتل فیلم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جو بایدن اداره پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۶۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ داود معظمی گودرزی درباره جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یکی از خواننده‌های سرشناس کشور به پلیس فتا مراجعه و با طرح شکایتی اعلام کرد که صفحه‌ای جعلی با نام و تصاویر او در یکی از شبکه‌های اجتماعی ساخته شده و گرداننده یا گردانندگان این صفحه اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از طرفداران این خواننده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: مرگ تلخ ۲ مرد جوان در داخل چادر مسافرتی

وی با بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله تیمی از کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند، گفت: در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۴۰۰ هزار دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی و محبوبیت این خواننده معروف فعالیت دارد. این صفحه با جعل هویت شاکی و با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی بضاعت از کاربران کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: کارآگاهان سایبری پلیس فتای پایتخت با بهره‌گیری از روش های علمی، مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمالی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند. این فرد در مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف کرد. او انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای‌ مجازی عنوان کرد.

معظمی گودرزی با بیان اینکه برای متهم پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: این فرد به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229035 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • قتل زن مورد علاقه‌ جلوی چشمان مردم در شمال تهران
  • بازداشت سازنده صفحه جعلی یک خواننده معروف در اینستاگرام
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر توسط ۳ نفر
  • ربودن مرد جوان برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر
  • بازرس قلابی اتوبوسرانی در مشهد دستگیر شد
  • دستگیری شروری که در BRT مردم را با زنجیر کتک می‌زد | تنها اظهارات او را ببینید! | فیلم
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان