Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی در نشست جمع بندی سفر و در جمع مدیران کل و مسوولان سیستان و بلوچستان و چابهار در بندرشهیدبهشتی اظهار داشت: با توجه به افزایش حجم تخلیه و بارگیری در بندرچابهار نیاز فوری به توجه توسعه پسکرانه‌ها و جاده‌های ارتباطی منتهی به بندر است و در این باره وزارت راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر انجام کارشناسی کار‌ها گفت: برای جانمایی بندر و دسترسی آن به ریل و جاده باید ملاحظات در نظر گرفته شود تا بجای ضرر به نفع مردم باشد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: توجه ویژه مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و مسوولان کلان کشوری سبب شتاب در توسعه بندرچابهار شده است.

او  گفت: مهمترین فرصت اقتصادی کشور «چابهار» است و باید هوشمندانه و کارشناسی شده براساس منفعت افراد بومی و جغرافیای سرزمینی طرح‌ها را به سرانجام رسانیم تا خدای نکرده موجب متضرر شدن مردم نشود.

اسلامی افزود: اولویت مطلق محرومیت زدایی در گرو تصمیمات درست است و باید در خصوص راه، آب و زیرساخت‌های بهداشت و توجه به جوامع محلی اقدامات لازم انجام تا توسعه در کیفیت زندگی مردم رقم زده شود.

او  گفت: فرصت‌های سرمایه گذاری را باید برای مردم فراهم کنیم بطوریکه شخصا با افراد بومی بلوچستان در خارج از کشور نیز ارتباط گرفته و آنان را تشویق به سرمایه گذاری در منطقه کردم.

وزیر راه وشهرسازی گفت: دولت توانمند در کنار مردم توانمند می‌تواند موفق عمل و خدمات خوب ارایه کنند و این دو بال متوازن توسعه هستند.

او ادامه داد: بندرچابهار در مقیاس ملی و بین المللی می‌تواند نقش مهم در محرومیت زدایی داشته باشد و از اینکه بودجه‌های حوزه‌های مختلف سیستان وبلوچستان چند برابر شده است بسیار خرسندیم.

وزیر راه وشهرسازی گفت: آزادراه برای انجام توجیه اقتصادی نیاز است و باید عنوان کنم چندین کیلومتر راه در حال ساخت است.

اسلامی گفت: بودجه‌های راه در این استان به چهار برابر رسیده است و من هیچگاه راضی نیستم که در جاده‌ها خون از دماغ کسی بریزد و یا کشته و زخمی شود.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز اظهار داشت: این منطقه سهم خود در ۲ بانده کردن جاده چابهار کنارک به قید فوریت انجام خواهد داد و همیشه در اجرای طرح‌های مهم و توسعه‌ای که به نفع مردم و عمران و آبادانی سواحل مکران هست دریغ نمی‌کند.

عبدالرحیم کردی ادامه داد: با توجه به قوانین و مقررات و ماده ۶۵ نیاز است مدیران هر گونه فعالیتی در محدوده منطقه آزادچابهار را با ما هماهنگ باشند و قوانین را رعایت کنند.

او بیان کرد: طرح‌های خوبی در منطقه آزاد چابهار در حال اجرا است و در سال‌های اخیر با الحاق شهر به منطقه آزاد مشکلات مرز زمینی و آبی مرتفع شده و این به توسعه کمک می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی روز چهارشنبه وارد چابهار شد و قرار است به شهرستان‌های ایرانشهر، زاهدان و زابل سفر کند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر راه وشهرسازی بندر شهید بهشتی حمل و نقل جاده ای وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، اکبری افزود: محور خاش - سراوان یکی از معابر رسمی و مهم در محدوده این استان با کشور پاکستان است که نقش مهمی در مبادلات تجاری و توسعه اقتصادی این استان و شرق کشور دارد که با پیگیری‌های این اداره کل برای نخستین بار ساخت بزرگراه در این مسیر از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

وی ادامه داد: طول کلی محور خاش - سراوان ۱۵۱ کیلومتر است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده ساخت بزرگراه در این مسیر در قالب شش قطعه اجرایی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هدف از ساخت بزرگراه را افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش سرعت و ظرفیت مسیر، تسهیل در تردد زوار اربعین و توسعه و رونق اقتصادی این خطه برشمرد.

اکبری با عنوان اینکه وقتی مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد، انتظار می‌رود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد، گفت: امید می‌رود با اجرای این طرح ها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش‌های دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخص‌های توسعه اقتصادی نیز روز به روز گسترش یابد.

دیگر خبرها

  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • جایگزینی بیش از ۲ کیلومتر نیوجرسی جای گاردریل در جاده‌های مازندران
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم