Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رسول جلیلی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه رعایت تاریخ کشت مناسب غلات پاییزه از اهمیت ویژه‌ای بر خوردار بوده و این تاریخ کشت با توجه به اقلیم هر منطقه متفاوت است، اظهار کرد: کشاورزان حتما باید به توصیه مراکز جهاد کشاورزی درخصوص رعایت زمان کشت و استفاده از بذور اصلاح شده توجه نمایند و حتما پس از کشت غلات آبی باید آبیاری انجام پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: بیش از ۱۰ هزار تن بذر گندم اصلاح شده از آغاز کشت پاییزه تاکنون در اختیار کشاورزان استان قرار داده شده است.

جلیلی بیان کرد: برنامه ابلاغی امسال برای کشت گندم آبی ۸۹ هزار و ۶۵۰ هکتار است که ۶۳ هزار هکتار تاکنون کشت شده که بیش از ۷۰ درصد برنامه ابلاغی محقق شده است و ادامه دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: در زمینه کشت گندم دیم نیز ۲۸۹ هزار هکتار سطح ابلاغی است که ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی کشت و ۵۵ درصد از برنامه ابلاغی تاکنون محقق شده است و در مجموع ۵۹ درصد برنامه ابلاغی در اراضی دیم و آبی استان تحقق یافته است و این روند همچنان ادامه دارد.

جلیلی با اشاره به کشت جو پاییزه در استان گفت: بیش از ۳۰۰ تن انواع بذر جو اعم از آبی و دیم در اختیار کشاورزان قرار داده شده‌است تا در سطح ابلاغی امسال برای کشت جو که ۵۵ هزار هکتار تعیین شده است کشت انجام گیرد که، تاکنون ۲۰ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی، معادل ۳۶ درصد تحقق یافته است.

او اضافه کرد: رعایت تناوب کشت در مزرعه ضمن اینکه از بروز آفات و بیماری‌ها پیشگیری می‌کند، در افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولید در واحد سطح نیز موثر است.

جلیلی افزود: انتخاب بذر مناسب وبا توجه به کیفیت و پتانسل خاک مزرعه و درکنار آن، استفاده از زمان طلایی کشت، دو عامل بسیار موثر در افزایش تولید محصول و پیشگیری از آفات و بیماری‌های آن است.

انتهای پیام/ن م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گندم پاییزه وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی آذربایجان غربی برنامه ابلاغی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۶۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاونت املاک و حقوقی اقدامی موثر در پیشبرد اهداف دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در دیدار با کارکنان معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: پیشبرد برنامه‌ها با همفکری و اتحاد و پایش لحظه‌ای عملکرد هر بخش امکان پذیر است.

وی ادامه داد: کسب رضایت ارباب رجوع و انجام وظایف محوله در اولویت برنامه‌های ما بوده و بر این امر باید اهتمام ویژه وجود داشته باشد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: توجه به بخش‌های نهضت ملی مسکن، تامین و الحاق و تحصیل اراضی، حفاظت و نگهداری و واگذاری اراضی از جمله موارد قابل توجه بوده که باید بر این مسائل اهتمام ویژه وجود داشته باشد.

در ادامه این جلسه همکاران بخش معاونت املاک و حقوقی به بیان پیشنهادات نکته نظرات خود پرداختند.

دیگر خبرها

  • نیاز آذربایجان‌غربی به ۵۰۰۰ کلاس درس برای رسیدن به استاندارد کشوری
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی یازدهم اردیبهشت
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • معاونت املاک و حقوقی اقدامی موثر در پیشبرد اهداف دارد