Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@09:53:48 GMT

کنترل سلامت زنان باردار با استفاده از هوش مصنوعی

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۶۸۹۰

کنترل سلامت زنان باردار با استفاده از هوش مصنوعی

ایسنا/خراسان رضوی محققان دریافتند با استفاده از هوش مصنوعی، اختلالاتی مانند نقص مادرزادی قلب یا ماکروزومی (جنین بزرگ)، دیابت بارداری و زایمان زودرس را می‌توان زودتر تشخیص داد.

به نقل از رویترز، علاقه بسیاری برای استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی زنان و زایمان وجود دارد. کاربردهای هوش مصنوعی، نه‌تنها می‌تواند سلامت زنان در دوران بارداری را کنترل کند، بلکه در بهبود ارائه جهانی خدمات بهداشتی به‌ویژه برای مناطق محروم نیز موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دانشگاه سویل در اسپانیا، بررسی دقیقی درباره استفاده از هوش مصنوعی در زنان باردار طی ۱۲ سال گذشته انجام دادند. ماریا دل کارمن رومرو، محقق دانشگاه سویل اظهار کرد: هوش مصنوعی در بهبود سلامت فردی و عمومی کمک‌کننده است.

نتایج تجزیه‌وتحلیل در این زمینه تایید کرد که اختلالاتی مانند نقص مادرزادی قلب یا ماکروزومی (جنین بزرگ)، دیابت بارداری و زایمان زودرس را می‌توان با استفاده از هوش مصنوعی زودتر تشخیص داد.

بررسی‌ها درباره هوش مصنوعی شامل مواردی است که ارتباط بین تعداد زایمان‌های زودرس و آلودگی‌ زیست‌محیطی را نشان می‌دهد که زنان باردار قبلا در معرض آن بوده‌اند.

بارداری یک وضعیت حیاتی است که نیاز به تغییر و یادگیری جدید دارد و به‌طور بالقوه باعث اضطراب، ترس، نگرانی و حتی افسردگی در زنان می‌شود. باوجود اینکه نشان داده‌شده است که سلامت روان‌شناختی زن باردار، با خطر ابتلا به برخی بیماری‌های معمول بارداری ارتباط دارد، نتایج این تحقیق نشان داد که تقریبا کمبود مطالعاتی در زمینه احساسات، به‌عنوان عوامل ورودی در مدل‌های پیش‌بینی خطر در بارداری (۱.۲۸ درصد از بررسی‌ها) وجود دارد. همچنین، تعداد اندکی از تحقیق‌ها سلامت روان مادر باردار (۵.۱ درصد از تحقیقات) را به‌دقت بررسی می‌کنند.

سیستم‌های مبتنی بر رایانش احساسی (هوش مصنوعی احساسی) می‌توانند تعامل عاطفی با زن باردار را فراهم کنند و به‌عنوان‌مثال، تغییرات عاطفی را تشخیص داده و راهنمایی یا توصیه‌هایی را که سیستم قبلا از پزشکان دریافت می‌کرده را ارائه ‌کند. این موضوع باعث می‌شود که بیمار احساس امنیت و نزدیکی به خدمات بهداشتی داشته باشد و احساس متداول اضطراب یا نگرانی که گاهی اوقات، منجر به مشکلات جسمی می‌شود را کاهش دهد.

محقق این تحقیق اظهار کرد: شواهد علمی گذشته نشان داده است که وضعیت عاطفی و سلامت روانی زن باردار ‌در بروز خطرات بارداری موثر است و آزمایش بسیار جالب چند رشته‌ای ما نیز  نقش محاسبات عاطفی در زمینه سلامتی و رفاه زنان باردار را برجسته کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی دانشگاهی بارداری هوش مصنوعی استفاده از هوش مصنوعی زنان باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۶۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سامسونگ در حال آماده‌شدن برای رونمایی از گجت پوشیدنی جدید خود در تابستان است و هوش مصنوعی احتمالاً نقش اصلی را در شکل‌دهی به تجربه‌ی کاربران خواهد داشت.

دکتر هان پاک، رئیس تیم سلامت دیجیتال سامسونگ، اخیراً در جلسه‌ای با اعضای مشاوره‌ی پزشکی و گروه تحقیقات هوش مصنوعی این شرکت، درباره‌ی نقش هوش مصنوعی گجت‌های پوشیدنی در بهبود وضع سلامتی کاربران هم‌اندیشی کرد.

میونگ جین چونگ، مدیر مرکز تحقیقات هوش مصنوعی سامسونگ، توضیح داد که داده‌های طولانی‌مدت جمع‌آوری شده از گلکسی رینگ یا ساعت هوشمند سامسونگ می‌توانند برای درک بهتر وضع جسمانی و تاریخچه‌ی بیماری کاربر مفید باشند. او اعتقاد دارد که آینده‌ی هوش مصنوعی این است که اطلاعات گسترده‌ای را از زندگی روزمره‌ی فرد استخراج کند و بینش عمیقی از سلامت او ارائه دهد.

دکتر مایکل بلوم، فوق تخصص قلب و عروق، اعلام کرد که مانیتورینگ مداوم می‌تواند ابزار مهمی در شناسایی زودهنگام و پیش‌بینی بیماری‌های احتمالی باشد. فشار خون بالا و فیبریلاسیون دهلیزی مسائلی با خطر بالا هستند که می‌توانند از طریق مداخلات نسبتاً ساده مدیریت شوند.

دکتر بلوم می‌گوید که ساعت‌های هوشمند می‌توانند به پزشکان کمک کنند تا مشکلات پایه‌ای را که ممکن است به بیماری‌های حاد منجر شوند، بهتر مورد بررسی قرار دهند و هوش مصنوعی می‌تواند داده‌ها را به توصیه‌های عملی و قابل اجرا تبدیل کند.

دکتر دیوید کلوناف، رئیس مؤسسه‌ی تحقیقات دیابت در مرکز پزشکی میلز-پنینسیولا، گفت که مانیتورینگ گلوکز برای مدیریت دیابت و برای افرادی که دیابت ندارند، اما می‌خواهند به سبک زندگی سالم‌تری روی بیاورند، رایج‌تر شده است. ترکیب ابزار‌های پوشیدنی و هوش مصنوعی می‌تواند درک دقیق‌تری از سلامت متابولیکی ارائه دهد و فرصت‌هایی برای بهبود کلی سلامت و ورزش را فراهم کند.

مشخص نیست که گلکسی واچ ۷ یا حلقه‌ی هوشمند گلکسی رینگ چه امکاناتی ارائه خواهند داد، اما این مصاحبه‌ها نشان می‌دهند که سامسونگ امکانات سلامتی‌محور مبتنی‌بر هوش مصنوعی را به دستگاه‌های پوشیدنی خود وارد خواهد کرد.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • ۷ نشانه که می گوید باید کسی که دوستش دارید را ترک کنید
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • سامسونگ درباره پتانسیل هوش مصنوعی در دستگاه‌های پوشیدنی آینده خود توضیح می‌دهد
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • سرخ و سفید و دوست‌داشتنی
  • گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود