Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@23:31:44 GMT

ارتقای فرهنگ حقوقی مردم کاهش جرایم را سبب می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۷۰۸۴

ارتقای فرهنگ حقوقی مردم کاهش جرایم را سبب می‌شود

احمد موقری روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشاوره معاضدت حقوقی در مساجد آذربایجان شرقی بر اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» با رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید و اضافه کرد: این امر در راستای افزایش اطلاعات حقوقی جامعه و ارایه خدمات حقوقی به اقشار نیازمند و کاهش آسیب های اجتماعی لازم و ضروری است.

وی بر ارائه مشاوره برای افراد نیازمند به مشاوره حقوقی به ویژه در حاشیه شهرها و نیز ارائه مشاوره تلفنی برای این امر به جهت پیشگیری از احتمال شیوع ویروس کرونا در مشاوره های فیزیکی تاکید کرد و از راه اندازی مشاوره تلفنی ۱۲۹حقوقی استان در آینده نزدیک خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موقری اظهار داشت: در این رابطه ضرورت دارد نیازمندی های افراد و جامعه از طریق آموزش مسایل حقوقی مورد توجه قرار گرفته و از روش های نوین دیگری در ترویج محتوای حقوقی با بهره گیری از ظرفیت های شبکه های فضای مجازی و  حقیقی و ارایه مشاوره حقوقی به وسیله تلفن گویا استفاده شود.

وی اجرای دستورالعمل طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» با رعایت پروتکل های بهداشتی را  دارای قابلیت اجرایی دانست و یادآور شد: این طرح باید به صورت مستمر پیگیری و اجرایی شود.

موقری ادامه داد: مساجد مستقر در مناطق حاشیه نشین شهرهای بزرگ به خوص تبریز که اهالی پیرامونی آن از لحاظ وضعیت اقتصادی و استقرار در حاشیه شهرها امکان دسترسی به مشاوره و معاضدت حقوقی ندارند، باید در اولویت اجرای طرح یاد شده قرار گیرند.

وی، رشد و ارتقای فرهنگ حقوقی آحاد مردم، آشنا کردن آنان با حقوق و وظایف شهروندی، صلح و سازش، حل اختلافات و دعاوی، ارتقای فرهنگ قانون گرایی و پرهیز از قانون گریزی، زمینه سازی برای تحکم بنیان خانواده و کاهش طلاق و افزایش اعتماد عمومی به دستگاه را از اهدف طرح  هر مسجد یک حقوقدان اعلام کرد.

در آذربایجان شرقی بیش از هفت هزار باب مسجد وجود دارد که حدود ۲ هزار باب آن در کلان شهر تبریز است. 

برچسب‌ها دادگستری آذربایجان شرقی تبریز حقوق شهروندی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری آذربایجان شرقی تبریز حقوق شهروندی دادگستری آذربایجان شرقی تبریز حقوق شهروندی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد


به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو با «عادل کریملی» همتای آذربایجانی خود دیدار و گفتگو کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار گفت: اشتراکات زیاد فرهنگی، تاریخی و تمدنی با آذربایجان داریم و به همین خاطر یک ایرانی در آذربایجان و یک آذربایجانی در ایران احساس غربت نمی‌کند.

وی افزود: بنای ما در دولت آیت‌الله رئیسی بازطراحی رابطه فرهنگی با کشور‌های همسایه است. مواضع جمهوری اسلامی ایران در درگیری‌های اخیر تاکید بر حقانیت برادران آذربایجانی بود.

اسماعیلی گفت: تمایل داریم تفاهم‌نامه جامع فرهنگی بین دو کشور مجدد امضا شود. مرز‌های آبی و دریایی مشترک و طولانی با کشور آذربایجان داریم و پیشنهاد می‌کنم تبادلات فرهنگی در شهر‌های مرزی ایجاد شود. همچنین آمادگی داریم بین نویسندگان و سینماگران دو کشور نشست مشترک سینمایی برگزار کنیم.

اسماعیلی گفت: رییس‌جمهور ایران تاکید دارند هر کار فرهنگی در حوزه همسایگان در بخش‌هایی باشد که کاملاً همراهی و اتفاق نظر متقابل وجود داشته باشد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا اولین جشنواره فیلم‌های سینمایی کشور‌های حاشیه خزر را برگزار کنیم در همین زمینه از شما و سینماگران شما دعوت می‌کنیم تا در این جشنواره حضور داشته باشید.

دیگر خبرها

  • بازدید دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • بگویید «کنست آمریکا»!
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • روش و نرخ محاسبه خدمات قضایی به کمک مشاوره حقوقی
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم