Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:38:36 GMT

کاهش میانگین سنی فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۷۳۵۴

کاهش میانگین سنی فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی اظهار کرد: در طول دو ماه اخیر، متاسفانه هم میانگین سن ابتلا و هم میانگین سن فوتی‌ها در خراسان جنوبی کاهش پیدا کرده است.

غلامرضا شریف زاده، چهارشنبه شب ۱۴ آبان به خبرنگاران گفت: در طول مهر و آبان ماه موارد مرگ و میر از شاخص کشوری بالاتر بوده و ۸۲ درصد موارد فوتی در گروه سنی ۶۰ سال و بالاتر و ۱۸ درصد موارد فوت در سن زیر ۶۰ سال هستند، اما متاسفانه هم میانگین سن ابتلا و هم میانگین سن فوتی‌ها در خراسان جنوبی کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: وقتی سرعت گسترش اپیدمی زیاد شود همه گروه‌های سنی را درگیر می‌کند؛ هرچند شانس مرگ و میر در افراد دارای سن بالا و دارای بیماری زمینه‌ای بیشتر است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی بیان کرد: ۵۲ درصد موارد ابتلا مربوط به شهر و ۴۸ درصد مربوط به روستا است و از لحاظ جنسیت حدود ۵۵ درصد موارد ابتلا مرد و ۴۵ درصد زن است.

شریف زاده در خصوص اعمال محدودیت‌ها در استان گفت: از روز گذشته در شهرستان‌های بیرجند، قاین و طبس محدودیت‌های گروه شغلی ۲ ، ۳ و ۴ را خواهیم داشت؛ همچنین نیروهای نظارتی در حوزه دانشگاه و اداره صمت، نظارت بر اجرای این محدودیت‌ها را دارند که امیداوریم با اجرای این محدودیت‌ها ما شاهد کاهش موارد ابتلا در سطح استان باشیم که اگر بتوانیم محدودیت‌ها را به خوبی اجرا کنیم و پیک سوم را رد کنیم، در مراحل بعدی بیماری موفق تر خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تالارهای عروسی تعطیل شده، اما با این حال عروسی‌ها برگزار می‌شوند؛ لذا از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود برای حفظ سلامت خود و اطرافیان از انتقال عروسی‌ها به مکانی که دانشگاه علوم پزشکی و ارگان‌های دیگر حق نظارت و ورود به آن محل را ندارند خودداری کنند چراکه کار شایسته‌ای نیست و ضرر آن برای کل مردم استان و جمعی که در آن مراسم هستند، خواهد بود؛ لذا باید عروسی‌ها و مراسم خود را به تعویق انداخته تا با سلامتی و کمترین تلفات بتوانیم از این پیک عبور کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس پیک سوم کرونا خراسان جنوبی هم میانگین سن درصد موارد محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه میانگین میزان بارندگی استان در سال آبی جاری تاکنون به ۲۰۵ میلیمتر رسیده است، گفت: تاکنون ۸۲ درصد از میانگین بارندگی سالانه استان تحقق یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر میانگین بلندمدت بارندگی استان بوشهر را 251 میلیمتر اعلام کرد و اظهار داشت: در سال آبی جاری تاکنون میزان بارش باران در استان بوشهر به 205 میلیمتر رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 82 درصد از میانگین بارندگی سالانه استان تحقق یافته است به میزان ذخیره‌سازی آب باران در سازه‌های آبی استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: مجموع آبگیری سازه‌های آبی استان بوشهر از جمله سد رئیس علی دلواری، باغان، تنگ ارم، خاییز و دیگر آبگیرها و بندها در این سامانه بیش از 25 میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر سد باغان در دشتی را یکی از سازه‌های آبی مهم استان دانست و گفت: سد باغان در سفر دوم ریاست جمهوری به استان بوشهر به مرحله آبگیری رسید و برای نخستین بار با آبگیری بیش از 4 میلیون مترمکعب از روان آبها، حجم ذخیره آب این سد به 7 میلیون مترمکعب رسید.

محمدی ظرفیت ذخیره‌سازی سد باغان دشتی را 32 میلیون مترمکعب دانست و تصریح کرد: سد تنگ ارم دشتستان به عنوان یکی از منابع اصلی تأمین‌کننده آب شرب بخش ارم با آبگیری 100 درصدی در بارش‌های اخیر به حجم ذخیره 4.5 میلیون مترمکعب رسید.

وی با اشاره به فعال شدن یک سامانه بارشی دیگر در استان بوشهر خاطرنشان کرد: امیدواریم سازه‌های آبی دیگر استان بوشهر از جمله سد اخند، خاییز، ارغون و حوضچه‌های تغذیه مصنوعی در سامانه جدید بارشی در هفته جاری آبگیری شوند تا بخشی از کمبود آب سطحی و زیرزمینی استان از این طریق جبران شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر ضرورت مدیریت مصرف آب را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: لازم است همه بهره‌برداران آب اعم از کشاورزان، صنایع، خدمات آب بر و دیگر حوزه‌ها استفاده از آب را به‌صورت بهینه در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است