Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@21:45:42 GMT

جزییاتی از طرح شماره گذاری اینترنتی خودرو

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۷۵۳۳

رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا گفت: فروشنده و خریدار مدارک هویتی و سکونتی را باید در دفاتر پلیس + ۱۰ ثبت کنند و سپس وارد سامانه شماره‌گذاری اینترنتی شوند و پس از تایید مدارک مورد نیاز، بازه زمانی مد نظر خود را برای مراجعه به مراکز شماره گذاری تعیین می‌کنند.

خبرگزاری میزان - فارس نوشت: سرهنگ «علی محمدی» درباره طرح شماره گذاری اینترنتی خودرو گفت: ابتدا باید بگویم که طرح‌های هوشمندسازی پلیس راهور ناجا از جمله شماره گذاری اینترنتی، تحت تدابیر فرمانده نیروی انتظامی و سردار هادیانفر رییس پلیس راهور ناجا در راستای ارائه خدمت بیشتر به شهروندان به مرحله اجرا در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا افزود: در این طرح فروشنده و خریدار ابتدا مدارک هویتی و سکونتی خود را در دفاتر پلیس + ۱۰ ثبت کرده و پس از ثبت مشخصات، وارد سامانه شماره‌گذاری اینترنتی شده و پس از تایید مدارک موردنیاز، بازه زمانی مد نظر خود را برای مراجعه به مراکز شماره گذاری تعیین می‌کنند. سپس به صورت حضوری در مرکز تعویض پلاکی که قبلا رزرو کرده اند حضور یافته و مراحل تعویض پلاک خودرو را انجام می‌دهند.

وی درخصوص مراحل ورود به سامانه تعویض پلاک اینترنتی بیان کرد: برای استفاده از سامانه شماره گذاری اینترنتی ابتدا باید اشخاص متقاضی با دست داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه به یکی از دفاتر پلیس + ۱۰ در محل سکونت خود مراجعه کنند؛ ذکر این نکته ضروری است که در فاز اول طرح شماره گذاری اینترنتی صرفا خدمت نقل و انتقال اینترنتی برای اشخاص حقیقی ایرانی که مالکیت ۶ دانگ کامل خودروی سواری را دارند، امکان‌پذیر است.

سرهنگ محمدی خاطرنشان کرد: حضور اشخاص حقیقی شامل متقاضی فروش و متقاضی خرید در تمام مراحل الزامی است و در اجرای این طرح نمی‌توان به صورت وکالتی کاری را انجام داد.

وی ادامه داد: با حضور فروشنده و خریدار در دفاتر پلیس + ۱۰ مشخصات هویتی و سکونتی فرد ثبت می‌شود. البته اگر بعد از ثبت آدرس، محل سکونت، محل کوچه یا پلاک متقاضیان تغییر کرد می‌توانند برای اصلاح آدرس خود مراجعه کنند؛ برای این کار می‌توانند به اپلیکیشن «پلیس من» وارد شده و نسبت به تصحیح آدرس اقدام کنند، اما اگر شهر محل سکونت تغییر کرده باشد، باید اصلاحات را از طریق مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ انجام دهند.

رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا  در پایان گفت: در این مرحله شخص حقیقی متقاضی فروش با مراجعه به آدرس اینترنتی www.pelak.epolice.ir نسبت به ثبت نام و دریافت رمز عبور یک بار مصرف اقدام می‌کند؛ پس از ورود به سامانه مربوطه وارد قسمت نقل و انتقالات اینترنتی شده و قوانین و مطالب درج شده را مطالعه کرده و تأیید می‌کند.

بیشتر بخوانید: آدرس مراکز تعویض پلاک تهران بزرگ

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: تعویض پلاک راهور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تعویض پلاک راهور شماره گذاری اینترنتی پلیس راهور ناجا تعویض پلاک دفاتر پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۷۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی از اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجار شکن در سطح استان خبر داد.

حجت مشتاق در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی، از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات فاقد پلاک، پوشش و مخدوشی پلاک، تغییر وضعیت خودرو، ناخوانا بودن پلاک و سایر حرکات مخاطره‌آ میز در معابر درون و برون شهری آذربایجان‌غربی خبر داد.

وی افزود: در راستای تدابیر فرمانده انتظامی استان و بر اساس مطالبات شهروندان این طرح با بسیج امکانات از روز دوشنبه دهم اردیبهشت اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی گفت: به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر فردی در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری تغییری ایجاد و یا پلاک وسیله دیگری را به آن الصاق کند به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

مشتاق خاطرنشان کرد: بر همین اساس و در طرح تشدید برخورد با تخلفات فاقد پلاک، پوشش پلاک و.... ضمن توقیف وسیله نقلیه توسط پلیس، پرونده قضائی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی خواهد شد.

کد خبر 748940

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • سایپا فراخوان داد / این افراد به سایت سایپا مراجعه کنند
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • تصادف ۶ خودرو سواری در این بزرگراه تهران
  • جزییات تصادف زنجیره‌ای ۶ خودرو در بزرگراه ستاری تهران
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران