Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@12:24:10 GMT

ظاهر عجیب یک لاک پشت سوژه رسانه‌ها شد! + عکس

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۷۵۹۹

ظاهر عجیب یک لاک پشت سوژه رسانه‌ها شد! + عکس

 لاک پشتی عجیب و غریب که به رنگ زرد روشن است در حوضچه روستایی در بنگال غربی مشاهده شد. این حیوان نادر مبتلا به نوعی آلبینیسم است که بر رنگ آن تاثیر می‌گذارد. این لاک پشت متعلق به یک گونه نادر به نام لاک پشت پوسته‌ای هندی است. یک متخصص تصاویری از این لاک پشت را در توئیتر خود منتشر کرد و دو توضیح برای رنگ عجیب آن ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید: این یک نوع آلبینو است که رنگ زرد عجیب آن ممکن است به دلیل وجود جهش ژنتیکی یا اختلال مادرزادی باشد.

لاک پشت پوسته‌ای هندی، که به طور معمول سبز است، معمولا در جنوب آسیا یافت می‌شود و طول آن بین ۹ تا ۱۴ اینچ است. در ماه آگوست، یک حیوان مشابه از همین گونه در نپال کشف شد. در آن زمان آن را با خدای اسطوره‌ای هندو، ویشنو مقایسه کردند. این دو مورد فقط پنجمین و ششمین نمونه این آلبینیسم است.


کمال، که یک متخصص خزندگان هست و شاهد یافته‌های قبلی است، گفت که این خزنده دارای اهمیت معنوی عمیقی است. وی گفت: نه تنها حیوانات طلایی بلکه در مجموع لاک پشت‌ها از نظر مذهبی و فرهنگی دارای اهمیت قابل توجهی در نپال هستند. اعتقاد بر این است که لرد ویشنو برای نجات جهان از تخریب، به شکل لاک پشت درآمده است.

در اساطیر هندو پوسته فوقانی لاک پشت نشان‌دهنده آسمان و پوسته پایین نشان دهنده زمین است. مجسمه لاک پشت ویشنو، معروف به کورما، امروزه در تعدادی از معابد هندوستان پرستش می‌شود. لاک پشت طلایی رنگ قابل عجیب خود را مدیون لوسیسم رنگی است. لوسیسم معمولا منجر به پوستی سفید، رنگ پریده یا تکه تکه می‌شود، اما در این حالت منجر به غالب شدن گزانتوفور‌ها فراوان با رنگدانه‌های زرد می‌شود.      

منبع: پارسینه

کلیدواژه: لاک پشت پارسی خبر حیوانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۷۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم

در نشست تخصصی نقد و بررسی  برنامه محفل  که به میزبانی دانشکده صدا و سیمای قم در محل سالن شهید آوینی و با حضور برخی عوامل برنامه، کارشناسان، منتقدان و برنامه سازان برگزار شد، محمدحسین هاشمی گلپایگانی،تهیه کننده برنامه محفل، ساده و صمیمی بودن این مجموعه را از جمله اهداف پیش بینی شده برای تولید آن بیان کرد.

وی افزود: نیت گروه سازنده از همان ابتدا ایجاد حال خوب برای مردم بود نه آموزش مفاهیم سنگین قرآن.

هاشمی گلپایگانی با اشاره به فرایند سخت و زمان گیر انتخاب ۱۰۰ سوژه از میان ۳ هزار سوژه برای تولید برنامه افزود: برنامه محفل حاصل تلاش ۲۵۰ نفر از متولدین دهه هفتاد است که تقدیم مردم عزیز کشورمان شد.

حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان از کارشناسان برنامه محفل هم، عملی و کاربردی نشان دادن قرآن کریم و مفاهیم آنرا از نقاط قوت این مجموعه تلویزیونی عنوان کرد.

در این نشست ضمن پاسخ عوامل برنامه محفل به سوالات مطرح شده از سوی حاضران، از آقایان محمد حسین هاشمی تهیه کننده، مهدی زاد حسینی سردبیر و حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان کارشناس برنامه محفل تجلیل شد.

برنامه تلویزیونی محفل در ایام ماه مبارک رمضان امسال از شبکه ۳ سیما به روی آنتن رفت و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها
  • پدیده والیبال ایران سوژه پست جدید فدراسیون جهانی
  • جوان: مهدی نصیری «باطن» اصلاح‌طلبان است که «ظاهر» شده
  • سوژه امسال نون خ لب مرز بود | ۲ خط قرمز مهم که در این سریال رعایت شد
  • تکذیب یک شایعه عجیب درباره نام استقلال
  • فیلم اظهارات عجیب سخنگوی شورای شهر تهران | مشکلات تقصیر گرگ‌های رسانه‌ای افتاد!
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • لحظاتی عجیب از سقوط ابرهای بارور در عربستان!