Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه ۳۰ درصد برنج‌های وارداتی در گمرک مانده است، اظهار کرد: از برنج‌هایی که به صورت درصدی وارد شده حدود ۳۰ هزار تن در گمرک مانده است، در حالی که گمرک آمار برنج‌های مانده در گمرک را ۱۹ هزار تن اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با تامین ریال و ارز توسط واردکنندگان، امکان ترخیص برنج‌های مانده در گمرک وجود دارد چرا که بانک مرکزی کد تخصیص را داده است.

نرخ هر کیلو برنج خارجی به ۳۰ هزار تومان می‌رسد

کشاورز ادامه داد: با وجود نوسان نرخ ارز، امکان تامین ریالی و خرید ارز توسط واردکننده، ممکن است سرمایه واردکننده نرسد یا واردات برای واردکننده توجیه اقتصادی نداشته باشد چرا که قیمت برنج خارجی به حدود ۳۰ هزار تومان می‌رسد.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به اختلاف ناچیز قیمت برنج خارجی با داخلی، تقاضا برای خرید برنج خارجی کاهش یافته است.

افت تقاضا برای خرید برنج خارجی در بازار

دبیر انجمن واردکنندگان برنج از کاهش تقاضا برای خرید برنج خارجی در بازار خبر داد و گفت: با کاهش تقاضای عمومی از سوی رستوران و تالار‌های پذیرایی برای خرید برنج خارجی، مصرف تنها به خانوار اختصاص دارد که با این وجود تقاضای چندانی برای خرید در بازار نیست.

او قیمت کنونی هر کیلو برنج خارجی را یک دلار اعلام کرد و افزود: با توجه به دلار ۲۷ هزار تومانی، قیمت هر کیلو برنج خارجی با احتساب هزینه‌ها ۳۰ هزار تومان است.

کشاورز در پایان تصریح کرد: با کاهش قیمت ارز و واردات برنج خارجی پرمحصول شاهد رونق بازار خواهیم بود، چرا که قیمت برنج پرمحصول ۵۰ درصد از برنج‌های کیفی کمتر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برنج خارجی واردات برنج ۳۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۷۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران

منصور پوریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: جمعیت بالای دام سبک بیانگر بهبود وضعیت دام در کشور است، هرچند وضعیت دام سنگین همانند سبک در کشور نیست.

به گفته او، بنابر آمار ۷۰ درصد گوشت مورد نیاز از طریق گوساله و ۳۰ درصد از طریق گوسفند تامین می‌شود، از این رو در بخش تولید دام سنگین هم باید برنامه ریزی صورت بگیرد.

پوریان ادامه داد: بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک به بالای ۷۱ میلیون راس رسیده است که بدلیل حجم بالا مازاد بر نیاز کشور، پتانسیل صادرات ۵۰۰ هزارتن دام سبک و خرید تضمینی ۲ میلیون راس وجود دارد که انتظار می‌رود در راستای حمایت از دامداران حجم مازاد دام خریداری و صادر شود.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به واردات گوشت و دام از آفریقا افزود: سازمان دامپزشکی از لحاظ پروتئکل بهداشتی هرکشوری را که تایید کند، در راستای تنظیم بازار گوشت و دام از آن کشور وارد می‌شود.

او گفت: بنابر برنامه ریزی وزارت جهاد قرار است امسال در بحث واردات گوساله رقم قابل توجهی واردات صورت بگیرد. البته ۱۰۰ درصد این حجم واردات مربوط به دام پایه پروار است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد