Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مرزهای ایران، مرزهای دوستی است و وزارتخانه‌های امورخارجه و کشور باید اهتمام جدی‌تری برای تقویت این دوستی با ملت‌های همسایه داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس مقتدایی با تأکید بر ضرورت تقویت بازارچه‌های مرزی اظهار داشت: موضوع بازارچه‌های مرزی و مراوده مرزنشینان با همسایگان، یکی از موضوعاتی است که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای آنکه ابعاد مختلفی دارد، در چندین نوبت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ما کمیته‌ای را در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تحت عنوان «کمیته مرز» تشکیل داده‌ایم که این کمیته تاکنون از برخی مرزهای جمهوری اسلامی ایران بازدید کرده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: قرار است به زودی کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از مرزهای جنوبی و آبی کشورهم بازدید به عمل بیاورد.

مقتدایی اظهار داشت: تاکنون کمیته مرز گزارش‌هایی را از بازدیدهای خود از نقاط مرزی تهیه کرده که بخشی از این گزارش‌ها در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرائت شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در مجموع می‌توان این‌گونه برداشت کرد که امروز بخصوص با توجه به تحولاتی که در مرزهای شمالی رخ داده و با توجه به اختلافاتی که برخی از همسایگان با یکدیگر دارند، رسیدگی به موضوع مرزها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است.

وی یادآور شد: سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به خوزستان و سیستان و بلوچستان و بازدیدهایی که از مناطق مرزی داشته، به خوبی نشان می‌دهد که مجلس در خصوص مرزها با جدیت و دقت بیشتری نسبت به گذشته عمل خواهد کرد.

مقتدایی با تأکید بر اینکه ما معتقدیم که مرزهای ایران مرزهای دوستی و رفاقت است، گفت: برای تقویت این دوستی با ملت‌های همسایه، وزارتخانه‌های امور خارجه و کشور باید اهتمام جدی‌تری داشته باشند و مجلس هم در این جهت به دنبال همکاری با دولت و همه ارگان‌های نظامی، امنیتی و انتظامی است.

انتهای پیام/

منبع: مهر

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۷۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۱۰ – ج مربوط به مصارف استان‌ها را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تغییری در جدول شماره ۱۰ مربوط به استان‌ها به وجود نیاورده است و فقط چهار ستون به آن اضافه کرده که مربوط به توازن در توزیع می‌شود.

حاجی بابایی گفت: در این جدول ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای کار‌های جهادی آمده که بین همه استان‌ها تقسیم می‌شود و هر استان ۵۰ میلیارد تومان برای گروه‌های جهادی دارد. کمیسیون تلفیق هیچ‌گونه اعمال نظری درباره بودجه‌های استانی نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی آماده شد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است