Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابدالی با بیان اینکه تداوم اجرای پروژه های زیست محیطی در پالایشگاه گاز ایلام باعث کاهش و کنترل آلاینده های زیست محیطی خواهد شد، گفت: پالایشگاه گاز ایلام پتانسیل مناسبی برای تبدیل شدن به صنعت سبز دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل حفاظت مدحیط زیست استان ایلام، در بازدید از شرکت پالایش گاز ایلام اظهار کرد: با توجه به انجام اقدامات شاخص در حوزه مدیریت پسماند، تصفیه پساب صنعتی‌ و فضای سبز دراین پالایشگاه، انتظار می رود با راه اندازی واحد الفین پتروشیمی و ارسال خوراک به آن مجتمع و به تبع آن کاهش فلرینگ و اجرایی شدن پروژه های کنترل آلودگی هوا، این واحد صنعتی از پتانسیل مناسبی برای اینکه در ردیف صنایع سبز استان قرار گیرد، برخوردار  شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«غلامرضا ابدالی» خواستار تداوم اقدامات اجرایی در بخش حفاظت محیط زیست و انجام پروژه های پژوهشی مرتبط شد و افزود: اقدامات پالایشگاه شامل ایجاد واحد تصفیه پساب صنعتی پیشرفته، مدیریت مناسب و اصولی پسماندهای عادی و صنعتی قابل تقدیر است و تداوم چنین پروژه هایی باعث کاهش و کنترل آلاینده های زیست محیطی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام با اشاره به اینکه وضعیت آلودگی صنایع بر اساس یکسری شاخص های استاندارد در بخش های آب، خاک و هوا مورد سنجش قرار می گیرد، گفت: در دو بخش خاک و آب فعالیت های ارزنده و قابل تقدیری انجام شده و عملاً در این دو بخش مشکل خاصی وجود ندارد، تلاش برای کاهش آلودگی زیست محیطی در بخش هوا می بایست تا حصول به شاخص های استاندارد در آینده نزدیک ادامه یابد، که در این ارتباط راه اندازی واحد الفین پتروشیمی نقش تعیین کننده ای داشته و باعث کاهش اساسی فلرینگ پالایشگاه خواهد شد.

 

 مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام نیز در این بازدید به اقدامات انجام شده در خصوص بهينه سازي مصرف انرژي و پروژه هاي كاهش آلايندگي اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پروژه احداث واحد TGTU برای به حداقل رساندن آلاينده هاي واحد بازیافت گوگرد توسط مهندسی و توسعه شرکت ملی گاز و پژوهشگاه صنعت نفت در دست اقدام است و پالایشگاه ایلام نیز نقش فعالانه ای در بهینه سازی طراحی فرآیندهای این واحد ایفا می کند.

 

« روح الله نوریان» تصریح کرد: در این ارتباط تولید مداوم و پیوسته گوگرد تا 250 تن در روز نقش مهمی در کاهش بسیار چشمگیر ارسال گازهای اسیدی به فلر در 3 سال اخیر داشته است.

 

وی به اقدامات شاخص در خصوص کاهش آلاینده های زیست محیطی اشاره کرد و اظهار داشت: احداث جایگاه های جمع آوری، تفکیک و نگهداری موقت پسماند، سیستم تصفیه پساب صنعتی و سیستم های پایش بر خط پساب خروجی، اقدام به راه اندازی یک دستگاه زباله سوز صنعتی، اجرای 24.5 هکتار فضای سبز و رسیدن به شاخص 98 درصد در این زمینه که یک رقم بی نظیر در بین پالایشگاه‌های گاز می باشد، بخشی از اقدامات  این شرکت در این حوزه است.
 

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام خاطرنشان کرد: تولید گوگرد پاستیلی با کمترین آلودگی، استفاده از بخشی از اتان به عنوان سوخت بویلر ها و تزریق مابقی آن به شبکه گاز سراسری، ارسال بخشی از LPG خام به عسلویه با تقبل هزینه های گزاف حمل و نقل، از جمله اقدامات شاخص در کاهش آلاینده های زیست محیطی بوده است.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: پالایشگاه گاز ایلام آلاینده های زیست محیطی گاز ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش

معاون زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان ایلام در خصوص خبر حمله خرس به مرد دره‌شهری گفت: این حمله در منطقه «خرس‌آو» کبیرکوه که زیستگاه خرس قهوه‌ای است رخ داده است.

بیشتر بخوانید:

علیرضا محمدی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این زیستگاه خرس قهوه‌ای در ارتفاعات کبیرکوه در بخش شرقی کبیرکوه واقع است و منطقه‌ای صعب‌العبور است، فرد مصدوم شده از دامداران بومی منطقه است که دام‌های خود را وارد قلمرو زیستی خرس کرده است.

وی افزود: وقتی خرس برای فرزندانش احساس خطر کند، ممکن است به واردشدگان به زیستگاهش حمله کند.

محمدی با بیان اینکه جمعیت خرس در این منطقه معدود است، خاطرنشان کرد: ممکن است خرس برای تأمین غذا دست به حمله زده باشد، آنچه مسلم است ورود دامدار به قلمرو خرس است که با این ورود ۶ رأس دام دامدار نیز تلف و خود دامدار نیز مصدوم شده است.

معاون اداره‌کل محیط زیست استان ایلام تأکید کرد: خرس به هیچ وجه وارد قلمرو و زندگی مردم منطقه نشده است و در جای مرتفعی در کوه است که زیستگاه خود اوست.

اورژانس پیش‌بیمارستانی اعلام کرده خرس به یک مرد ۵۱ ساله دره‌شهری حمله کرده است و وی زخمی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229046 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش
  • مجوز‌های کاغذی باید شناسه یکتا بگیرند
  • رقابت چین و هند برای نفوذ به بخش انرژی سریلانکا
  • عزم جزم دولت برای به سرانجام رساندن مینی پالایشگاه دهدشت
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام