Web Analytics Made Easy - Statcounter

امینی فر گفت: تنها راه کار اساسی برای مقابله با هجمه‌های فضای مجازی، ایجاد نهضت سواد رسانه‌ای است، درست مانند شکل گیری نهضت سواد آموزی امروزه جامعه ما با توجه به شرایط موجود نیاز به راه اندازی نهضت سواد رسانه‌ای دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ عبدالله امینی فر، مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا(ع) عصر روز گذشته در دیدار با امام جمعه گناباد اظهار کرد: ما در حوزه فعالیت‌های سایبری با تاکیدات مقام معظم رهبری؛ گردان‌های سایبری بیش از یک سال است که راه اندازی شدند تا بتوانند فضای مجازی که حیاط خلوت دشمن بوده است و تا حدود زیادی آن را در دست داشته‌اند را کنترل کنند که الحمد‌الله با حضور و فعالیت پررنگ انقلابیون و بسیجیان این انحصار شکسته شده است و امروزه حرفی برای گفتن داریم، با وجود اینکه گلوگاه اصلی و بستر اصلی در اختیار دشمن است انقلابیون توانسته‌اند با تلاش خود یک جریان سازی در فضای مجازی ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: در حال حاضر ما در خراسان رضوی 270 گروهان سایبری داریم که با حضور و تلاش 12000 بسیجی مشغول به فعالیت هستند، جریان سازی می‌کنند، با هجمه ها مقابله می‌کنند و بطوری کلی قدم بزرگی در کنترل این فضا برداشته‌اند و موضاعاتی از قبیل تغییر رژیم آمریکا و دیگر موضوعات این چنینی در حوزه آفندی طراحی کرده ‌اند.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا(ع) گفت: دغدغه بزرگی که گردان‌های ما با آن روبرو هستند مسئله پایین بودن سواد رسانه‌ای مردم است، و با بروز بیماری کرونا و الزام استفاده دبیران و دانش آموزان در همه مقاطع متأسفانه آموزش و پرورش برنامه ریزی درستی برای مدیریت این مورد انجام نداده است، اگر ما این فضا را خالی کنیم و آن را مدیریت نکنیم، فضای مجازی را به راحتی از دست می‌دهیم، افراد و جریان‌های زیادی به وجود آمده‌اند که آماده بسیج کردن دانش آموزان بر علیه مجموعه‌های مختلف هستند و با طراحی پویش‌ها و کلید واژه‌های استفاده شده توسط این جریانات مشخص می‌شود که جامعه هدف آنها دانش آموزان هستند.

امینی فر افزود: تنها راه‌کار اساسی برای مقابله با این مسئله ایجاد نهضت سواد رسانه‌ای است، درست مانند شکل گیری نهضت سواد آموزی، امروزه جامعه ما با توجه به شرایط موجود نیاز به راه اندازی نهضت سواد رسانه‌ای دارد، ما آمادگی داریم در صورت ایجاد بستر فعالیت در مراکز آموزش عالی و آموزش عالی برای کنترل و آموزش‌های سواد رسانه‌ای با این مراکز همکاری کنیم.

حجت الاسلام حسن صادقی نسبت امام جمعه گناباد در ادامه گفت: پیش از این نیز گزارش فعالیت؛های بسیجیان گناباد در حوزه‌ی سایبری و دیگر فعالیت‌ها در این حوزه با اهمیت به ما رسیده است و بر این باوریم که باید برای فعالیت در این حوزه باید همه باهم و در کنار هم باشیم تا به نتایج مطلوب و دلخواه برسیم  زیرا به فرموده مقام معظم رهبری فضای مجازی قتلگاه جوانان ما شده است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه طبق مراجعاتی که به دفتر امام جمعه می‌شود و گزارشات دریافتی در حال حاضر جامعه ما به سمتی رفته است که فرزندان خانواده‌های بسیار متدین گرفتار مشکلات فضای مجازی و دچار انحراف شده‌اند چون مرجع آنان دین و روحانیت نبوده است بلکه فضای مجازی بوده است.

امام جمعه گناباد گفت: چندین جلسه در شورای فرهنگ عمومی فضای مجازی و مشکلات آن را مطرح و بررسی کردیم، همچنین از فعالان این حوزه دعوت کردیم و راهکار خواستیم اما متاسفانه بیشتر بیان مشکلات شده است از همین رو دفتر امام جمعه آمادگی کامل جهت همکاری با دیگر نهادها برای برنامه ریزی و مقابله با این هجمه‌ها را دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نهضت سواد رسانه ای فضای مجازی امام جمعه هجمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۷۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای