Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون جهش داوجونز با انتخابات تنگاتنگ آمریکا، کاهش یک درصدی قیمت نفت، نوبخت گزارش بودجه شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ را ارائه کرد، پیشتازی بایدن به کام دلار شد، بانک مرکزی: مشکل تجارت کشور کد رهگیری نیست، روغن موتور گران‌تر شد؛ روغن تقلبی بیشتر، پیش بینی آینده بازار مرغ و بیتکوین در اوج سه ساله را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهش داوجونز با انتخابات تنگاتنگ آمریکا

دیشب سهام وال‌استریت در حالی جهش کرد که در انتخابات تنگاتنگ ریاست جمهوری آمریکا هنوز برنده مشخصی اعلام نشده است. میانگین صنعتی داو جونز ۶۵۰ واحد یا ۲.۳ درصد جهش کرد و به ۲۷٫۹۳۱.۵۶ واحد رسید. اس‌اندپی ۲.۳۹ درصد جهش کرد و به ۳٫۴۴۹.۷۵ واحد رسید در حالی که کامپوزیت نزدک ۳.۶۵ درصد به ارزش خود افزود و به ۱۱٫۵۵۸.۶۹ واحد رسید.

کاهش یک درصدی قیمت نفت

رویترز: روز پنجشنبه در حالی که جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به کاخ سفید نزدیک شد، نفت کاهش یافت اما به نظر می رسد جمهوری خواهان کنترل سنا را حفظ کنند و احتمال هرگونه بسته بزرگ امدادی COVID-19 را کاهش دهند. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۶۴ سنت یا ۱.۶۳ درصد کاهش به ۳۸.۵۱ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام برنت با افت ۶۸سنت یا ۱.۶۵ درصد به ۴۰.۵۵ دلار در هر بشکه رسید. روز چهارشنبه هر دو حدود ۴ درصد جهش کرده بود.

توصیه به سهامدارانی که به تازگی وارد بازار شده اند

مجتبی تقی پور کارشناس بازار سرمایه گفت: توصیه به سهامدارانی که به تازگی وارد بازار شده و شناخت کاملی از این بازار ندارند، این است که در وهله نخست، از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری به بازار سهام ورود کنند و ثانیا دید بلندمدت در بازار سرمایه داشته باشند؛ همیشه تاکید شده است که سرمایه‌گذاری در بازار سهام باید با نگاه بلندمدت انجام شود و هرگز دید کوتاه مدت برای حضور در این بازار تایید نمی‌شود. سرمایه‌گذارانی که در زمان اوج قیمت‌ها وارد بازار شده‌اند و اکنون متحمل ضرر شده‌اند،‌امید خود را از دست ندهند و با صبوری از شناسایی ضرر در این مقطع خودداری کنند چراکه بازار همیشه بر یک روند نخواهد بود و بازگشت روند صعودی برای سهام ارزنده قابل تصور است به ویژه آنکه گزارش‌های منتشر شده شرکت‌ها نویدبخش بازگشت روزهای مثبت است. /سنا

قانون جدید برای مشمولان سهام عدالت

امکان حذف سفارش فروش سهام عدالت، برای مشمولین این سهام از روز گذشته فراهم شده است و سهامدارانی که از طریق بانکها یا کارگزاریها اقدام به فروش سهام خود کرده بودند می توانند نسبت به حذف آن اقدام کنند. البته سهامداران باید این نکته مهم توجه کنند که درخواست حذف سفارش فروش زمانی اجرا خواهد شد که سهام مشمولان درسامانه های سهام عدالت به فروش نرفته باشد.

کاهش معنادار قیمت دلار در بازار تهران

در دقایق نخست فعالیت بازار ارز در آخرین روز هفته، شاهد کاهش بیش از 2 هزار تومانی قیمت هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های مجاز سطح کشور هستیم.

به گونه ای که در لحظه انتشار این گزارش، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 26850 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به نرخ پایانی روز قبل، 2080 تومان ارزان تر شده است. هر یورو نیز در این صرافی ها، با کاهش 2100 تومانی به رقم 31400 تومان رسیده است.

نوبخت گزارش بودجه شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ را ارائه کرد

رییس سازمان برنامه وبودجه در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی گزارش بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت، در لایحه بودجه سال آینده را یک ماه زودتر ارائه کرد.

پیشتازی بایدن به کام دلار شد

ارزش دلار مقابل رقبا با پیشتازی بایدن تقویت شد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۴۸۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۵ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

بیتکوین در اوج سه ساله بیتکوین در ادامه روند صعودی خود موفق به فتح قله ۱۴ هزار دلاری شد. به نقل از سی ان بی سی، تمایل معامله گران به خرید بیتکوین باعث از سرگیری روند صعودی این ارز شد تا بدین ترتیب بازدهی هفتگی محبوب ترین ارز دیجیتالی جهان به ۷.۶۹ درصد برسد. طی ۲۴ ساعت گذشته بیت کوین با ثبت صعود ۳.۰۹ درصدی به ۱۴ هزار و ۹۵.۰۸۷ دلار رسید. بالاترین رکورد ثبت شده ارزش بیت کوین مربوط به روز هفدهم دسامبر سال ۲۰۱۷ بوده که در آن این ارز به قیمت ۱۹ هزار و ۷۸۳.۰۶ دلار رسید اما تنها کمی پس از آن این ارز با ریزشی شدید حدود یک سوم ارزش خود را از دست داد.   بانک مرکزی: مشکل تجارت کشور کد رهگیری نیست

روابط عمومی بانک مرکزی در صفحه توییتر خود نوشت: «آمار هفت ماهه حکایت از ۲۰ میلیارد دلار واردات گمرکی دارد. چرا فرآیندهای بانک مرکزی مانع آن نشد؟ آیا فکر می‌کنیم بیشتر می‌توانست وارد شود؟ برای اطلاع، ورودی ناشی از صادرات گمرکی ۱۸.۲ میلیارد دلار بوده است؛ یعنی ۹ درصد کمتر. مشکل تجارت کشور کد رهگیری و نظارت ارزی بانک مرکزی نیست.»

روغن موتور گران تر شد؛ روغن تقلبی بیشتر رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو گفت: درحالیکه در چند وقت گذشته روغن موتور ۴۰ درصد گران شد دوباره با ۴۵ درصد افزایش قیمت مواجهیم که این رویه سبب افزایش تولید و توزیع روغن موتور تقلبی در بازار شده است. نیک آیین با اشاره به اینکه شرکت‌های تولید کننده به دلیل واردات مواد اولیه با ارز آزاد قیمت روغن موتور را افزایش داده اند گفت: نیروی اندک سازمان تعزیرات حکومتی امکان رسیدگی به این شرایط بازار روغن را ندارد. ادامه جریمه‌ یک خودروساز به‌دلیل تخطی از مقررات فیات‌-کرایسلر می‌گوید که ممکن است با هزینه‌ ۸۴۰ میلیون دلاری ناشی از روند حل و فصل تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا مواجه شود که در حال بررسی آلایندگی‌های دیزلی در محصولات این خودروساز است. برخی از این خودروها ممکن است از حد تعیین شده مجاز برای آلایندگی عبور کرده باشند و از این رو باید به‌دلیل این تخطی از مقررات، فیات‌-کرایسلر جریمه‌های هنگفتی را پرداخت کند. این خودروساز ایتالیایی-آمریکایی گفت که حکم دادگاه استیناف آمریکا در ماه آگوست برای لغو دستور دولت ترامپ در جولای ۲۰۱۹ بود. این اقدام دولت ترامپ نیز خود برای تعلیق یکی از قوانین سازمان امنیت ترافیک بزرگراه‌های آمریکا بوده است. این قانون می‌گوید در صورتی که خودروسازان نتوانند به محدودیت‌های تعیین شده برای آلایندگی خودرویی پاسخ مناسب دهند، جریمه آنها به دو برابر افزایش خواهد یافت. فیات-کرایسلر پیش‌تر نیز گفته بود که به‌دلیل نقض مقررات آلایندگی سال ۲۰۱۷ آمریکا، متحمل جریمه ۷۹ میلیون دلاری شده است. /دنیای اقتصاد   پیش بینی آینده بازار مرغ نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: دولت با اتخاذ برخی تدابیر باید مرغداران را به سمت جوجه ریزی سوق دهد، در غیر این صورت با چالش کمبود مرغ در سطح کشور روبرو خواهیم شد.    بزرگترین رقبای خودروساز جهان کدام اند؟

همانند سایر کالاهای مهم در صنعت خودروسازی نیز رقابت زیادی بین خودروسازان وجود دارد و طرفداران هر کدام نیز روی برند محبوب خود تعصب دارند. در ادامه با برخی از این رقبا آشنا می شوید:

۱- رولز رویس و بنتلی

بین سال های ۱۹۳۱ تا ۱۹۹۸ کمپانی رولزرویس مالک بنتلی بود اما بنتلی مسیر خود را جدا و روی تولید خودروهای لوکس تمرکز کرد. 

۲- بنز و بی ام و

رقابت بین این دو خودروساز بیش از هر دو خودروساز دیگری در جهان مطرح بوده و علاوه بر آلمان شمار طرفداران هر دو برند در تمام کشورها نیز بالا است. اخیرا این دو خودروساز با وجود رقابت بالا بر سر بازارها با یکدیگر در حال همکاری برای توسعه خودروهای هوشمند خودران و غلبه بر رقبایی نیز تسلا هستند. 

۳- کادیلاک و لینکلن

با وجود سلطه کادیلاک بر بازار خودرو در آمریکا اخیرا خودروسازی تازه تاسیس تر لینکلن در حال تصاحب بخشی از بازار سنتی کادیلاک است. 

۴- فراری و لامبورگینی

این دو برند ایتالیایی رقابت سنگینی با یکدیگر بر سر خودروهای اسپرت دارند.

۵- پژو و رنو

بازار فرانسه به طور سنتی در اختیار این دو خودروساز بزرگ بوده است. هر دو خودروساز بیشتر روی توسعه خودروهای شهری و اقتصادی متمرکز هستند اما رنو دارای زیرمجموعه های بزرگ تری از پژو است. 

۶- شورولت و فورد

علاوه بر کادیلاک و لینکلن در عرصه خودروهای سبک تر در بازار خودرویی آمریکا رقابت زیادی بین فورد و شورولت وجود دارد با این حال فورد هم از نظر میزان فروش در آمریکا و هم فروش در سطح جهان در سطح بالاتری قرار دارد. 

۷- هوندا و تویوتا

رقابت اصلی در بازار خودروی ژاپن بین این دو برند است اگرچه دیگر خودروساز ژاپنی معروف یعنی میتسوبیشی نیز طرفداران خود را دارد. 

۸- هیوندای و کیا

این دو برند در کره جنوبی رقبای اصلی هستند اما کیا تمرکز بیشتی روی توسعه خودروهای شهری دارد. 

 

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: دونالد ترامپ حادثه تروریستی دانشگاه کابل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن سهام عدالت خودروساز دونالد ترامپ حادثه تروریستی دانشگاه کابل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن وارد بازار شده دو خودروساز سهام عدالت روغن موتور بانک مرکزی دو برند شده اند شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان

سیرنزولی قیمت‌ها درحالی در بازار ارز ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار در بازار تهران به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، کاهش قیمت ها در بازار طلا و ارز درحالی ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار در کف بازار به کانال 62 هزار تومان بازگشته است؛ ضمن اینکه دلار فردایی نیز بین دلال‌ها در کانال 61 هزار تومان معامله می شود.

سیرنزولی قیمت ارز در بازار بعد از نمایش اقتدار نظامی کشورمان در مقابل اسرائیل آغاز  و با کاهش تنش ها در منطقه ادامه دار شد.فعالان بازار ارز می گویند خیال بازار از تنش‌های سیاسی راحت شده و به همین دلیل درحال تخلیه هیجانات هفته های قبل است.

بازاری‌ها می گویند از دیروز جو بازار کاملا فروشنده است و خریداری حاضر به خرید در این قیمت‌ها نیست؛ خریداران دست نگه داشته‌اند تا در قیمت‌ها پایین تر خرید کنند.

هم اکنون دلار در کف بازار تهران به کانال 62 هزار تومان بازگشته ولی در کانال‌های تلگرامی طبق روال قبل دلار یکی دو هزار تومان گرانتر قیمت گذاری می شود! دلار تهران الان 62 هزار و 900 تومان و هرات 62 هزار و 270 تومان قیمت خورده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، ریزش قیمت‌ها در بازار طی روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و احتمال بازگشت دلار به کانال 50 هزار تومانی در هفته‌ آینده بالاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار