Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@07:41:17 GMT

کشته شدن سرکرده‌ داعش در یمن

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۷۹۳۲

کشته شدن سرکرده‌ داعش در یمن

نیروهای امنیتی دولت نجات ملی یمن خبر دادند که توانسته‌اند در استان «اب»، یکی از سرکرده‌های ارشد داعش را از پای درآورند. ناطقان:  دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) از کشته شدن یکی از سرکرده‌های ارشد گروه تروریستی داعش خبر داد.




این دولت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، سرویس‌های امنیتی وزارت کشور و اطلاعات یمن موفق شدند «صلاح عبدالنور عبدالعزیز نائف الراشدی» ملقب به «ابو یوسف التعزی» را از پای درآورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شبکه خبری المسیره گزارش داد، وی یکی از تروریست‌های خطرناک داعش در منطقه «القاعده» واقع  در استان «اب» (جنوب غرب یمن) بوده است.

به گزارش این شبکه، الراشدی پس از اینکه حاضر نشد خود را تسلیم نیروهای امنیتی کند، کشته شد.

بنا بر این گزارش، وی در ترور «یاسین مختار عباس الحروی» از شهروندان یمنی در منطقه القاعده دست داشت. الراشدی مسئول گسترش تفکرات گروه‌های تکفیری و عضوگیری برای داعش بود.

در همین ارتباط، «عبدالخالق العجری» سخنگوی وزارت کشور دولت نجات ملی یمن اوایل مهر ماه گذشته اعلام کرد، در طول ۲۰۰۰ روز ایستادگی مردم یمن در مقابل حملات ائتلاف سعودی، ۴۱ عملیات انتحاری تروریست‌های القاعده و داعش خنثی شده و ۲۴۳۷ عنصر این دو گروهک بازداشت شده‌اند.

العجری افزود، همچنین ۳۰۲ توطئه ائتلاف برای هدف گرفتن امنیت و ثبات یمن خنثی شده و ۱۴۸۳ بمبی که عناصر وابسته به ائتلاف در مسیرها، بازارها، روبروی مدارس و مراکز عمومی کار گذاشته بودند، کشف و خنثی شد.

وی در ادامه از کشف و ضبط ۶۶۸ سلاح و نیز ۳۴۲ مورد چاپ اسکناس تقلبی خبر داد و گفت، از ابتدای حملات ائتلاف متجاوز در سال ۲۰۱۵ تا کنون ۶۰۱۵ عملیات بازگرداندن اموال مسروقه به صاحبان اصلی آن انجام شده است.

العجری تأکید کرد، ائتلاف سعودی به صورت مداوم در تلاش است که استان‌های یمن آشوب به پا کند و با حمایت از گروهک‌های تروریستی و جنایتکار، از آنها نیز به همین منظور استفاده می‌کند.
منبع: فارس برچسب ها: یمن ، ناطقان ، داعش ، دولت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: یمن ناطقان داعش دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۷۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور در سوریه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در صحرای استان حمص منهدم کرد.

به گزارش مشرق، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیماهای اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه های تروریستی در منطقه استفاده می کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس