Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@13:55:59 GMT

مکرون: فرانسه علیه اسلام نیست

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۷۹۹۸

ساعت24-رئیس‌جمهوری فرانسه مقاله‌ای را در روزنامه فایینشال تایمز انگلیس منتشر و تلاش کرد موضع خود در قبال دین اسلام و "جدایی‌طلبی اسلام‌گرایی" را توجیه کرده و توضیح دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در روزنامه فایننشال تایمز متنی را در پاسخ به مقاله‌ای منتشر کرد که روز دوشنبه منتشر و بعدا حذف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تلاش کرده توضیح دهد "فرانسه علیه جدایی طلبی اسلام‌گرایی (Islamist separatism) می‌جنگد و این جنگ هرگز علیه اسلام نیست".

مکرون در یک مقاله طولانی در این روزنامه که در وب سایت کاخ الیزه نیز منتشر شده از مقاله‌ای که وی را "متهم به انگ زدن به مسلمانان فرانسه و حتی بدتر از آن ایجاد یک جو وحشت و سوءظن نسبت به مسلمانان برای اهداف انتخاباتی کرده است" ابراز ناراحتی کرد.

وی با ادعای این‌که سخنانش تحریف شده است، گفت: اجازه نمی‌دهم کسی بگوید که فرانسه و دولت من، نژادپرستی در برابر مسلمانان را پرورش می‌دهیم."

همانطور که هفته گذشته در شبکه قطری الجزیره مطرح شد، رئیس جمهوری فرانسه می‌خواهد فراتر از مرزهای فرانسه توضیح دهد که مبارزه او علیه "جدایی‌طلبی اسلام گرا" مبارزه با اسلام نیست، در حالی که مسلمانان چندین کشور با درخواست برای تحریم محصولات فرانسه با عصبانیت نسبت به سخنان وی واکنش نشان دادند.

امانوئل مکرون پس از یادآوری مجموعه حملاتی که از زمان کشتار شارلی ابدو در ژانویه ۲۰۱۵ به فرانسه وارد شده و حملات ۱۳ نوامبر که ۳۰۰ کشته برجای گذاشت، مدعی می‌شود که فرانسه به دلیل ارزش‌هایش، سکولاریسم و آزادی بیان مورد حمله قرار گرفته است و تاکید کرد که "کشورش تسلیم نخواهد شد".

وی در ادامه به تفصیل جزئیات موارد آنچه "جدایی طلبی اسلام‌گرایی" خوانده که "بستری برای فرمان‌های تروریستی" ایجاد می‌کنند را برشمرد و در این رابطه توضیح داد که "ترس از آن وجود دارد که صدها نفر از افراد افراطی شده هر لحظه چاقویی برداشته و بروند فرانسوی‌ها را بکشند".

رئیس‌جمهوری فرانسه همچنین ادامه داد: "در محله‌های خاص و به همان اندازه در اینترنت، گروه‌های مرتبط با اسلام‌گراها به کودکان فرانسه یاد می‌دهند که از جمهوری متنفر باشند و خواستار بی‌احترامی به قوانین هستند. حرف‌های من را باور نمی‌کنید؟ صحبت‌ها و پیام‌های تنفر آمیزی را که به نام یک "اسلام گمراه" در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و سرانجام منجر به مرگ پروفسور ساموئل پتی در چند روز پیش شد، بخوانید. به محله‌هایی بروید که دختران کوچک سه یا چهار ساله حجاب کامل دارند و در پروژه تنفر از ارزش‌های فرانسه پرورش یافته‌اند".

مکرون تاکید کرد: "این همان چیزی است که فرانسه امروز می‌خواهد با آن بجنگد اما هرگز علیه اسلام نمی‌جنگد. در برابر تاریکی، تعصب، افراط گرایی خشن. فرانسه هرگز مخالف یک دین نیست. ما می‌گوییم که در کشور ما این چیزها جایی ندارند!"

وی نتیجه گیری کرد: "این سخت‌گیرانه‌ترین حق ما به عنوان یک کشور حاکم است. ما نیازی به مقالات روزنامه‌ای نداریم که بخواهند ما را از هم جدا کنند".

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: رئیس جمهوری فرانسه جدایی طلبی اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۷۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد هادی مشیری خراسانی، کارشناس مذهبی درمورد شاگردان امام جعفر صادق (ع) گفت: امام جعفر صادق علیه‌السلام به عنوان یک شخصیت ویژه‌ی اسلامی؛ هم در جهان اسلام و هم در مکتب شیعه مطرح هستند.

وجود مبارک امام صادق علیه‌السلام در دوران خود از عظمتی برخوردار بودند که دانشمندان مطرح زمان نسبت به عظمت علمی حضرت علیه‌السلام همیشه معترف بودند. شخصیت‌هایی مثل ابوحنیفه، مالک و شخصیت‌های دیگری که بعضاً از شاگردان امام جعفر صادق علیهم السلام در میان شیعه محسوب می‌شدند. مثل جناب جابر حیان که دانشمندی اهل طوس بود و برای ادامه تحصیل به ری رفت و سپس، از آن جا عازم مدینه شد و به محضر امام جعفر صادق علیه السلام رسید و دو سالی در محضر حضرت علیه‌السلام شاگردی کرد و علوم فراوانی را فرا گرفت و وقتی برای دستگیری‌اش داخل منزلش رفتند و دستگیرش کردند مقداری از علوم خود را در کتاب‌های خود منتقل کرده بود که این کتاب‌ها توسط دشمنان زمان ازبین رفتند و بخش اندکی از علوم و رساله‌ها و کتاب‌های ایشان در اختیار شیعیان باقی ماندند و همین مقدار اندک از کتاب و رساله‌های ایشان باعث شدند تا این دانشمند بزرگوار به عنوان پدر علم شیمی در دنیا مطرح شود. 

حجت‌الاسلام مشیری خراسانی تصریح کرد: مفضل، یکی دیگر از شاگردان امام جعفر صادق (ع) و از اندیشمندان زمان خود بودند و حضرت علیه السلام عنایت ویژه‌ای به ایشان داشتند که در یک مقطعی هر روز صبح، امام جعفر صادق علیه السلام به ایشان مباحث توحیدی را در قالب معارف زیست محیطی و انسان شناسی و علوم مختلفی از این قبیل آموزش می‌دادند و این شاگرد امام جعفر صادق علیه السلام، کتابی را به نام «توحید مفضل» نوشت که حقیقتاً امروز، یکی از آثار فاخر علمی در جهان به ویژه نزد شیعه و مسلمانان است و وقتی این کتاب‌ها و آثار شاگردان امام جعفر صادق علیه السلام و افرادی که به دست حضرت علیه السلام تربیت شده و رشد پیدا کرده‌اند را نگاه می‌کنیم عظمت کار امام جعفر صادق علیه السلام، خودش را نشان می‌دهد. 

این کارشناس مذهبی مطرح کرد: هشام بن حَکَم از دیگر افرادی بود که از شاگردان و پرورش یافته‌های امام جعفر صادق علیه السلام به شمار می‌آمد که هارون عباسی درمورد ایشان می‌گفت زبان هشام در دل‌های مردم از هزاران شمشیر موثرتر است. 

وجود مبارک امام جعفر صادق علیه السلام علاوه بر تربیت شاگردان نسبت به رسیدگی به امور جامعه خود تلاش و همت ویژه‌ای داشتند؛ به طوری که حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، بخشی از درآمد‌های خود را صرف نیازمندان جامعه کرده و حتی بخشی از آن‌ها را با بردن آذوقه درب منزلشان به صورت گمنام تأمین می‌کردند. به همین دلیل، به دوستان و شاگردان خود تأکید زیادی می‌کردند که اگر نیاز ندارند کار و تلاش کرده و با آن، دیگران را تأمین کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مشیری خراسانی افزود: یکی از دوستان امام جعفر صادق علیه السلام نقل می‌کند که در مسجد مشغول عبادت بوده است و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام وارد مسجد پیامبر (ص) شدند و دیدند که دوست حضرت (ع) مشغول عبادت و دعا هستند. 

امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند که این وقت روز، این جا چه می‌کنی؟ آن فرد عرض کرد: آقا. الحمدالله وضع مالی بنده خوب است و دیگر، نیازی به کار کردن ندارم و به اندازه کافی، دارایی دارم و به همین دلیل، می‌خواهم بقیه عمرم را به عبادت صرف کنم. 

امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: خیر. برو و کار کن و با انجام کار و بدست آوردن درآمد خود، زندگی دیگران که نیاز دارند را تأمین کن.

 این نشان دهنده نگاه عمیق اسلام به کسب و کار و ایجاد درآمد در سطح جامعه است؛ یعنی به گونه‌ای کسب درآمد کنیم که اگر خودمان به آن نیازی نداریم حداقل، دیگران بهره‌مند شوند. بنابراین، افراد در هر فضای اقتصادی که باشند موظف هستند برای تأمین جامعه و نیاز دیگران کار کنند و از درآمد و ثروت بدست آمده، دیگران را مورد بهره‌مندی قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟!
  • بیانیه‌های سریالی سپاهان علیه پرسپولیس با یک محتوا | آفرین؛ چه دیدگاه جالبی!
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است