Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- وزیر صمت با بیان اینکه پروژه انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی بدون یک ریال دولتی اجرا شد گفت: اجرای این پروژه شعار ما می‌توانیم را محقق کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سیرجان، علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در آیین افتتاح قطعه نخست "اَبَر پروژه" انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران در استان کرمان که با ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور برگزار شد اظهار داشت: امروز روز تاریخی و مبارکی برای ملت ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان اینکه این پروژه از جمله بزرگ‌ترین پروژه‌های منطقه خاورمیانه است گفت: همان طور که پیشینیان ما بیش از دو هزار سال پیش قنواتی در دل کویر حفر کردند و آب را از دل زمین به روی زمین آوردند امروز نسل ما در عصر جمهوری اسلامی ایران آب را از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران آوردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شعار ما می‌توانیم در این پروژه اجرا شده و حیرت و شگفتگی همگان را به دنبال داشت افزود: خیلی‌ها منفی‌گرایانه به این پروژه نگاه می‌کردند و حرف می‌زدند اما امروز این پروژه بدون یک ریال دولتی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های صنعتی و معدنی برای بقای خود پای کار آمدند و آب را از کیلومترها آن طرف‌تر به منطقه خود آوردند گفت: این پروژه توسط 194 شرکت داخلی که سهیم بودند اجرا شده است.

رزم‌حسینی با بیان اینکه روزانه هشت هزار نفر در این پروژه کار کردند عنوان کرد: طراحی پروژه توسط مهندسان و نیروهای داخلی انجام و اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه آب پایدار برای صنایع کشور ایجاد کرده و ذخیره آب را برای کشور در سفره‌های زیرزمینی به همراه دارد افزود: همکاری با انسجام، بین بخش‌های مختلف دولت از وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی و مدیران منطقه‌ای مانند استانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک ویژگی بزرگ این پروژه است.

وزیر نیرو: بخش صنعت حدود 950 میلیون متر مکعب آب کمبود داردقطعه نخست "اَبَر پروژه" انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران افتتاح شد / بهره‌برداری از طرح انتقال آب به مناطق کویریاستاندار کرمان: پروژه انتقال آب خلیج فارس به گل‌گهر فردا افتتاح می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایده این طرح در کشور از پایین به بالا مطرح شد گفت: مطالعات اولیه این طرح را با هزینه شخصی خودشان انجام دادند که یکی دیگر از ویژگی‌های بزرگ این طرح است.

وی با بیان اینکه این پروژه توسط مدیران شجاع انجام شد و ریسک بزرگی انجام دادند افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت این رسالت را دارد تا کشور را با شرکت‌های توسعه‌گرا بسازد.

رزم‌حسینی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا همه صنایع از این آب استفاده کنند و در این طرح سهیم شوند گفت: انتقال آب از چابهار به استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و رضوی خواهد رسید و مطالعات این پروژه نیز آغاز شده است.

انتهای پیام/511/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان خلیج فارس به فلات مرکزی ایران معدن و تجارت انتقال آب اجرا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۸۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی

به گزارش همشهری آنلاین، زارع‌پور در صفحه خود در یک شبکه اجتماعی بومی نوشت: «خلیج‌فارس، دریایی استراتژیک و راهبردی در دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات است. سال گذشته با همت متخصصین کشور و با دانش بومی، جزایر سه‌گانه همیشه ایرانی خلیج‌فارس از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند تا زیرساخت لازم برای ارائه ارتباطات پایدار و پرسرعت به هموطنان عزیز ساکن جزایر فراهم شود.»

وزیر ارتباطات در پایان پیام خود از هشتگ خلیج فارس هم استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

زارع پور: وزارت ارتباطات مسئول فیلترینگ نیست کد خبر 848142 برچسب‌ها وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات خلیج فارس تکنولوژی (فناوری) اینترنت

دیگر خبرها

  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • وزیر فرهنگ: در خلیج فارس همه منابع غنی انرژی را داریم
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • وزیر دفاع یک پیام صادر کرد +جزئیات