Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@20:20:34 GMT

صدور دو موافقت اصولی بوم‌گردی در چناران

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۸۲۱۳

صدور دو موافقت اصولی بوم‌گردی در چناران

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد طاهریان مقدم مدیر میراث فرهنگی و گردشگری چناران گفت: اقامتگاه بوم‌گردی متعلق به زهره رکنی با زیربنای ۲۰۰ مترمربع و پنج اتاق در گلمکان قرار دارد، هم‌چنین اقامتگاه بوم گردی متعلق به امیرحسین قدرتی با زیربنای ۳۵۰مترمربع و شش اتاق در روستای اسجیل چناران قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: تاکنون حدود بیش از چهار میلیارد ریال با آورده سرمایه‌گذار برای بازسازی این اقامتگاه‌ها هزینه شده است.
بیشتر بخوانید ۵۴ روستای خراسان رضوی برخوردار از ظرفیت‌های ویژه گردشگری است
مدیر میراث فرهنگی و گردشگری چناران ادامه داد: با راه‌اندازی این دو اقامتگاه بوم‌گردی به‌صورت مستقیم برای چهار نفر و به‌صورت غیر مستقیم برای هشت نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

طاهریان مقدم بیان کرد: گلمکان با توجه به قرارگیری در دامنه کوه‌های بینالود و وجود رودخانه‌های فصلی و دائمی و همچنین چشمه سبز گلمکان پذیرای گردشگران و مسافران زیادی است.

او تصریح کرد: روستای اسجیل در مسیر جاده گلمکان و در ۴۰ کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد و با دارا بودن بافت قدیمی و پلکانی و همچنین قلعه تاریخی و طبیعت بکر ظرفیت خوبی درزمینهٔ جذب گردشگر و مسافر دارد و وجود اقامتگاه‌های بوم گردی در روستا‌های گردشگری شهرستان می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و مهاجرت معکوس داشته باشند.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران تاکید کرد: تاکنون در چناران ۲۵ موافقت‌نامه اولیه بوم گردی صادرشده است که  هفت موافقت‌نامه آن مربوط به گلبهار است.
انتهای پیام//ف. غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری اقامتگاه های بوم گردی اشتغال زایی بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۸۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محله گردی به مقصد محله قدیمی صیقلان رشت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ یکی از لذت بخش‌ترین تجربه‌ها، گشت و گذار در خیابان‌ها و محله‌های قدیمی شهر است که خاطره‌های مردم نسل گذشته را زنده می‌کند.

نام گذاری اکثر محله‌ها با توجه به شغل اهالی آن انتخاب شده و پشت هر محله سنتی که قدمت خود را حفظ کرده است، تاریخچه‌ای از اتفاقات تلخ و شیرین نهفته وجود دارد.

طبق روال دوشنبه‌های خبر ۲۰ و سلسله گزارش‌های محله مج، امروز همراه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، سری به یکی دیگر از محله‌های قدیمی شهر رشت زدیم: محله صیقلان.

دیگر خبرها

  • محله گردی به مقصد محله قدیمی صیقلان رشت
  • تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تور مدرسه گردی در مشهد
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی