Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@13:04:20 GMT

روحانی: خط انتقال آب خلیج فارس خط امید است

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۸۴۰۰

روحانی: خط انتقال آب خلیج فارس خط امید است

رییس جمهوری گفت: خط انتقال آب از خلیج فارس خط انتقال امید است زیرا فقط اب به فلات مرکزی ایران نمی رسد بلکه امید منتقل می شود.

رییس جمهوری با بیان اینکه طرح انتقال آب به فلات مرکزی ایران صنایع ما را متحول می‌کند، گفت: خط انتقال آب از خلیج فارس خط انتقال امید است زیرا فقط اب به فلات مرکزی ایران نمی رسد بلکه امید منتقل می شود

 حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین افتتاح مرحله اول شیرین سازی و قطعه اول خط انتقال آب به فلات مرکزی ایران در سی و یکمین برنامه پویش ملی«تدبیر و امید برای جهش تولید» گفت: در هفته وحدت توانستیم طرح باور نکردنی را افتتاح کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته امسال پروژه‌های بسیار مهمی تا پایان سال و اگر خداوند توفیق داد در اوایل سال اینده مردم عزیزمان شاهد خواهند بود و این پروژه ها پروژه های بسیار بزرگ و تاریخی برای کشور ما هستند.

روحانی اظهار داشت: این پروژه پروژه ای بود که باور نکردنی بود و در دولت تدبیر و امید محقق شد. من باید به راستی این خط انتقال آب را خط انتقال امید بگذارم. چون فقط آب به فلات مرکزی نمی‌رسد، بلکه امید به فلات مرکزی می‌رسد. همه کشاورزان، صنعتگران و مردم به یک آب پایدار امیدوار می‌شوند و این طرح انتقال امید را به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم.

رییس جمهوری اضافه کرد: ما طرح‌های بسیار بزرگی را به اتمام رساندیم و طرح‌های بسیار بزرگی را پیش رو داریم. امسال طرح احیای دریاچه ارومیه را خواهیم داشت که آن هم یک طرح بی‌نظیر است. پروژه عظیم دیگر نفت را از گوره به جاسک خواهد برد که اوایل سال آینده افتتاح می‌شود .

وی افزود: به کوری چشم آنهایی که فکر می‌کردند با تحریم و فشار بر ملت ایران می‌توانند ملت ایران را متوقف کنند، یا طرح‌های توسعه ای ملت عظیم و بزرگ را متوقف کنند و علیرغم اینکه یک دولت تروریست در آمریکا روی کار بوده و این همه فشار بر مردم ما آورده، ما توانستیم قدم‌های بسیار بزرگ را برداریم و  امروز سی و یکمین هفته است که امسال پای برنامه افتتاح می‌نشینیم.

روحانی با بیان اینکه تا پایان سال طرح‌های عظیم و بزرگ را به ثمر می رسانیم، یادآورشد: این طرح‌ها مال ملت ایران است؛ کارگران، مهندسین، مدیران و همه آنهایی است که تلاش کردند.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه طراحی، اجرا و تامین مالی همه داخلی است، گفت: تامین مالی طرح یا توسط شرکت‌های خصوصی بوده و یا صندوق توسعه کمک کرده و یا بانک‌ها تسهیلات گرفتند و این کار عظیم و بزرگی است که به ثمر نشسته و ان‌شاء الله بقیه فازهای آن هم با همین سرعت ادامه پیدا می‌کند و اگر مشکلی هم باشد باز هم دولت در خدمت مردم خواهد بود برای اینکه تا این طرح‌ها را بتوانیم به پایان برسانیم.

روحانی ادامه داد: طول این طرح بیش از۸۰۰ کیلومتر است که فاز اول آن ۳۰۵ کیلومتر است و الان افتتاح می شود. این پروژه در ادامه به مس سرچشمه می رسد و تا یزد و چادرملو ادامه می‌یابد.

رییس جمهوری با بیان اینکه این طرح بسیار عظیم و بزرگ صنایع ما را متحول می‌کند، گفت: صدها چاه که ‌آب را از زیر زمین برای این صنایع تامین می‌کرده، اب این چاه‌ها یا به مصرف دیگر می‌رسد یا آنهایی که ضرورت نداشته باشد، بسته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما در کشور چاه‌های غیرمجاز زیادی داریم که باعث فرونشست زمین می‌شود. بنابراین این طرح علاوه بر اینکه به مردم امید می دهد محیط زیست ما را هم حفظ می‌کند.

 

 

---

ادامه دارد....

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فلات مرکزی ایران بسیار بزرگ خط انتقال آب انتقال امید رییس جمهوری عظیم و بزرگ طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۸۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تغییر نام استقلال مشکل‌ساز می‌شود؟

در روز پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ مالکیت باشگاه استقلال و پرسپولیس رسماً به بخش خصوصی واگذار شد و ۸۵ درصد سهم باشگاه استقلال در اختیار هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس قرار گرفت. این شرکت تصمیم گرفته مانند خیلی دیگر از شرکت‌های زیر مجموعه‌اش پسوند «خلیج فارس» را به نام استقلال اضافه کند. بعد از موضوع شایعه‌ها و شائبه‌هایی به وجود آمد که نام جدید استقلال ممکن است در رقابت‌های بین‌المللی نظیر لیگ نخبگان (فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا) برای نماینده ایران مشکل ایجاد کند. در همین رابطه به سراغ سه حقوقدان ورزشی رفت و نظر آن‌ها را جویا شد.

رضا شاه منصوری گفت: طبق ماده ۳۰ و ۳۵ قانون مدنی هر مالکی نسبت به مایملک خود حق همه گونه تصرف و انتفاع دارد؛ بنابراین وقتی هلدینگ خلیج فارس سهامدار عمده استقلال است می‌تواند نسبت به این دارایی خود، دخل و تصرفاتی داشته باشد. ضمن اینکه الحاق نام خلیج فارس، خدشه‌ای بر برند باشگاه ایجاد نمی‌کند.

کارشناس حقوقی در مورد اینکه آیا اضافه شدن این نام در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا می‌تواند مشکل‌ساز شود، عنوان کرد: در ایران و آسیا نام بسیاری از تیم‌ها طوری است که قید مکان یا شهر در آن وجود دارد؛ بنابراین من با این استدلال مخالفم که شعار سیاسی است چرا که این نام (خلیج فارس) پیشینه تاریخی دارد و ابداً تحریک آمیز نیست. ضمن اینکه ما در ایران لیگ برتر را با پسوند خلیج فارس برگزار می‌کنیم. این موارد غیرسیاسی است.

وی اظهار داشت: وقتی ۲ یا ۳ هزار سال، نام خلیج فارس وجود دارد، هیچ تخاصمی وجود نداشته و چرا باید تعبیر سیاسی شود؟ تخاصم زمانی است که تحریک کننده باشد، اما نام خلیج فارس دارای این شرایط نیست.

رسول باختر دیگر کارشناس حقوق ورزشی نیزدر این باره گفت: یکسری الزامات و قواعدی برای تعیین نام داریم که طبیعتاً بر اساس آن‌ها انتخاب نام خلیج فارس مشکلی ندارد؛ بنابراین اگر اسم خلیج فارس به عنوان پسوند تیمی انتخاب شود، نباید مشکلی داشته باشد.

کارشناس حقوق ورزشی خاطرنشان کرد: جامی با نام جعلی بین تیم‌های عربی برگزار می‌شود که سر و صدای زیادی به پا کرده و ما هم به آن معترض شدیم؛ اما اسم آن تغییر نیافت و کنفدراسیون فوتبال آسیا ایرادی به آن مطرح نکرد. در حالی که خلیج فارس اسم تاریخی، درست و صحیح آن است و طبیعتاً نباید به کارگیری اسم اصیل و قدیمی مشکلی داشته باشد.

آرش شکرریز دیگر کارشناس حقوق ورزشی کشور راجع به این موضوع گفت: در نقشه سازمان ملل و اسناد قدیمی نام خلیج فارس ثبت شده و با توجه به این موضوع ایرادی بر استفاده از نام مذکور وجود ندارد. از طرف دیگر حامی مالی باشگاه که برای تیم هزینه می‌کند، حق دارد در مورد نام آن تیم تصمیم‌گیری کند. فقط در قانون گفته شده نام‌ها تبعیض‌آمیز یا تنفرآمیز نباشند. برای مثال موجب شعاری نباشد که نژادپرستانه محسوب شود.

وی افزود: باشگاه استقلال باید نام جدید خود را در داخل کشور به ثبت رسمی برساند و در بحث بین المللی به منظور شرکت در مسابقات لیگ نخبگان باید به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا برساند و آن‌ها نام را تأیید کنند چرا که قرار است این نام در قرعه‌کشی باشد و تاکنون با نام استقلال ایران شناخته می‌شد.

کارشناس حقوقی ورزشی گفت: اسناد قدیمی ثبت شده در سازمان ملل و خلیج فارس که با عنوان Persian Gulf روی نقشه جهانی شناخته می‌شود، ناقض ادعای برخی است. تا زمانی که این موارد تغییر نکند آن‌ها نمی‌توانند موفق باشند.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  •  تغییر نام استقلال مشکل‌ساز می‌شود؟
  • رژه شناورهای نظامی ایران در سواحل خلیج فارس
  • خلیج فارس برگی از تاریخ پر افتخار و چند‌هزار ساله ایران
  • خلیج فارس باعث تقویت وفاق ملی در ایران شده است
  • دانلود نماهنگ شنیدنی «روز ملی خلیج فارس» + علت نامگذاری
  • ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس + فیلم
  • یک‌روز برای خلیج همیشه فارس