Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: مقایسه آمار پیام های ۱۳۷ بین ماه‌های گذشته و مهرماه، حدود ۵۰ درصد کاهش در تعداد شکایات ۱۳۷ را نشان می‌دهد که با توجه به استقرار سیستم AVL و رصد و بهبود وضعیت جمع‌آوری منظم پسماند خشک از درب منازل، می‌تواند گویای افزایش رضایت شهروندی باشد.

محمد بدیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به دریافت ۹۸ پیام مرتبط با حوزه مدیریت پسماند شامل شکایات، پیشنهادات و انتقادات از طریق سامانه ۱۳۷ در مهر ماه، اظهار کرد: اقدامات نظارتی و کنترلی در زمینه استانداردسازی فرآیند مدیریت پسماند و حذف رویه‌های غیرمجاز تداوم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در راستای تأکید بر لزوم نظارت و کنترل فرآیندهای مدیریت پسماند و برخورد با متخلفان و عوامل غیر مجاز در این حوزه، ۹.۵ تن پسماند خشک جمع آوری شده توسط دوره گردها، زباله گردها و دیگر عوامل غیرمجاز، از طریق عوامل گشت و بازرسی این سازمان توقیف شده است.

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان افزود: همچنین ۳۰ دستگاه خودروی متخلف شناسایی و توقیف شده که از این تعداد، هفت خودرو با ارائه تعهدنامه محضری بعد از ۱۵ روز رفع توقیف شد.

وی افزود: ناظران سازمان با مراجعه حضوری به محل‌های اعلام شده در این پیام‌ها، نسبت به بررسی و رفع موضوع شکایت اقدام کرده‌اند که برخی از آنها منجر به ارسال پیام اعلام رضایت از عملکرد سازمان شده است.

بدیعی با بیان اینکه عوامل غیرمجاز جمع آوری پسماند خشک، از رفتار نامنظم برخی شهروندان سو استفاده می‌کنند، گفت: تا زمانی که شهروندان پسماندهای خشک خود را به صورت تفکیک نشده در معابر قرار دهند، عوامل غیر مجاز نیز این پسماندها را کنکاش می‌کنند و بعد از جداسازی اقلام ارزشمند مابقی پسماندها را به شکل نامناسبی در معابر رها می‌کنند که این معضل ضمن ایجاد آلودگی‌های گسترده زیست محیطی، به ترویج فرآیند غیر رسمی و غیربهداشتی بازیافت نیز منجر می‌شود.

وی خواستار همکاری شهروندان با عوامل مجاز جمع آوری پسماند خشک شد و تاکید کرد: شهروندان لازم است پسماندهای خشک را در مبادی تولید جداسازی کرده و یا به ایستگاه‌های بازیافت یا خودروهای مجاز جمع آوری تحویل دهند تا در فرآیند مناسب بازیافت قرار بگیرند و ثمره‌ای برای اقتصاد و محیط زیست شهری داشته باشند.

کد خبر 453632

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان دوره گرد شهرداری اصفهان کلانشهر شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدیریت پسماند پسماند خشک جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقودی کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی

شهرداری منطقه ۱۵ تهران از وقوع حادثه برای یک کارگر حین جمع‌آوری آب‌های سطحی در سیلاب شب گذشته خبر داد و اعلام کرد: عملیات جست‌وجو برای نجات این کارگر ادامه دارد.

به گزارش مشرق، بارش‌های شدید شب گذشته جمعه چهاردهم و صبح شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه، باعث بروز تند آب، انسداد و گرفتگی در یکی از شبکه‌های دسترسی به کانال جنوب شرقی تهران و در حوزه شهرداری منطقه ۱۵؛ بزرگراه بعثت نزدیک به میدان بسیج (در داخل فضای سبز) شد.

شهرداری منطقه ۱۵ تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی بارندگی شدید و گرفتگی این شبکه دسترسی به کانال اصلی، عوامل اجرایی و مدیران خدمات شهری به محل اعزام شدند و کارگران اداره مسیل‌های منطقه برای رفع گرفتگی شبکه آبرسانی به محل اعزام شده و در جهت بازکردن آن اقدام کردند.

حجم تندآب و فشار آب زیاد، باعث افتادن یکی از کارگران پیمانکار اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی متصل به کانال سرخه حصار شد.

در پی این حادثه بلافاصله عوامل اجرایی و نیروهای امدادرسان از جمله آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و در دسته‌های مختلف نیروهای امدادرسان اقدام به گشت و جست‌وجو از محل حادثه تا محدوده چرم شهر کرده‌اند.

عوامل امداد و نجات با همکاری شهرداری منطقه همچنان در حال جست‌وجوی این کارگر خدمت‌رسان هستند و در صورت کسب اطلاعات جدید، اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین در راستای تعهد شهرداری منطقه ١۵، در حفظ جان کارکنان خود، حادثه پیش آمده با جدیت در دست بررسی است و در صورت محرز شدن تخلف یا عدم رعایت اصول ایمنی کافی، پیمانکار مربوطه حتماً بازخواست خواهد شد و در این باره نیز به عموم شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • انتقال آب از سد دز به سد کرخه
  • مفقودی کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد