Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-30@15:03:33 GMT

دولت اهتمام جدی‌تر به مرزها داشته باشد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۸۴۷۲

دولت اهتمام جدی‌تر به مرزها داشته باشد

به گزارش «نماینده»،عباس مقتدایی با تأکید بر ضرورت تقویت بازارچه‌های مرزی اظهار داشت: موضوع بازارچه‌های مرزی و مراوده مرزنشینان با همسایگان، یکی از موضوعاتی است که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای آنکه ابعاد مختلفی دارد، در چندین نوبت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: ما کمیته‌ای را در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تحت عنوان «کمیته مرز» تشکیل داده‌ایم که این کمیته تاکنون از برخی مرزهای جمهوری اسلامی ایران بازدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: قرار است به زودی کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از مرزهای جنوبی و آبی کشورهم بازدید به عمل بیاورد.

مقتدایی اظهار داشت: تاکنون کمیته مرز گزارش‌هایی را از بازدیدهای خود از نقاط مرزی تهیه کرده که بخشی از این گزارش‌ها در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرائت شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در مجموع می‌توان این‌گونه برداشت کرد که امروز بخصوص با توجه به تحولاتی که در مرزهای شمالی رخ داده و با توجه به اختلافاتی که برخی از همسایگان با یکدیگر دارند، رسیدگی به موضوع مرزها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است.

وی یادآور شد: سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به خوزستان و سیستان و بلوچستان و بازدیدهایی که از مناطق مرزی داشته، به خوبی نشان می‌دهد که مجلس در خصوص مرزها با جدیت و دقت بیشتری نسبت به گذشته عمل خواهد کرد.

مقتدایی با تأکید بر اینکه ما معتقدیم که مرزهای ایران مرزهای دوستی و رفاقت است، گفت: برای تقویت این دوستی با ملت‌های همسایه، وزارتخانه‌های امور خارجه و کشور باید اهتمام جدی‌تری داشته باشند و مجلس هم در این جهت به دنبال همکاری با دولت و همه ارگان‌های نظامی، امنیتی و انتظامی است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: دولت عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مرزهای ایران کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۸۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ

صدها نفر روز گذشته در تجمعی در هامبورگ که با حضور گسترده نیروهای پلیس همراه بود علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان اعتراض کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، در هامبورگ آلمان بیش از 1000 نفر علیه سیاست های ضد اسلامی دولت آلمان تظاهرات کردند. معترضان شعار الله اکبر سر می دادند.

به این ترتیب بیش از 1000 تظاهرکننده به دنبال فراخوان اسلامگرایان برای تظاهرات روز شنبه در هامبورگ تجمع کردند. آنها در منطقه سنت گئورگ علیه سیاست و کمپین رسانه‌ای اسلام هراسانه در آلمان تظاهرات کردند. شعارهایی مانند «آلمان = دیکتاتوری ارزش‌ها» را می شد روی بنرهایی که در دست معترضان بود دید.

این تجمع با حضور گسترده پلیس همراه بود و بدون هیچ حادثه‌ای برگزار شد. پلیس تعداد شرکت کنندگان را 1100 نفر اعلام کرده است.

سازمان دهندگان این اعتراضات بارها از تظاهرکنندگان خواستند که فریاد الله اکبر سر دهند. سخنرانان، سیاستمداران و رسانه‌ها را به «دروغ‌های ارزان قیمت» و «گزارش‌های بزدلانه» متهم کردند که قصد داشتند در سایه جنگ غزه همه مسلمانان آلمان را به‌عنوان افراطی معرفی کنند.

کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامیافزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود