Web Analytics Made Easy - Statcounter

نزدیک بودن فاصله آراء تنها به نفع ترامپ، پنجه بحران انتخابات بر گردن آمریکا، خط انتقال آب خلیج فارس خط امید است، جهانگیری اصلاح مصوبه واگذاری سهام دولت درصندوق ETF را ابلاغ کرد برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، نزدیک بودن فاصله آراء تنها به نفع ترامپ، پنجه بحران انتخابات بر گردن آمریکا، خط انتقال آب خلیج فارس خط امید است، جهانگیری اصلاح مصوبه واگذاری سهام دولت درصندوق ETF را ابلاغ کرد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه ۱۵ آبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیک بودن فاصله آراء تنها به نفع ترامپ است

محمد جمشیدی شب گذشته (چهارشنبه ۱۴ آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه نزدیک بودن فاصله آراء تنها به نفع ترامپ است، گفت: در یک هفته گذشته روند جدیدی در نظرسنجی‌های انتخاباتی آمریکا مشاهده شد، زیرا آرای بایدن با ریزش اندک همراه شد و آرای ترامپ با نوسان به سمت بالا در حرکت بود.

وی ادامه داد: از آنجا که فاصله نظرسنجی‌های کاندیدا‌های انتخاباتی امریکا در شش ایالت از ۱۲ ایالت چرخشی (swing state) به زیر یک درصد می‌رسید که این خود خبر از بی معنی بودن نظرسنجی و وجود حاشیه خطا در نظرسنجی می‌دهد و این اتفاق به نفع ترامپ است و نشان می‌دهد که اوضاع ترامپ آن قدر‌ها هم که می‌گویند خراب نیست.

جمشیدی گفت: در حال حاضر وضع بایدن با شمارش آرای پستی رو به بهبود است، اما این اتفاق به معنای پیروزی قطعی نخواهد بود.

وی ادامه داد: رأی گیری در آمریکا به گونه‌ای است که اگر فاصله آراء در یک ایالت بسیار کم و ناچیز باشد و یکی از کاندیدا‌ها (بازنده) درخواست بازشماری آراء را کند، آراء دوباره بازشماری می‌شود که در نتیجه معمولاً تعداد رأی‌های نفر برنده به نفع نفر بازنده ریزش خواهد داشت. پس اگر ترامپ در برخی ایالات که آرای کمتری دارد درخواست بازشماری دهد آرای بایدن به نفع ترامپ ریزش خواهد کرد.

این کارشناس افزود: ترامپ اگر نتواند از طریق قانونی پیروز انتخابات شود سعی می‌کند ماجرا را به کف خیابان بکشاند، از این رو امروز هم درباره تقلب، صحبت‌هایی کرد.

 

پنجه بحران انتخابات بر گردن آمریکا/آمریکا انتظار روز‌های بحرانی انتخاباتی را می‌کشید

سید مصطفی خوش چشم در استودیو پخش خبر ۲۱ چهارشنبه شب شبکه یک سیما  گفت: اوضاع آمریکا را با توجه به پیش بینی حوادث برای امنیت ملی آمریکا که در حاشیه انتخابات این کشور در حال وقوع است بحرانی توصیف کرد. شمارش آراء انتخاباتی امریکا همچون الاکلنگ در حال نوسان و تغییر است و هر لحظه امکان برگشت ورق به نفع رقیبان انتخاباتی وجود دارد.

خوش چشم با اشاره به اینکه آمریکا انتظار روز‌های بحرانی انتخاباتی را می‌کشید ادامه داد: گارد ملی و پلیس ویژه امریکا آمادگی خود را چند برابر کرده و برا‌ی مقابله با هرگونه اغتشاش و آشوب در شهر‌ها و ایالت‌های متحده استقرار دارند.

وی افزود: خبرنگاران با جلیقه ضدگلوله و ماسک‌های محافظ در مقابل گاز اشک آور مجهز شده و برخی مشاغل تا یک هفته تعطیل و برخی هم در و پنجره محل کار خود را پوشانده اند.

خوش چشم با اشاره به هشدار‌های کارشناسان امنیت ملی و متخصصین گروه‌های افراطی چپ و راست، نسبت به ارزیابی این وضع گفت: در روز‌های گذشته این افراد از اقدامات امنیتی ناامید شدند و شروع به نامه نگاری سرگشاده با رسانه‌ها کردند از جمله ۱۷ نفر که در روزنامه ایندیپندنت یک نامه سرگشاده درباره پیش بینی حملات شبه تروریستی از طرف گروه‌های راست افراطی نوشتند.

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: خشم این روز‌های مردم امریکا نه فقط به علت انتخابات بلکه موضوع داغ تبعیض نژادی است که از تابستان آغاز شد و به کشته شدن سیاه پوستان و اعتراضات طولانی رنگین پوستان در سال‌های قبل اشاره دارد.

 

خط انتقال آب خلیج فارس خط امید است

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین افتتاح مرحله اول شیرین سازی و قطعه اول خط انتقال آب به فلات مرکزی ایران در سی و یکمین برنامه پویش ملی«تدبیر و امید برای جهش تولید» گفت: در هفته وحدت توانستیم در هفته وحدت طرحی باورنکردنی را افتتاح کنیم از ابتدای سال تاکنون پروژه های تاریخی و عظیم را افتتاح کردیم. 

رییس جمهوری گفت: خط انتقال آب از خلیج فارس خط انتقال امید است زیرا فقط اب به فلات مرکزی ایران نمی رسد بلکه امید منتقل می شود همه کشاورزان و صنعتگران و مردم امیدوار می شود که از یک آب پایدار  و خط برخوردار می شود که باید به همه مردم تبریک بگویم. 

 

جهانگیری اصلاح مصوبه واگذاری سهام دولت درصندوق ETF را ابلاغ کرد

اسحاق جهانگیری اصلاحیه مصوبه واگذاری سهام دولت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) را ابلاغ کرد.

در جلسه مورخ یازدهم آبان ۱۳۹۹ هیات دولت و در راستای انتقال حقوق مالکانه سهام هریک از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) از زمان شروع پذیره‌نویسی به صندوق، مصوبه مربوط به واگذاری سهام دولت در صندوق مزبور اصلاح و با الحاق یک بند به آن موافقت شد.

به موجب اصلاحیه مذکور، از زمان شروع پذیره‌نویسی واحدهای هر یک از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF)، همه حقوق مالکانه سهام از جمله سود سهام، حق تقدم و سهام جایزه، متناسب با سهام مورد انتقال، متعلق به صندوق مربوطه خواهد بود و سازمان خصوصی‌سازی مکلف است نسبت به انتقال حقوق مالکانه به صندوق اقدام کند.

 

پاسخ معاون قضایی دادستان کل کشور به ادعای یک رسانه

معاون دادستان کل کشور در واکنش به ادعای یک رسانه داخلی مبنی بر «فاقد صلاحیت بودن امضاءکنندگان مصوبه‌ ناظر بر صدور مجوز ترخیص کالا از گمرکات با منشا ارز اشخاص»، گفت: در پی رسوب چند ماهه کالاها و مایحتاج عمومی مردم در گمرکات کشور و بیم فساد آن‌ها بدلیل انقضاء مدت و از طرفی کمبود آن‌ها در بازار و هشدار مکرر دستگاه‌های نظارتی و دستور ویژه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به وزیر صمت جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل و با توجه به عدم ترخیص چندین میلیون تُن گندم ، برنج ، روغن ، خوراک دام و طیور و تاثیر منفی جای خالی آن‌ها در بازار مقرر گردید ، تمهیداتی اندیشیده شود تا نسبت به ترخیص سریع کالاهای اساسی که در صورت فساد خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کند، جلوگیری شود.

وی افزود : این مصوبه شایسته تقدیر است نه سرزنش ، اقتضاء رسالت رسانه دفاع از حقوق مردم و عامه است، ، آن‌هم در شرایط جنگ اقتصادی که بارها در این اواخر سعی شد با حملات سایبری به سامانه بنادر در کار ترخیص مایحتاج مردم اخلال ایجاد شود.

وی گفت : مگر می‌شود نشست و تماشا کرد ، نان ، روغن و برنج مردم در شرایط سخت و هوای شرجی بنادر ضایع شود؟! شما از کدام حقوق دم می‌زنید؟! حقوق ملّت که امروز بزرگترین دغدغه آن معیشت مردم است یا حقوقی که به‌موجب آن تحت تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته‌ایم؟!

معاون دادستان کل تصریح کرد: ایکاش رسانه برای تاخیر در این مصوبه و ترک فعل ، مسئولان را مؤاخذه می‌کرد، نه برای تصمیمات انقلابی؛ مسئولان باید خطر پذیر باشند نه عافیت طلب؛ امروز برای تولید و تامین ارزاق و کالاهای اساسی و بهبود معیشت مردم  باید اتاق عملیات شبانه روزی و اتاق جنگ با دشمن در عرصه اقتصادی تشکیل شود؛ حرف‌های شیک ، عوام فریب و سوفسطامآب دیگر خریدار ندارد.

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار خط انتقال آب خلیج فارس خط امید مصوبه واگذاری سهام دولت واگذاری سهام دولت جهانگیری اصلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۸۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد یک امام جمعه از واگذاری استقلال تهران | این بی عدالتی و جفا به مردم است

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه کنگان با انتقاد از واگذاری سهام استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس اظهار کرد: ضمن احترام به همه تیم‌های ورزشی کشور و هواداران آنها، از هلدینگ خلیج فارس انتظار داریم همانگونه که آلایندگی پتروشیمی‌های این هلدینگ برای مردم جنوب استان بوشهر است، حمایت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی آن نیز باید برای مردم محروم این خطه باشد.

وی بیان کرد: چرا باید تیم‌های ورزشی ما از حداقل‌ها محروم باشند اما صدها میلیارد به تیم‌های پایتخت نشین تعلق بگیرد.

خطیب جمعه کنگان بیان کرد: در مسائل فرهنگی و اجتماعی و زیرساختی این خطه ده‌ها مشکل وجود دارد که هر وقت از صنعت درخواست داشتیم هزار بهانه برای نشدن دارند اما برای یک تیم اینگونه هزینه می‌کنند.

محمودی گفت: از نمایندگان عالی دولت و مجلس شورای اسلامی درخواست دارم این دغدغه مردم را با جدیت دنبال کنند.

وی افزود: سهم مردم کنگان از هلدینگ خلیج فارس باید گرفته شود.

خطیب جمعه کنگان با تبریک روز معلم و تجلیل از مقام شامخ شهید معلم و فیلسوف بزرگ شهید آیت الله دکتر مطهری اظهار نمود: شهید مطهری فقیه و فیلسوف و معلم بزرگی بود که از هر فرصتی برای روشنگری و هدایتگری استفاده می‌کرد.

محمودی با عنوان اینکه معلم فقط اختصاص به آموزش و پرورش ندارد گفت: هر کسی نقش هدایتگری و تعلیم و تربیت دارد شایسته قدرشناسی است.

وی با عنوان اینکه معلمی شغل انبیاست افزود: هدایت، تعلیم، ارشاد و احیای نفوس میراث انبیایی است که معلم نیز چنین نقشی دارد.

امام جمعه کنگان با گرامیداشت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: شوراها مظهر مشارکت مردم در حاکمیت و نقشی کلیدی در مدیریت شهری دارند و احترام به آنان احترام به مردم است زیرا شوراها وکلای مردم اند.

لزوم حمایت از کارگران

محمودی با اشاره به اهتمام نظام دینی به مسئله شوراها در تشکیلات مختلف، با قدردانی از تلاش‌های شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان کنگان افزود: بارها شاهد بودیم وکلای مردم برای پیگیری مشکلات مردم به مرکز کشور سفر کرده و در کشور و استان مطالبات مردمی را پیگیری کردند.

وی با تاکید بر پیگیری امور و مطالبه گری گفت: نقد و مطالبه گری از شوراها خوب است اما تقدیر و قدرشناسی از کارها و خدمات نیز شایسته است.

امام جمعه کنگان با اشاره به سالروز دستور رهبری مبنی بر مبارزه با فساد گفت: دستگاه‌های مسئول در قوای مختلف با رصد و نظارت جدی برای عینیت بخشیدن به فرمان مطاع معظم له بیش از پیش جدیدت داشته باشند.

خطیب جمعه کنگان با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس و لزوم اقدام فرهنگی و گفتمان ساز برای جلوگیری از تحریف در این زمینه و با عنوان اینکه ملت بزرگ ایران اجازه نمی‌دهند کسی عزت شأن را خدشه دار کند گفت: هر کشوری بخواهد کوچک‌ترین دست درازی کند، حافظان خلیج همیشه فارس دست او را قطع خواهند کرد.

محمودی با تبریک روز جهانی کار و کارگر و عنوان اینکه کارگران ایرانی محور اصلی تحقق شعار سال و افسران جبهه اقتصادی و سازندگی و حرکت دهنده چرخ تولید کشورند، با استناد به روایات و نیز کلام بزرگان از جمله مقام معظم رهبری، بیان کرد: همه مردم و مسئولان باید نسبت به حقوق کارگران اهتمام جدی و عملی داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت امنیت شغلی کارگران، رعایت عدالت در دریافت حقوق و نیز ضرورت مسلح شدن کارگران به دانش روز و متناسب با نیاز کشور، به صنعتی بودن شهرستان کنگان اشاره و گفت: متولیان صنعت در امر بکارگیری نیروهای بومی در رده‌های مختلف اهتمام جدی ورزند.

کد خبر 847252 منبع: مهر برچسب‌ها خلیج فارس خبر ویژه فوتبال ورزش باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • انتقاد یک امام جمعه از واگذاری استقلال تهران | این بی عدالتی و جفا به مردم است
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • دشمن همواره در تلاش است نام خلیج فارس را تغییر دهد
  • واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس جفا به مردم محروم منطقه است
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • خطیر: تغییر حق مالک جدید است