Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نامزد دموکرات‌ها بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) در سخنانی اعلام کرد: پس از ساعت‌ها شمارش آرا مشخص شده است که ما اکنون آرای الکترال کافی برای پیروزی در انتخابات را در اختیار داریم.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، جو بایدن با شکست دادن دونالد ترامپ رقیب انتخاباتی خود 16 رای الکترال ایالت میشیگان را بدست آورد و مجموع آرای الکترال خود را به 264 رای برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: درباره پنسیلوانیا هم احساس خوبی دارم به خصوص وقتی که آرای پستی شمارش شوند. اینجا مردم تعیین می‌کنند رییس جمهور کیست.
جو بایدن گفت: ما زیر بار زورگویی نمی‌رویم و تسلیم نمی‌شویم. این پیروزی من به تنهایی نیست بلکه پیروزی مردم آمریکاست و ما به کارزار خودمان افتخار می‌کنم. من این کارزار را به عنوان یک دموکرات پیروز می‌شوم اما رییس جمهور کل آمریکا خواهم بود.
بایدن تاکید کرد: آراء پیروزی من در ایالات‌های ویسکانسین و میشیگان، از آراء پیروزی ترامپ در انتخابات قبلی بیشتر است.
بازگشت آرا به نفع بایدن، باعث تغییر لحن ترامپ از یک فرد پیروز به یک فرد شاکی شد.

لبریز شدن صبر سران جمهوری‌خواه از ادعاهای ترامپ
یک منبع در کاخ سفید به شبکه سی‌ان‌ان گفت که سران جمهوری‌خواه در حال مستأصل شدن از ادعاهای غلط ترامپ درباره تقلب در انتخابات و دستکاری آراء هستند.
این منبع می‌گوید ترامپ در حال از دست دادن حمایت سران حزب جمهوری‌خواه است.

درخواست ترامپ برای توقف شمارش آراء در سومین ایالت
ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرد که دادخواستی را به دادگاه جورجیا داده که طی آن خواستار توقف شمارش آرا در این ایالت شده است.

ترامپ یکپارچگی نظام آمریکا را زیر سوال برد
ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: «وکلای ما خواستار "دسترسی موجه" شدند اما چه فایده؟ همین الان نیز به یکپارچگی نظام ما و انتخابات ریاست‌جمهوری آسیب رسیده است. این چیزی است که باید درباره‌اش حرف زد!»

ترامپ: بخش زیادی از آرا را مخفیانه دور ریخته اند!
ترامپ در توئیتی با ادعای اینکه در ایالت‌های جورجیا، کارولینای شمالی و پنسیلوانیا پیروز شده، مدعی شد اگر بخش زیادی از آراء او در میشیگان را مخفیانه دور نریخته بودند، در آنجا نیز پیروز می‌شد.
شبکه اجتماعی توئیتر اما روی این توئیت‌های ترامپ برچسب هشدار زده و نوشت تمام آراء هنوز شمارش نشده و انتخابات به پایان نرسیده است.

وکیل ترامپ: پنسیلوانیا سابقه تقلب دارد
«رودی جولیانی» وکیل رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه شمارش 20 ساعته آراء در ایالت پنسیلوانیا غیرقانونی است، مدعی شد: «آنها سابقه تقلب دارند و باید بررسی کرد چند نفر از مُردگان در آنجا رأی داده‌اند!»

پسر ترامپ: این کلاهبرداری است!
«اریک ترامپ» پسر رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به نزدیک شدن بایدن به 270 رأی الکترال گفت: «این یک کلاهبرداری واقعی است. ما پنسیلوانیا را برنده می‌شویم. آنها می‌خواهند با تقلب ما را از آن باز دارند».
به گزارش شبکه فاکس نیوز، اریک ترامپ، پسر دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری که به گفته خودش همراه با یک تیم حقوقی از جمله رودی جولیانی وکیل دونالد ترامپ به پنسیلوانیا سفر کرده بود اظهارداشت: ما در پنسیلوانیا اعلام پیروزی می‌کنیم. برای ما به طور کامل روشن است که در این جا بیش از 400 هزار رای اضافه داشته ایم.
وی گفت: حدود 86 درصد آرای این منطقه برای جمهوریخواهان بود. دموکرات‌ها پیش از این هم گفته بودند تنها راه پیروزی در انتخابات تقلب در منطقه پنسیلوانیا است.
وی ادامه داد: ما از روز نخست شاهد اقدامات دموکرات‌ها برای تقلب در انتخابات این منطقه بودیم. صندوق‌های اخذ رای در فاصله‌های بسیار دور از هم گذاشته شده بودند. دموکرات‌ها اجازه نمی‌دادند که ناظران انتخابات بر روند انتخابات نظارت کنند.
پسر ترامپ ادامه داد: در مراکز اخذ رای در فلادلفیا هم دموکرات‌ها تلاش کردند به انواع مختلف تقلب کنند. پلاکارد‌های بسیار بزرگی در همه مراکز اخذ رای در فلادلفیا نصب و بر روی آن‌ها نوشته شده بود به بایدن و هریس رای بدهید. این اقدام به طور کامل غیرقانونی بود. حتی ما ویدئویی دریافت کرده ایم که یکی از ناظران ماسکی بر صورت دارد که بر روی آن نام بایدن و هریس نوشته شده است. یکی از ناظران انتخابات اکنون با ما به این جا آمده که به وی اجازه نظارت بر صندوق‌های اخذ رای داده نشده است.
وی افزود: مسئولان مراکز اخذ رای به ناظران گفته اند در فاصله چند متری و از پشت فنس‌ها بر روند شمارش آراء نظارت کنند. این اقدامات همگی تقلب در انتخابات هستند. پدرم در این منطقه بیش از نیم میلیون رای اضافه داشت. ما امروز با یک تیم حقوقی به پنسیلوانیا آمده ایم و پرونده‌ای را درباره تقلب در انتخابات این منطقه تشکیل خواهیم داد.
رودی جولیانی وکیل دونالد ترامپ هم بعد از سخنان پسر ترامپ در پنسیلوانیا گفت: بسیار غمبار است که ما امروز در این جا هستیم که محل تولد دموکراسی ما بوده است. این وضع غیردموکراتیک است که نه تنها در فلادلفیا بلکه در سراسر کشور هم به وقوع پیوسته است. ما شکایتی را درباره تقلب در انتخابات این منطقه ارائه خواهیم کرد. ما بر اساس قانون مجاز بوده ایم که بر روند اخذ رای و شمارش آرا نظارت کنیم و معنای نظارت هم آن است که ناظران ما بتوانند روند رای گیری و شمارش آراء را با چشمان خود ببینند. اما دموکرات‌ها در فلادلفیا به ناظران گفته اند از فاصله بیست الی سی فوتی (پایی) بر روند رای گیری و شمارش آراء نظارت کنند. این وضع به برگزار کنندگان انتخابات امکان می‌دهد که آرای مردم را کنار بگذارند و آرای جعلی را به جای آرای مردم وارد صندوق‌ها کنند.
وی افزود:‌ روند شمارش آراء در فلادلفیا غیرقانونی بوده است و به همین علت ما به مراجع قضایی مراجعه می‌کنیم البته قرار است ما برای بررسی این پرونده به یک قاضی دموکرات مراجعه کنیم که برای شما نتایج آن قابل پیش بینی است. تقلب در رای گیری پستی بسیار راحت بود و فلادلفیا به عنوان شهر خود من متاسفانه به تقلب در انتخابات شناخته شده است. مواردی بوده است که در این شهر به نام افراد درگذشته رای داده شده است. باید بررسی کنیم ببینیم اینبار در انتخابات ریاست جمهوری در این منطقه چند فرد مرده در انتخابات رای داده اند. در انتخابات ویسکانسین هم همین وضع به وقوع پیوسته است.
ناظران ستاد انتخاباتی ترامپ حق نزدیک شدن به شمارش آرای پستی را نداشتند و هیچ نظارتی در این شمارش انجام نشده است.

درخواست ستاد ترامپ برای توقف شمارش آراء در برخی ایالت ها
برنامه تبلیغاتی دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اقدامات قانونی را برای توقف شمارش آراء در برخی ایالت‌های این کشور شروع کرد.
شبکه تلویزیونی بی بی سی گزارش داد، کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ اقدامات قانونی را برای توقف شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در ایالت‌های میشیگان، پنسیلوانیا و جورجیا را شروع کرده است.
کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ همچنین دموکرات‌ها را به نقض حق رای دهندگان حامی حزب جمهوریخواه متهم کرده است.
دونالد ترامپ و کمپین تبلیغاتی وی همچنین درخواست کرده اند که شمارش آرا در ایالت‌هایی مانند ویسکانسین باید به طور کامل بازشماری بشوند، زیرا در این ایالت بی نظمی‌های زیادی در جریان شمارش آرا به وقوع پیوسته است.

دادگاه عالی درخواست توقف شمارش آراء را در پنسیلوانیا رد کرد
دادستان پنسیلوانیا گفت دادگاه عالی آمریکا، هر دو درخواست توقف شمارش آراء را بی پایه و اساس دانست و حکم دادگاه ایالتی را مبنی بر ادامه‌ی شمارش آراء تا آخرین رای تایید کرد.
به گزارش تلویزیون سی ان ان‎؛ دادستان پنسیلوانیا با اشاره به اقدام حزب جمهوریخواه و هواداران رئیس جمهور آمریکا برای توقف شمارش آراء در آن ایالت گفت: دادگاه عالی آمریکا، هر دو درخواست توقف شمارش آراء را بی پایه و اساس دانست و حکم دادگاه ایالتی را مبنی بر ادامه‌ی شمارش آراء تا آخرین رای تایید کرد.
جاش شاپیرو دادستان پنسیلوانیا در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان و در پاسخ به این پرسش که شمارش آراء در آن ایالت چه زمانی به پایان می‌رسد و چه تعداد رای هنوز شمارش نشده است گفت: همه‌ی آراء تا پس از روز جمعه شمارش می‌شوند علتش هم این است که آرایی که تا روز انتخابات به صورت پستی فرستاده می‌شود تا روز جمعه ساعت 5 عصر هم دریافت می‌شوند. باید تا پس از دریافت همه‌ی آراء از جمله آراء کارکنان ارتش و خانواده‌های آنان منتظر بمانیم. اما نتیجه‌ی شمارش آراء همواره دارد تغییر می‌کند و همه دارند کارشان را به خوبی انجام می‌دهند.
جاش شاپیرو از بیان اینکه چه تعداد رای هنوز شمارش نشده است خودداری کرد و گفت: مسئول اعلام نتایج شمارش آراء، معاون فرماندار است و درست نیست من وارد این مقوله بشوم. معاون فرماندار پیشتر گفته بیش از یک میلیون رای شمارش نشده است. اما درباره آرایی که جدا شده اند باید بگویم این آراء بر مبنای دستورالعملی که وجود دارد جداسازی و شمارش می‌شوند. دادگاه عالی ایالتی این آراء را بازبینی و اعتبارشان را نیز تایید کرده است پس شمارش خواهند شد. شاپیرو افزود: جمهوریخواهان این موضوع را دوبار به دادگاه عالی آمریکا کشانده اند و خواستار دخالت و توقف شمارش آراء شده اند، اما هر دو بار هم دادگاه عالی از دخالت در این موضوع خودداری کرده است. قوانین ایالتی بر این موضوع اشراف دارد و دادگاه عالی ایالتی حکم داده آرایی که تا روز برگزاری انتخابات پست شده باشند و تا ساعت 5 عصر روز جمعه دریافت شوند شمارش خواهند شد.
شاپیرو در واکنش به ادعای حزب جمهوریخواه مبنی بر ارائه‌ی دادخواست برای توقف موقتی شمارش آراء نیز گفت: این ادعا بیش از آنکه سندی حقوقی و قانونی باشد سندی سیاسی است. فرایند برگزاری انتخابات شفاف است و شمارش آراء همچنان ادامه دارد و ناظران دارند بر این فرایند نظارت و کنترل می‌کنند.
وی افزود: این را قبول دارم که ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌ها بحث‌هایی را درباره‌ی روند برگزاری مطرح می‌سازند، اما تبلیغات انتخاباتی پایان یافته است؛ نامزد‌ها استدلال‌های خودشان را بیان داشته اند و اکنون بر پایه‌ی قوانینی که برای این جمهوری تعیین شده است آراء مردم باید شمارش شود. این همان فرایندی است که هم اکنون جریان دارد و ما اجازه نخواهیم داد فرایند شمارش آراء خدشه دار شود. از قانون پیروی می‌کنیم و شمارش آراء را ادامه می‌دهیم و بر پایه‌ی خواست و اراده‌ی مردم، آراء آنان را تایید خواهیم کرد.
دادستان پنسیلوانیا تاکید کرد دفتر دادستانی در دفاع از حق واجدان شرایط رای دادن برای ایفای نقش مدنی شان موفقیت آمیز عمل کرده و موارد جزئی هم که در این مسیر اتفاق افتاده عمدتا برطرف شده است. به همه‌ی مردم آمریکا اطمینان می‌دهم تک تک آراء دریافتی واجدان شرایط شمارش و لحاظ خواهند شد و اطمینان داشته باشید به خواست و اراده‌ی مردم احترام می‌گذاریم.
نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک به 500 هزار رای بیشتر از رقیب دموکرات خود، جو بایدن در ایالت پنسیلوانیا بدست آورده است.

تجمع هواداران ترامپ مقابل حوزه‌های رای گیری
طرفداران دونالد ترامپ در جلوی برخی از حوزه‌های رای گیری و متهم کردن حوزه‌ها به تقلب در شمارش آراء تجمع اعتراضی برگزار کردند.
هواداران دونالد ترامپ در ایالت های مختلف آمریکا از جمله آریزونا، میشیگان و نیویورک با تجمع در برابر حوزه‌های شمارش آراء، خواهان توقف شمارش آرا شدند.

تلاش تظاهرکنندگان آمریکایی برای یورش به مرکز شمارش آرا در میشیگان
پایگاه خبری العهد لبنان از تلاش تظاهرکنندگان آمریکایی برای یورش به مرکز شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری این کشور در شهر دیترویت در ایالت میشیگان این کشور خبر داد.
العهد نوشت‏، نگهبانان مرکز شمارش آرای دیترویت‏ در واکنش به اقدام تظاهرکنندگان برای یورش به این مرکز، مانع هجوم آن‌ها شدند و آن‌ها را متوقف کردند.
 
پلیس چندین معترض را در پورتلند دستگیر کرد
شبکه تلویزیونی راپتلی گزارش داد، در حمله نیرو‌های پلیس و همچنین نیرو‌های ایالتی به معترضان در پورتلند چندین نفر دستگیر شده اند.
پلیس و نیرو‌های ایالت اورگان چهارشنبه شب چندین معترض را دستگیر کردند. این در حالی است که شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا در چندین ایالت کلیدی همچنان ادامه دارد. می‌توان مأموران مجری قانون را در خیابان‌های پورتلند مشاهده کرد که صف کشیده اند و در حال حرکت به سوی معترضان می‌باشند.
این تظاهرات توسط "جبهه آزادی جوانان شمال غرب اقیانوس آرام" سازمان دهی شد که شبکه‌ای متشکل از گروه‌های دانشجویی ضد فاشیستی می‌باشند که در بحبوحه کشته شدن جورج فلوید مطرح شده اند.
این فعالان هر دو نامزد حاضر در انتخابات ریاست جمهوری را رد کرده اند و آن‌ها را نمایندگان "طبقه حاکم" دانسته اند.
آن‌ها از حامیان خود خواسته بودند تا کلمه "اغتشاش" را بر روی برگه‌های رأی خود بنویسند.
پورتلند از زمان کشته شدن جورج فلوید در روز 25 ماه مه شاهد اعتراضات خشونت آمیز بوده است.  

 درگیری انتخاباتی در نیویورک سیتی
شبکه تلویزیونی راپتلی گزارش داد، تشدید درگیری بین معترضان و پلیس در خیابان‌های شهر نیویورک به دستگیری‌های متعددی در شامگاه چهارشنبه، یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منجر شد؛ این اعتراضات برای درخواست شمارش همه آرا شکل گرفت.
سه شنبه شب در حالی صحبت از شمارش دوباره آراء به میان آمد که نتیجه اولیه شمارش آراء رقابت تنگاتنگی را نشان داد و ترامپ نتایج انتخابات را "تقلب" خواند و گفت که به دادگاه عالی آمریکا خواهد رفت.
بایدن این درخواست‌ها را "ناپسند" خواند و گفت تیم حقوقی وی برای جلوگیری از این امر در آماده باش هستند.
با توجه به شمارش آرا در ایالت‌های مهم نوادا، پنسیلوانیا، جورجیا و کارولینای شمالی عصر چهارشنبه، بایدن گفت: "ما معتقدیم که ما برنده خواهیم شد. "
 
تظاهرات در مقابل حوزه شمارش آراء در ایالت آریزونا
شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد قرار است حوزه‌های شمارش آراء در فینیکس در ایالت آریزونا به زودی تعطیل شود. بدین ترتیب نتایج آراء نیز به زودی اعلام خواهد شد.
کیونگ لا خبرنگار سی ان ان مستقر در فینیکس در سخنانی گفت، شماری از معترضانی که در خارج ساختمان محل رای گیری حضور دارند مسلح هستند، زیرا اینجا ایالتی است که مردم آن آشکارا می‌توانند سلاح حمل کنند. به همین دلیل نگرانی‌های امنیتی زیادی وجود دارد. اما کار شمارش آراء همچنان ادامه دارد. تا بیست دقیقه دیگر نتایج آرای شمارش شده در این ایالت اعلام خواهد شد. افرادی که در داخل این ساختمان در حال شمارش آراء هستند مشکلی ندارند. مشکل در خارج از این ساختمان وجود دارد. "




منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات آمریکا انتخابات ریاست جمهوری برای توقف شمارش آراء دادگاه عالی آمریکا تقلب در انتخابات حزب جمهوریخواه شبکه تلویزیونی شمارش آراء دونالد ترامپ ی شمارش آراء شمارش آرا شمارش آراء شمارش آرا حزب جمهوری شمارش نشده دموکرات ها شمارش آرای رای گیری سی ان ان شده اند حوزه ها اخذ رای بر روند ی آراء ی مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۸۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای از سابقه فکر کردنش به خودکشی و رفتنش به سراغ روانپزشک صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک برنامه رادیویی فاش کرد که در گذشته به سبب مرگ همسر اولش، «نیلیا» و دختر ۱۳ ماهه او، «نائومی» دچار افسردگی و افکار روانپریشانه همچون خودکشی و معتاد شدن به مشروبات الکلی شده بود.

به نوشته پایگاه اینترنتی «هیل» بایدن در این مصاحبه که عمدتا با موضوع اتفاقات زندگی شخصی و دوره ریاست جمهوری او برگزار شد درباره افکار خود پس از مرگ آنها که در دسامبر ۱۹۷۲ رخ داد، گفت: «من می‌نشستم و به این فکر می‌کردم که فقط مشروب بخورم و معتاد به الکل شوم.»

بایدن در ادامه با گفتن اینکه فکر خودکشی نیز به سرش زده بود، گفت: «برای اینکه خودکشی کنید لازم نیست دیوانه باشید.»

او ادامه داد: «من به این فکر می‌کردم که به پل یادبود دلاوِیر بروم و از آنجا به پایین بپرم.»

رئیس جمهور آمریکا که در ماه‌های گذشته بارها گاف‌ها و رفتارهای غیرعادی و عجیب از او در برابر انظار عمومی سر زده و سلامت جسمی و روانی خود را زیر سوال برده در این مصاحبه مدعی شد کسانی که فکر خودکشی دارند را تشویق به روان درمانی می‌کند.

جو بایدن که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه انگلیسی «سان» اخیرا با استناد به یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

نشریه سان در این مطلب با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی ‌نوشت:«بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارها است. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • دروغ بایدن: راننده ۱۸ چرخ بودم!
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام