Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

خیرالله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشوربا بیان اینکه با حضور وزیر راه و شهرسازی ریل‌گذاری راه‌آهن چابهار - زاهدان از سمت چابهار آغاز شده است، گفت: ما در تیر ماه امسال از سمت زاهدان ریل‌گذاری این پروژه را آغاز کردیم و این مسیر در کریدور ریلی شمال به جنوب و شرق به غرب قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت:طول این پروژه از چابهار تا سرخس ۱۴۰۰ کیلومتر است و یکی از استراتژیکی‌ترین و مهمترین پروژه‌های ریلی به شمار می‌آید.

خادمی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن چابهار - زاهدان بلندترین کریدور ریلی کشور است، افزود: ۸۰ میلیون متر مکعب خاکبرداری این پروژه شروع شده که این میزان دو برابر خاکبرداری سد کرخه به عنوان بزرگترین سد خاکی کشور است.

او افزود: ۳۲ کیلومتر ریل‌گذاری این پروژه انجام شده است و امروز هم حدود ۸۴ کیلومتر ریل‌گذاری از سمت چابهار انجام می شود و پیشرفت فیزیکی کل پروژه ۴۸ درصد است و پیشرفت زیرسازی این پروژه هم به ۱۶۳ درصد رسیده است.

معاون وزیر راه شهرسازی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ ساخت این پروژه به اتمام می‌رسد و یکی از بزرگترین بنادر اقیانوسی کشور را به شبکه ریلی متصل می‌کند.

 

خادمی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن چابهار - زاهدان شهر‌های چابهار، نیک‌شهر، ایرانشهر را در جنوب استان به شبکه ریلی متصل می‌کند، ادامه داد: ما در حال حاضر از زاهدان به سمت مرز میرجاوه و پاکستان و خواف به هرات در افغانستان  دو خط راه آهنی داریم که با اتصال این دو خط به هم کشور‌های همسایه به ما متصل می‌شوند و برای افغانستان که کشور محصور در خشکی است باعث ایجاد وابستگی به بنادر ایران می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: پروژه راه‌آهن چابهار به زاهدان یکی از مهمترین پروژه‌های ریلی کشور است و شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور اجرای آن را برعهده گرفته و سرعت اجرای این پروژه هم افزایش یافته است.

خادمی درباره منابع اعتباری این پروژه گفت: منابع این پروژه از صندوق توسعه ملی تأمین شده و حدود ۳۰۰ میلیون یورو برای این پروژه در نظر گرفته شده که تاکنون ۱۰۰ میلیون یورو برای آن پرداخت شده و ۲۰۰ میلیون یورو معادل ۸ هزار میلیارد تومان باقی مانده که امیدواریم با تخصیص آن بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی کریدور ریلی راه آهن وزارت راه چابهار کریدور ریلی راه آهن چابهار ریل گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۹۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد

در جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان، راهکارهای تسریع در اجرا و تکمیل مهمترین طرح‌های ریلی کشور از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد و خط‌آهن رشت-آستارا بررسی شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز پنجشنبه در ادامه برگزاری جلسات پیگیری موضوعات ویژه، در نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای راه و شهرسازی، نفت، امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و تعدادی دیگر از معاونین ایشان و مدیران دستگاه‌های اجرایی به بررسی راهکارهای تسریع در اجرا و تکمیل مهمترین طرح‌های ریلی کشور از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد و خط‌آهن رشت-آستارا پرداختند.

تأکید رئیسی بر حضور گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس مشکلات موجود در مسیر اجرا و تکمیل این طرح‌ها، راهکارهای رفع موانع و بررسی منابع تامین مالی از جمله مباحث مطرح در این جلسه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
  • افتتاح پروژه حرم تاحرم و پمپاژ آبرسانی به ۸ روستای بردسکن
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد
  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • سرانجام پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد