Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان شمالی از امضای تفاهم‌نامه دوجانبه فی‌مابین استانداری خراسان شمالی و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در دیدار با مدیر عامل سازمان ایمیدروی کشور گفت: امضاء و اجرای این تفاهمنامه در استان ثمرات مثبتی در حوزه معادن استان به دنبال خواهد داشت که مهترین خروجی آن ایجاد سرمایه، شغل و ثروت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این تفاهمنامه نگاه کارشناسی مسلط است، افزود: تلاش شده است علاوه بر توسعه وضعیت فعلی صنایع تحت مدیریت ایمیدرو همچنین نداشته های استان برطرف شود.

شجاعی تصریح کرد: اعتبار زمانی این تفاهمنامه حداکثر دو سال از تاریخ انعقاد قرارداد و منحصر به طرح ها و پروژه مربوط به این تفاهم‌نامه در استان خراسان شمالی بوده و با توافق طرفین قابل تمدید می‌باشد.

وی گفت: فراهم نمودن امکانات لازم برای انجام هرچه سریعتر امور مربوط به موضوع تفاهم‌نامه در استان به ویژه هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط و پیگیری تامین زمین و زیرساخت‌های مورد نیاز ایجاد و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی اسفراین، جاجرم و شیروان از تعهدات استانداری خراسان شمالی در این تفاهمنامه است.

بر اساس این گزارش، توسعه ایجاد ظرفیت آلومینا در جاجرم با ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار، بررسی و تکمیل فازهای دوم پروژه تولید پودر آلومینای جاجرم با ۳ هزار میلیارد ریال و ۳۵۰ میلیون دلار اعتبار ، بررسی و اجرای طرح تولید هیدرات ریزدانه در جاجرم با ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار ، تضمین تامین خوراک و مواد اولیه توسعه آلفا آلومینا در شهرستان گرمه، بررسی ذخایر و کیفیت مواد قابل استحصال خوشه های معدنی استان جهت تصمیم‌گیری در خصوص ایجاد و راه اندازی منطقه اقتصادی ویژه اقتصادی- صنعتی اسفراین با رویکرد فراوران فرآوری مواد معدنی و صنایع معدنی، بررسی امکان ایجاد و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی- صنعتی جاجرم و شیروان با رویکرد احداث صنایع پایین دستی آلومینا،احداث واحد فرآوری سرب و روی در منطقه، تسریع در تکمیل پروژه پی‌جویی اکتشافات و تعیین ذخیره معدن سرب و روی آلبلاغ و اقدام جهت حفاظت از محدوده معدنی از مهمترین محورهای این تفاهم نامه است.

در این نشست همچنین نمایندگان شیروان و اسفراین در مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پروژه تفاهم نامه ایمیدروی خراسان شمالی تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۹۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود

در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران سه تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذارانی از کشور‌های روسیه و مغولستان به امضاء رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در حالی وارد دومین روز کاری خود شد که حضور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در غرفه استان فارس قابل توجه بود، به طوری که در نخستین روز این رویداد حداقل سه تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذارانی از کشورهای روسیه و مغولستان به امضاء رسید.

تفاهم‌نامه‌های کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی، بسته‌بندی میوه و تولید گوشت با این دو کشور به امضاء رسید.

امروز نیز سرمایه‌گذارانی از کشور‌های افغانستان، پاکستان، چین، ایتالیا و اندونزی با حضور در غرفه استان فارس از ظرفیت‌های این استان در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و تولیدات دانش‌بنیان آگاه شدند و چند تفاهم‌نامه همکاری در زمینه صادرات مواد غذایی، واردات و صادرات مواد اولیه تولید بیسکوئیت و همچنین نوشیدنی‌ها و گیاهان دارویی منعقد شد.

از دیگر کشور‌هایی که از غرفه استان فارس بازدید کردند می‌توان به سرمایه‌گذاران کشور‌های عراق، ترکیه، سنگاپور، پاکستان اشاره کرد.

در همین ارتباط حسن شیخ‌نیا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از حضور 32 هیات تجاری کشور‌های مختلف در غرفه استان فارس خبر داد و گفت: در جریان این دیدار‌ها و مذاکرات انجام شده 15 تفاهم نامه همکاری به امضاء رسید.

وی با بیان اینکه اگر این تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد تبدیل شود ظرفیت قابل توجهی برای استان فارس ایجاد می‌شود، اظهار داشت: وزارت کشور دو زنجیره ارزش را برای استان فارسی مصوب کرده که شامل فولاد و گیاهان دارویی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس یکی دیگر از ظرفیت‌های قابل توجه استان فارس را در زمینه گندم عنوان کرد و گفت: فارس به عنوان دومین تولیدکننده گندم کشور ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد زنجیره ارزش این محصول استراتژیک دارد.

شیخ نیا از افزایش برداشت گندم در سطح هکتار به دلیل استفاده از روش‌های علمی و فناورانه در تولید دانه و نهاده خبر داد و گفت: خوشبختانه در زمینه صرفه جویی در مصرف آب برای بخش زراعت اقدامات خوبی انجام شده به طوری که به ازاء هر هکتار کشت غرق آبی، 9 هکتار کشت به صورت آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود فارس به عنوان پایلوت مرکز تحقیقات گندم کشور معرفی شود، اظهار داشت: علاوه براین در زمینه تولید آرد و نان کامل و همچنین تولیدات پروتئینی به عنوان پایلوت کشور شناخته می‌شویم.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور