Web Analytics Made Easy - Statcounter

علاوه بر جو بایدن و دونالد ترامپ که به ترتیب احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه را در انتخابات ۱۳ آبان نمایندگی کردند، جو جورگنسن (Jo Jorgensen) و هاوی هاوکینز (Howie Hawkins) نیز از سوی احزاب آزادیخواه و سبز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کردند.

گر چه تمامی توجهات عمومی و رسانه‌ای به رقابت سرخابی‌ها معطوف شده، با این حال سبزها و آزادیخواهان نیز توانسته‌اند تاکنون و پس از شمارش حدود ۸۵ درصد آراء ریخته شده، سهمی هرچند ناچیز را به خود اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جورگنسن و معاونش اسپایک کوهن تاکنون نزدیک به یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار رأی یعنی ۱.۱ آراء شمارش شده در انتخابات ریاست جمهوری را به دست آورند. شایان ذکر است که حزب آزادیخواه از لحاظ فکری به حزب جمهوری‌خواه نزدیک بوده، بر اولویت آزادی‌های فردی تأکید می‌کند و در این دوره برای نخستین بار، یک نامزد زن را برای تصدی پست ریاست جمهوری وارد گود کرده است.

جو جورگنسن نامزد حزب آزادیخواه در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

ران پاول نماینده پیشین مجلس آمریکا و پسرش رند پاول سناتور کنونی ایالت کنتاکی با وجود عضویت در حزب جمهوری‌خواه از چهره‌های شاخص این جریان فکری به شمار می‌روند.

جورگنسن پیش‌تر در جمع هواداران خود گفته بود: شما ترامپ، بایدن و افراد مشابهی را که در هر چهار سال دروغی مشابه بگویند، نمی‌خواهید.

گری جانسون در دوره پیش توانست نزدیک به چهار و نیم میلیون رأی (۳.۳% آراء) را برای حزب خود کسب کند.

هاوی هاوکینز نامزد حزب سبز در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

هاوکینز و معاونش آنجلا نیکول واکر اقبال کمتری داشته و سهمشان از آراء آمریکایی‌ها، کمی بیش از ۳۱۵ هزار رأی بوده است.

نامزد حزب سبز که در طیف لیبرال بر مسائل محیط زیستی تأثیرگذار است، چندی پیش احزاب عمده این کشور را متهم کرد که از پایان دادن به جنگ‌های بی‌پایان امتناع می‌کنند.

هاوکینز در توییت هایی جنگ‌های بی‌پایان را برآمده از ساختار اقتصاد رقابتی سرمایه‌داری دانست و نوشت: لازمه صلح دائمی، جایگزینی سرمایه‌داری با اکوسوسیالیسم است.

به نوشته این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ آبان، ایالات‌متحده می‌تواند با استفاده از ثروت خود به جای دشمن ساختن کشورهای دیگر، بر دوستان خود بیفزاید و به جای آنکه ابرقدرت امپریالیست باشد، ابرقدرت بشردوست جهان شود.

در دوره پیش جیل استاین نامزد حزب سبز شده بود و توانست پس از خاتمه شمارش آراء بیش از یک‌میلیون و ۴۵۰ هزار رأی (۱.۱% آراء) به دست آورد.

برچسب‌ها حزب دموکرات آمریکا حزب جمهوری خواه آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حزب دموکرات آمریکا حزب جمهوری خواه آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ حزب دموکرات آمریکا حزب جمهوری خواه آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ اخبار کنکور انتخابات ۲۰۲۰ جمهوری خواه نامزد حزب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۹۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس در استان تهران

تهران- رییس ستاد انتخابات استان تهران از آغاز فعالیت تبلیغاتی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران و ورامین خبر داد و گفت: داوطلبان برای تبلیغ یک هفته فرصت دارند.

سید عباس جوهری، صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران از آغاز تبلیغات نامزد‌های برای دور دوم انتخابات در دو حوزه انتخابیه تهران و ورامین خبر داد و اظهار کرد: تبلیغات داوطلبان از ساعت صفر بامداد امروز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه شروع شده است.

جوهری با بیان اینکه تبلیغات دور دوم انتخابات به مدت یک هفته تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت، گفت: در مدت زمان تعیین شده بر اساس قانون، داوطلبان می‌توانند نسبت به تبلیغات در فضای مجازی و سطح شهر اقدام کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از فضای مهیا شده توسط رسانه ملی برای اطلاع رسانی به شهروندان تشکر کرد و افزود: مناظرات نامزد‌ها در حوزه انتخابیه تهران و ورامین ضبط شده و از فردا پخش خواهد شد.

وی بیان کرد: با قرعه کشی‌های صورت گرفته هم در رادیو و هم در مجموعه شبکه تهران پخش مناظرات و برنامه‌های تبلیغاتی را خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات از شبکه سهند
  • آشنایی با ۲ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس در استان تهران
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • انتخابات دور دوم مجلس در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • آشنایی با ۸ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف