Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:01:04 GMT

فقط ۳۶ درصد کشت پاییزه جو در آذربایجان‌غربی محقق شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۹۲۷۸

فقط ۳۶ درصد کشت پاییزه جو در آذربایجان‌غربی محقق شد

علی عیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشت آبی جو در وسعت ۱۶ هزار هکتار و کشت دیم در وسعت ۳۹ هزار هکتار از اراضی استان در سال زراعی جاری انجام می‌شود.

 وی اضافه کرد: بیش از ۳۰۰ تن انواع بذر جو اعم از آبی و دیم در اختیار کشاورزان قرار داده شده‌است تا در سطح ابلاغی امسال برای کشت جو مصرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: انتخاب بذر مناسب با توجه به کیفیت و پتانسیل خاک مزرعه و در کنار آن، استفاده از زمان طلایی کشت، ۲ عامل بسیار موثر در افزایش تولید محصول و پیشگیری از آفات و بیماری‌های آن است.

وی بیان کرد: رعایت تناوب کشت در مزرعه ضمن اینکه از بروز آفات و بیماری‌ها پیشگیری می‌کند، در افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولید در واحد سطح نیز موثر است.

عیدی اضافه کرد: جهادکشاورزی تمام توان خود را برای کمک به کشاورزان در راستای تولید بهینه و بهره وری از منابع بکار گرفته ‌است و کاشت، داشت و برداشت مکانیزه جزو اقداماتی است که سعی می‌شود در مراحل تولید رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان برای تناوب کشت، جو را در مزارع می‌کارند، افزود: جو محصولی کم توقع نسبت به منابع آب و خاک بوده و دارای مقاومت بالایی در برابر انواع آفت‌هاست.

جو از جمله محصولات مهم در بخش کشاورزی است که بیشتر در صنعت دامداری از آن استفاده می‌شود، کشت این محصول در پاییز و برداشت آن در اوایل خرداد سال بعد است و به همین خاطر بیشترین آب مورد نیاز خود را از باران تامین می‌کند و نیاز چندانی به آبیاری بهاره ندارد.

یکی از امتیازهای دیگر کشت جو در مزارع، برداشت زودهنگام آن در ابتدای خرداد است و کشاورزان می‌توانند در همان فصل دوباره کشت محصولاتی دیگر از جمله ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای و سبزیجات، گوجه و حتی سیب‌زمینی را در مزرعه خود آغاز کنند. 

۸۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دیمی و آبی و ۱۷۰ هزار هکتار زمین دارای قابلیت کشت در آذربایجان‌غربی وجود دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی کشاورزی اخبار کنکور آذربایجان غربی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۹۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ پاسدار نجمی در این نشست از کارگران به عنوان مدافعان تولید در خط مقدم یاد کرد و گفت: بخش تولید با همت و تلاش کارگران به عنوان بازوان توانمند اقتصاد کشور در شرایط تحریم‌های ظالمانه در مقابل دشمن ایستادگی کرده و به خودکفایی رسیدند.   جانشین فرمانده سپاه شهدا افزود: علیرغم وجود مشکلات اقتصادی، تشکلات کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی همواره در کنار دولت و همراه با اهداف نظام عمل کرده اند.   دهقانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم در این نشست گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل در یکسال گذشته ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد