Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری دانشجو گفت‌وگویی با سیدمصطفی خوش چشم، کارشناس مسائل آمریکا انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

- احتمال ایجاد خشونت و تنش بعد از اعلام نتایج در ایالت‌های مختلف آمریکا بالاست. این اتفاق از طرف گارد ملی، پلیس، نیرو‌های راست و چپ افراطی و حتی از دید مردم هم مطرح شده و همه در آمریکا منتظر بروز آشوب و بلوا پس از اعلام نتایج هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- با اعلام نتایج قطعی و یا اعلام روند حقوقی در دادگاه‌ها جرقه ناآرامی و اغتشاش در آمریکا زده خواهد شد.

- نتیجه شمارش آراء پستی به دادگاه کشیده خواهد شد و همین امر باعث بحرانی شدن وضعیت در ایالات متحده می‌شود و اصطکاک و هرج و مرج را به دنبال خواهد داشت.

- تقریبا حدود ۷۰ درصد آرای پستی و زودرس متعلق به دموکرات‌ها یعنی بایدن است اما اینکه تعداد این آرای پستی و زودرس چه میزان باشد مشخص نیست.

- زمان تعیین شده برای شمارش آراء در ایالات مختلف آمریکا متفاوت است مثلا در پنسیلوانیا به عنوان یکی از ایالات مهم آمریکا زمان خوانش آراء تا روز پنجشنبه یا جمعه طول خواهد کشید، اما در سایر ایالات که از اهمیت کمتری برخوردارند این زمان کمتر  خواهد بود.

- آنچه مسلم است از لحظه‌ای که به سمت آرای قطعی برویم و منتظر شمارش آرای پستی باشیم احتمال درگیری و خشونت در آمریکا افزایش خواهد یافت.

- این پروسه شرایطی را ایجاد خواهد کرد که با طی مراحل حقوقی و لحاظ کردن این نکته که اعضای دیوان عالی اکثرا جمهوری خواه و طرفداران ترامپ هستند و ممکن است اصلا اجازه خواندن همه آراء داده نشود؛ لذا رای دادگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.

- از برخورد نانسی پلوسی با قاضی جدید دیوان عالی که مورد انتخاب و وثوق ترامپ است مشخص است که علائمی بروز کرده که رای دادگاه به نفع ترامپ خواهد بود و احتمال عدم خوانش آرای دموکرات‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا ترامپ خشونت انتخابات بایدن دادگاه اعلام نتایج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۹۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی

رسانه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» امروز (دوشنبه) به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد: [رژیم] اسرائیل به شدت نگران است که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی [رژیم صهیونیستی] را این هفته صادر کند.

 این مقام صهیونیستی که نام او در گزارش عنوان نشده است، امروز گفت که [رژیم] اسرائیل از طریق کانال‌های دیپلماتیک در تلاش است تا مانع صدور حکم‌ها شود.

هنگامی که از «دادگاه کیفری بین‌المللی» در مورد گزارش‌های رسانه‌ای درباره حکم دستگیری‌ها سوال شد، این دادگاه به ان‌بی‌سی نیوز اعلام کرد که «تحقیقات مستقلی در رابطه با وضعیت کشور فلسطین در حال انجام است» و «در این مرحله اظهارنظر دیگری نداریم».

این دادگاه سه سال پیش تحقیقاتی را در مورد جنایات جنگی اسرائیل در جنگ این رژیم و حماس در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد.

کریم خان دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در ماه دسامبر (آذر/دی) از منطقه بازدید و اعلام کرد که تحقیقات او «با سرعت، دقت، قاطعیت و با تاکید بر این که ما نه بر اساس احساسات، بلکه بر اساس شواهد محکم عمل کنیم» پیش می‌رود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که فشار‌ها بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنایات خود در غزه، که از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) حدود ۳۵ هزار نفر را در این باریکه کشته است، منتشر می‌شود.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو شب گذشته با جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا صحبت کرد و مدعی شد که «اسرائیل اکنون منتظر پاسخ حماس در مورد پیشنهاد آتش‌بس جدید است.»

ان‌بی‌سی نیوز خاطرنشان می‌کند که «دیوان کیفری بین‌المللی» (ICC) مستقر در لاهه هلند، می‌تواند افراد را به جنایات جنگی و دیگر اتهامات مرتبط متهم کند. این دادگاه جدا از «دیوان دادگستری بین‌المللی» (CIJ) است که شکایات و پرونده‌های میان کشور‌ها را بررسی می‌کند و اکنون نیز در حال تحقیق در مورد اتهام اقدامات نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به تازگی گزارش دادند که نتانیاهو نگران صدور حکم بازداشت خود از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری است و از این روی دست به دامان آمریکا شده است.

با وجود آنکه رژیم اسرائیل اتهام نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند، اما دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی شکایت دولت آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی این رژیم در غزه موافقت کرده که این موضوع یکی از بی‌سابقه‌ترین انزوا‌های صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی تاکنون بوده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی
  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد
  • داوطلبان کنکور مردادماه منتظر نتایج باشند
  • نوبت اول کنکور۱۴۰۳ به ایستگاه پایانی رسید / داوطلبان مرداد منتظر نتایج باشند