Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@11:36:24 GMT

۶۱پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در باشت تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۹۷۰۸

۶۱پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در باشت تشکیل شد

سید حمید حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گستره تخریب و تصرف های صورت گرفته در سطح بیش از ۷۷ هکتار بوده است.

وی بیان کرد: اراضی ملی که به منظور انجام کارهای کشاورزی و یا ساخت و سازهای غیرمجاز تصرف می شود، از سوی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی اظهار داشت: چالموره، چاه تلخ، مله برفی، پشت کوه خان احمد، غورک ، امام ضامن، چم بلبل از مهمترین مناطقی است که زمین‌های ملی در آنها تخریب و تصرف شده است.

وی ابراز کرد: با هوشیاری و پیگیری یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان این افراد متخلف شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

حسینی عنوان کرد: افرادی که قصد خرید زمین به ویژه اراضی بدون سند رسمی را در باشت دارند باید قبل از خرید به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان مراجعه کننده و از ملی نبودن اراضی مطمئن شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: طرح ممیزی در۱۰۵هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان به منظور ساماندهی بهره برداران و مرتعداران و حفاظت از این زمین ها  در دست اقدام است.

حسینی تصریح کرد: با اجرای طرح ممیزی از تخریب و تجاوز به این اراضی نیز جلوگیری می شود و زمینه برخی سوءاستفاده از این اراضی و مراتع طبیعی و ملی برچیده خواهد شد.

سطح مراتع و جنگل های این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار است که از این میزان ۷۸ هزار هکتاری جنگل است.

کارده، بن سرخ، بلوط، زالزالک و بادام وحشی از مهم ترین گونه های پوشش گیاهی و جنگلی این شهرستان است.

شهرستان باشت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است

برچسب‌ها باشت تصرف اراضی منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باشت تصرف اراضی منابع طبیعی باشت تصرف اراضی منابع طبیعی اخبار کنکور منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۹۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور منابع آب مشهد گفت: در راستای اطلاع رسانی و فرهنگسازی صیانت و حفاظت از منابع آبی، در سال گذشته گروه‌های گشت و بازرسی امور آب مشهد در محدوده تحت پوشش پس از طی مراحل قانونی و با همکاری نیروی انتظامی  ۹۱ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها را بازگشایی و رفع تصرف کرد.

محمد برزویی افزود: در همین مدت ۶۹ هزار و ۳۸۸ متر بستر رودخانه‌ها هم لایروبی شد.

دیگر خبرها

  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در فروردین ماه سال جاری رفع تصرف شد 
  • برخورد قاطع با متصرفان اراضی ملی در شهرستان دهلران
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش