Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس رضایی استاندار اصفهان امروز در بیست و نهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور در دانشگاه اصفهان، افزود: اهتمام به اصل پژوهش در کنار آموزش، ارتقای سلامت معنوی، جسمی و روحی، نشاط و خودباوری، تحکیم پیوند دو سویه با جامعه، تنظیم رابطه متقابل تحصیل با اشتغال، متناسب سازی رشته‌های تحصیلی با نقشه جامع علمی کشور، توجه به نیاز‌های تولید و اشتغال و ایجاد فرایند تبدیل ایده به محصول و دانش به ثروت از رسالت‌های خطیر دانشگاه نسل چهارم و در این مقطع حساس تاریخ کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی همواره بر ارتباط نهاد دانشگاه با مسائل کشور و جامعه تاکید دارند، اظهارداشت: در این جهت مدیریت دانش و پژوهش، انسجام بخشی در سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و نظارت راهبری و روزآمدسازی نقشه علمی کشور برای دستیابی به دانشگاه‌های نسل چهارم در کشور ضروری است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه امروز دانشگاه‌ها رسالت تولید فرهنگ برای جامعه و سرمایه اجتماعی را به عهده دارند، تصریح کرد: همچنین آینده پژوهی و تعامل دانشگاه‌ها با جوامع داخل و خارج کشور امری ضروری است.

رضایی به سخنان امام خمینی (ره) درباره اهمیت جایگاه دانشگاه و نقش آن در سعادت ملت اشاره و تصریح کرد: دانشگاه متعلق به مردم و ماحصل سرمایه یک ملت است بنابراین برونداد نهاد دانشگاه باید در راه بهروزی ملت به کار آید و همه برنامه‌های دانشگاه‌ها در جهت تعالی و سرمایه اجتماعی قرار گیرد.

استاندار اصفهان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: دانشگاه‌های نسل چهارم باید از تماشاگری به بازیگری در عرصه جامعه گام بردارند و شهروند و آموزش عالی را مد نظر قرار دهند.

او ادامه داد: خروجی این دانشگاه‌ها باید در زمینه‌های اشتغال حرفه‌ای و الزامات زندگی شخصی و اجتماعی همراه با بینش، دانش و مهارت‌های موثر باشد و بتواند داشته‌ها و توانمندی‌های خود را برای تقویت پویایی و نشاط در فضای کنشگری جامعه به اشتراک بگذارد.

رضایی تاکید کرد: در این دانشگاه‌ها باید سه ضلع آموزش، پژوهش و حیات فرهنگی خلاقانه در یک سیستم در هم تنیده قرار گیرند، زیرا جدایی آنها، توسعه نیافتگی و مرگ یک جامعه را رقم می‌زند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: اگر خروجی دانشگاه در جامعه ناکارآمد باشد، معلول نداشتن سیستم جامع نگر در عرصه یادگیری و تولید سرمایه اجتماعی است، زیرا آموزش و تحصیلات به تنهایی کارآمد نیست و داشتن مدرک تحصیلی لزوما به معنی داشتن روحیه تصمیم‌گیر گروهی، مشورت طلبی، انتقادپذیری و فهم دقیق و عمیق از مصلحت عامه و منافع ملی نیست.

او با بیان اینکه استان اصفهان دارای دانشگاه‌های برتر و بزرگ بسیاری همچون اصفهان و صنعتی اصفهان است، تصریح کرد: اصفهان، تاریخی بسیار درخشان در عرصه علم، فرهنگ و هنر و ظرفیت‌های بسیار در این زمینه‌ها در زمان حاضر دارد.

رضایی با اشاره به اینکه این روز‌ها بیماری کرونا بر همه کار‌ها و رفتار‌های مردم تاثیر گذاشته است، اظهارداشت: شیوع این بیماری سبک زندگی جدیدی را پیش روی مردم قرار داده که یکی از مهمترین تحولات مربوط به آموزش است.

بیست و نهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور روز پنجشنبه در دانشگاه اصفهان برگزار شد؛ در این اجلاس یک روزه رییسان دانشگاه‌های تهران، اصفهان و صنعتی اصفهان، استاندار اصفهان و معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بصورت حضوری و سایر رییسان دانشگاه‌های بزرگ کشور بصورت مجازی شرکت کردند.

موضوع محوری اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور در نشست امروز، پیشنهاد برای برنامه هفتم توسعه کشور و توجه بیشتر به جامعه محور بودن دانشگاه‌ها و مسوولیت اجتماعی آن‌ها و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

دانشگاه‌های بزرگ کشور در این اجلاس شامل اصفهان، صنعتی اصفهان، تهران، شهید بهشتی، صنعتی امیرکبیر، تبریز، علم و صنعت ایران، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف، شیراز و علامه طباطبایی است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ کشور بیانیه گام دوم انقلاب اشتغال حرفه ای دانشگاه های بزرگ کشور استاندار اصفهان دانشگاه ها نسل چهارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۹۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه فروش بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هشدار بارش‌های رگباری در مناطق جنوب و شرق استان صادر شده است.

وی افزود: بر این اساس مدیریت بحران به دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در ادامه فعالیت سامانه بارشی طی امروز تا اخرشب اعلام آماده باش کرده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شدت بارش‌های رگباری و تند باد طی امروزعصر تا شب در شهرستان‌های نائین، اردستان، خوروبیابانک، ورزنه، نطنز،
شهرضا، دهاقان، سمیرم، بخش انارک، بخش مهاباد وچوپانان پیش بینی شده است، ادامه داد: با توجه به بارش‌های چند روز اخیر و تجمیع رسوبات در مسیر رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها و مستعد بودن شرایط سیلاب‌های محلی در مناطق ذکر شده، مدیریت بحران استان اصفهان تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها و آمادگی اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، شرکت‌های آزادراهی، شرکت‌های امداد خودرو، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب، برق، آب منطقه‌ای و فاضلاب و دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها را ابلاغ کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تقویت تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تأمین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری را ضروری دانست و گفت: شهروندان باید از انجام سفرهای غیر ضروری در محورهای شمال و شرق استان خودداری کنند.

وی گفت: پرهیز از صعود به ارتفاعات رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه‌های پلیس در جاده‌ها،
حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی گلخانه‌ها، واحدهای دام و طیور، شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران ضروری است.
شیشه فروش با تاکید بر لزوم عدم استقرار، توقف و تردد در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، پیشگیری و کنترل آبگرفتگی در معابر شهری دهانه پل‌ها و زیر گذرها، تخلیه رسوبات و نخاله از دهانه پل‌ها و بازگشایی مسیر رودخانه‌ها گفت: همچنین تخلیه اضطراری سکونتگاه‌های روستاهای در معرض خطر سیل ضروری است.

کد خبر 6088639

دیگر خبرها

  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • کارگران بازوان حرکت و شکوفایی کشور
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی