Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

پس از افزایش قیمت بنزین که در آبان ماه سال گذشته توسط دولت انجام شد دولت تصمیم گرفت درآمد حاصل از این افزایش قیمت را در قالب کمک‌های نقدی تحت عنوان یارانه معیشتی به مردم پرداخت کند.

بر همین اساس مقرر شد خانوار‌های یک‌نفره ۵۵ هزار تومان، خانوار‌های دونفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوار‌های سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانوار‌های چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوار‌های پنج‌نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان از دولت یارانه معیشتی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین مرحله از پرداخت این یارانه ها در آذرماه سال ۹۸ صورت گرفت که دولت به ۶۰ میلیون نفر و به عبارتی به حساب بانکی ۱۸ میلیون سرپرست خانوار یارانه حمایتی پرداخت کرد و البته بنا به اعلام دولت، حدود ۶ میلیون خانوار، غیرنیازمند هم شناخته شده بودند و هیچ پولی به آنان پرداخت نشد؛ همین موضوع باعث شد که بسیاری از افراد جامانده از طرح معیشتی نسبت به این موضوع گلایه داشته باشند.

بر همین اساس ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایتی معیشتی دولت نسبت به این موضوع ورود کرد و سازوکاری اندیشیده شد تا افرادی که این بسته را دریافت نکرده‌اند، بتوانند به دولت اعتراض خود را اعلام کنند.

ثبت نام در سامانه #۶۳۶۹* و درخواست رسیدگی یکی از اقداماتی بود که برای جاماندگان در نظر گرفته شد. بنا به گفته سخنگوی ستاد کمک هزینه معیشتی، از حدود ۶.۲ میلیون درخواستی که در کد دستوری #۶۳۶۹* ثبت شده بود، ۶۶۶ هزار درخواست مربوط به کسانی بود که در لیست یارانه‌بگیران نبودند و همچنین مشمول بسته حمایت معیشتی هم نشدند.

خانوار‌هایی که ارزش ملک آن‌ها در تهران و کلان‌شهر‌ها ۱.۲ میلیارد تومان و در سایر شهرستان‌ها ۹۰۰ میلیون تومان باشد، خانوار‌هایی که دارای خودروی سواری با ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون تومان یا خودروی عمومی با ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان باشند و کارفرمایانی که بیش از ۳ بیمه‌پرداز داشته باشند، این کمک را دریافت نمی‌کنند. در عین حال خانوار‌هایی که بیش از ۳ سفر خارجی غیرزیارتی داشته‌اند و گیرندگان تسهیلات بانکی به‌مبلغ جمعا بیش از ۳۰۰ میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند نیز نباید منتظر دریافت این مبلغ باشند.

براساس اطلاعیه ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی سقف درآمد برای خانوار چنین اعلام شده است؛ خانوار یک نفره با حداقل درآمد سالانه ۴۸ میلیون تومان، خانوار دو نفره با حداقل درآمد سالانه ۶۰ میلیون تومان، خانوار سه نفره با حداقل درآمد سالانه ۷۲ میلیون تومان، خانوار ۴ نفره با حداقل درآمد سالانه ۸۴ میلیون تومان و خانوار ۵ نفره و بیشتر با حداقل درآمد سالانه ۹۶ میلیون تومان.

بر اساس اعلام سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار بسته معیشتی را دریافت می‌کنند که حدود ۶۰ میلیون نفر هستند؛ همچنین در مرحله اول اعتراضات حدود ۳ میلیون و ۷۰ هزار خانوار اعتراض کردند که به یک میلیون و ۱۷۶ هزار خانوار واریز شد، یعنی حدود یک سوم افرادی که معترض بودند بسته معیشتی دریافت کردند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بنزین یارانه حمایت معیشتی یارانه نقدی دریافت یارانه نقدی ثبت نام یارانه جاماندگان یارانه نفره با حداقل درآمد سالانه میلیون تومان هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۰۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی، دو هزار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خرید را از طریق کالابرگ الکترونیکی انجام داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، فرزاد پیشکاری، امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در بازدید از فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی اظهار کرد: در مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی برای دهک‌های اول تا هفتم جامعه به ازای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم چرب، پنیر، ماست کم چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر شارژ شده است و افراد بهره‌مند از این یارانه تشویقی می‌توانند تا ۱۸ اردیبهشت اعتبار آن را هزینه کنند.

وی افزود: خرید باید توسط سرپرست خانوار انجام شود اما محدودیت استفاده از کارت وجود ندارد و از هر کارت بانکی می‌توان خرید کرد، ضمن اینکه یک ماه مهلت استفاده از این یارانه وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: یارانه ۲۲۰ هزار تومانی طرح فجرانه کالابرگ قابل ذخیره شدن برای استفاده در ماه‌های دیگر نیست.

پیشکاری از مردم خواست برنامه کاربردی «شما» را روی گوشی موبایل خود نصب کنند تا اطلاعات دقیق درباره طرح فجرانه کالابرگ را به دست آورند.

وی ادامه داد: ضرورتی ندارد که مردم حتماً ۱۱ قلم کالا را با هم خریداری کنند تا از اعتبار کالابرگ بهره‌مند شوند، بلکه هر قلم را می‌توانند جداگانه خریداری کنند و در هر بار خرید از مقدار تخفیف آن استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: تاکنون ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی، دو هزار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خرید کالابرگ با یک میلیون و ۶۵۰ هزار تراکنش انجام داده‌اند که یک هزار میلیارد و ۷۰۰ میلیون نقدی و یک هزار میلیارد تومان از اعتبار یارانه‌ای بوده است.

به گزارش ایمنا، بازدیدهای امروز در سراسر استان و به صورت همزمان انجام شده است که در شهر سنندج سه اکیپ مسئولیت بازرسی و نظارت بر فروشگاه‌های عرضه کننده کالا برگ الکترونیکی را برعهده داشتند.

کد خبر 750551

دیگر خبرها

  • زمان واریز یارانه جدید دولت اعلام شد
  • زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان + جزئیات
  • جاماندگان سهام عدالت بخوانند
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان به وزارت رفاه
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • خبر تازه و مهم درباره دریافت سهام عدالت | به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام به ایستگاه پایانی می رسد
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند؛ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان