Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزاد فرهادی، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین از جمع‌آوری بیش از ۱۷ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان کمک مردمی طی شش ماهه نخست سال جاری از سوی مراکز نیکوکاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرزاد فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به سهم 30 درصدی مراکز نیکوکاری در توانمند سازی نیازمندان اظهار کرد: در پایان سال 98 تعداد مراکز نیکوکاری دراستان قزوین به 45 مرکز رسید و پیش‌بینی می‌شد تا پایان سال 99 تعداد مرکز نیکوکاری یک و نیم برابر افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سهم این مراکز در جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی برای کمک به نیازمندان قابل توجه بوده به طوری که سهم این مراکز در سال 98 با بیش از 14 میلیارد و 207 میلیون تومان از مجموع بیش از 76 میلیارد و 487 میلیون تومان مشارکت مردمی، معادل 30 درصد بوده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین در ایجاد مراکز نیکوکاری اصل کیفیت را همواره مورد توجه قرار داده؛ از این رو نخستین مرکز نیکوکاری در نیروهای مسلح کشور در لشگر 16 زرهی قزوین و نخستین مرکز نیکوکاری دانش بنیان در پارک علم و فن‌آوری استان قزوین راه‌اندازی شد.

وی عنوان کرد: توجه به مشارکت اقشار مختلف یکی دیگر از رویکردهای مورد توجه در ایجاد مراکز نیکوکاری است؛ از این رو ایجاد مرکز نیکوکاری در میان فرهنگیان، کارگران، اصناف، حوزه‌های علمیه و دانشگاهیان منجر به ایجاد این چنین مراکزی شده است.

فرهادی، افزایش تعداد مراکز نیکوکاری را تابع شرایط و توانایی‌های منطقه‌ای و محلی دانسته و اظهار کرد: مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد تشکیل می‌شود و در دستگاه‌ها و موسسات دیگر نیز با حضور افراد معتمد شکل می‌گیرد تا جریان امدادرسانی را ترویج و توسعه دهیم.

وی تصریح کرد: مراکز نیکوکاری مستقل هستند از این رو تمامی کمک‌های جمع آوری شده در مراکز نیکوکاری توسط اعضای این مراکز به نیازمندان همان محله یا منطقه اختصاص می‌یابد.

رشد 78 درصدی مراکز نیکوکاری تازه تأسیس
فرهادی تصریح کرد: در پایان شش ماهه نخست سال جاری مراکز نیکوکاری با رشد 78 درصدی به 80 مرکز رسیده است که از این تعداد هفت مرکز در مناطق روستایی ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: بیشترین تعداد مراکز نیکوکاری به ترتیب در شهرستان‌های قزوین و البرز ایجاد شده است و البته روند تأسیس مراکز نیکوکاری در سایر شهرستان‌های استان نیز سرعت گرفته است.

وی بیان کرد: جمع آوری بیش از 17 میلیارد و 780 میلیون تومان کمک مردمی طی شش ماهه نخست سال جاری از سوی مراکز نیکوکاری، رشد 151 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با بیش از 10 میلیارد و 704 میلیون تومان را نشان می‌دهد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: البته در سنجش عملکرد مراکز نیکوکاری با توجه به تازه تأسیس بودن برخی از مراکز، عملکرد شش ماهه مربوط به عملکرد 54 مرکز است که امیدواریم با فعال شدن مراکز جدید شاهد تعمیق هرچه بیشتر فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه باشیم.

وی توضیح داد: از مجموع کمک‌های جمع آوری شده طی شش ماهه نخست سال جاری، بیش از 4 میلیارد و 120 میلیون تومان اطعام، بیش از 5 میلیارد و 70 میلیون تومان سبد کالا، بیش از 125 میلیون تومان کمک برای جهیزیه و بیش از 141 میلیون تومان برای تهیه لوازم خانگی ضروری بوده است.

فرهادی در پایان یادآور شد: مابقی کمک‌ها در سرفصل‌هایی چون ایجاد اشتغال، ارائه کمک‌های بهداشتی و درمانی، تعمیر مسکن، ودیعه یا اجاره مسکن، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، نذر و قربانی، صدقه، زکات، کفاره، کمک به ایتام و شوق زیارت بوده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شش ماهه نخست سال جاری مشارکت های مردمی مراکز نیکوکاری مرکز نیکوکاری میلیون تومان استان قزوین تومان کمک جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۰۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: طرح نماد جزو طرح های خوب در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت های مردمی بیشتر استفاده شود

محمدمهدی اعلایی شنبه هشتم اردیبهشت در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: همه مدیران استان باید در ایام هفته معلم برای قدردانی از زحمات این قشر زحمتکش در مدارس و جمع معلمان حضور پیدا کنند و تقسیم‌بندی لازم در این زمینه هرچه سریعتر صورت گیرد، معاونین استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم در روز معلم در یکی از شهرستان‌ها حضور پیدا کرده و از خدمات معلمان سراسر استان تجلیل کنند.

وی بیان کرد: زحمات و خدمات جامعه تعلیم و تربیت استان قزوین بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود و اقدامات خوب مدیران و دست اندکاران این حوزه مورد تأیید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم قرار گرفت و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی این حجم از همدلی و همگرایی در حوزه موضوعات فرهنگی را قابل تقدیر بیان کرد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: «طرح نماد» جزو طرح‌های خوب در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده شود و در این مسیر حتی می‌توان از ظرفیت دانشجویانی که علاقه‌مندی و توانایی لازم را دارند هم استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: جریان‌های مردمی باید در حوزه صیانت از دانش‌آموزان به‌کارگیری شود و آموزش و پرورش باید با نگاهی باز از ظرفیت مساجد و مجموعه‌های فرهنگی استفاده کند تا بدین وسیله شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان باشیم.

وی با بیان اینکه باید با همگرایی و هم افزایی مشکلات را کاهش داد، تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان می تواند با شکل جدیدی فعالیت کند و علاوه بر حوزه‌های ماموریتی خود در حوزه‌های تربیتی هم خدمت‌رسانی کند و لازم است در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان انجمن‌های مختلفی تأسیس شود تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند.

اعلایی در پایان گفت: برگزاری اردو در افزایش روحیه و نشاط دانش آموزان بسیار مؤثر است و باید در این زمینه یک کار ویژه در استان صورت گیرد، البته استان همچنان منتظر نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش در موضوع اردوگاه «یانس‌آباد» است که امیدواریم هرچه سریعتر محقق شود و بتوانیم این مجموعه را به یک مجموعه اردویی فاخر در سطح کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمک خواننده معروف برای آزادی زندانیان قزوین
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد