Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@04:46:18 GMT

دغدغه مردم اراک نام است یا نان؟

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۰۲۴۱

دغدغه مردم اراک نام است یا نان؟

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،پنجمین شورای اسلامی شهر اراک به پایان عمر خود نزدیک می‌شود و در این ماه‌های پایانی قاعدتا اعضای شورا باید بکوشند کار‌ها را به سرانجام برسانند و این شورا را با کارنامه‌ای درخشان به پایان ببرند و تحویل شورای  بعدی دهند.

اما این شورا در این روز‌ها که اقتصاد اولویت مردم اراک است و روز‌های متوالی است این مردم با آلودگی  هوا دست و پنجه نرم می‌کنند به جای اینکه دنبال نان مردم و مرحمی برآلام اقتصادی آن‌ها باشند دنبال تغییر نام خیابان‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله اقدامات اخیر این شورا تغییر نام سید جمال الدین اسد آبادی شهر اراک در هفته وحدت است و این در حالی است که سید جمال الدین اسد آبادی منادی وحدت مسلمانان بود و برای حفظ وحدت مسلمین ملیت خود را به گونه‌ای پنهان می‌کرد که او را به ملیت‌های مختلفی نسبت می‌دهند.

اما این شورا به جای نام سید جمال الدین اسد آبادی شهر اراک نام شجریان را ثبت کرده است و این نشان دهنده جو هیجانی شورای شهر اراک برای این تصمیم است که این هیجان زدگی موجب التهاباتی اجتماعی در شهر شده که  بیانیه ۴۴ گروه جهادی را در واکنش به تغییر نام‌ خیابانها در پی داشته است.

در بخشی از این بیانیه از قول رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) آمده است چیز‌های کوچک و جزئی و مانند این‌ها مسئله کشور نیست مسئله کشور روحیه انقلابی است مسئله کشور جهت گیری انقلابی است و از لحاظ علمی و برنامه ریزی، مسئله کشور معیشت مردم است این‌ها مسائل اصلی کشور است.

همچنین در این بیانیه آمده است در شورای پنجم (شهر اراک) عملکرد مطلوبی در خصوص رسیدگی به محله‌های حاشیه نشین و خدمات‌دهی به عموم مردم به ویژه مستضعفین و برنامه ریزی طرح‌های ویژه جهت معضلات دیده نمی‌شود و تا ذهن یاری می‌کند حاشیه آفرینی و لابی‌گری موج میزند.

همچنین آمده است:‌ای کاش آنقدر که این شورا برای حاشیه سازی‌ها و اقدامات عوام فریبانه فرصت می‌گذارد و هزینه صرف می‌کند قدری هم اراده برای حل مشکلات مردم داشت.

به هر حال این بار اول نیست که اعضای  شورای شهر اراک کارنامه خود را با تغییر نام خیابان‌ها پر می‌کنند و این شورا که در شرایط الودگی چندین روزه و متوالی کلانشهر اراک می‌توانست همت خود را به کار بندد و در راستای کاهش ترافیک شهر خیابانی جدید احداث کند و بر این خیابان نام مورد نظر خود را بگذارد تا هم افتخاری برای اعضای شورا باشد و هم گرهی از مشکل شهر و مردم بازکند.

نکته دیگر اینکه تجربه نشان داده که تغییر نام خیابان‌ها نه تنها دردی از شهر دوا نمی‌کند بلکه آب در هاون کوبیدن است چرا که نام جدید  خیابان در ذهن مردم نمی ماند و شهروندان نام خیابانی که سالیان دراز است به ذهن سپرده اند را در گویش به نام جدید تغییر نمی‌دهند  ؛ و از طرفی وقتی نام خیابانی تغییر می‌کند مردم شهر در آدرس دهی و پیدا کردن آدرس دچار دوگانگی و سردر گمی می‌شوند و تغییر نام خیابان‌ها باری از دوش شهر و مردم برنمی دارد که هیچ باری هم بر دوش شهر و مردم شهر می‌شود.

دغدغه‌های نابجای تغییر نام‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که مردم با مسائل اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و از مسئولان انتظار دارند دغدغه آن‌ها دغدغه مردم باشد و به جای نام‌ها روی نان و مشکلات مردم متمرکز شوند.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر اراک تغییر نام خیابانها تغییر نام خیابان ها مسئله کشور شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۰۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌ها نماد تجلی خرد جمعی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت هفته گرامیداشت شوراها، مراسمی با حضور استاندار گیلان، معاونین استاندار گیلان، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، جمعی از فرمانداران و شهرداران و مسئولان شورا‌های اسلامی شهر‌های استان گیلان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این مراسم با گرامیداشت هفته شورا‌ها گفت: تأسیس شورا‌های اسلامی نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است و شورا‌ها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی هستند.

مجتبی ملکی چوبری همچنین افزود: مردم از منتخبین خود در شورا‌ها انتظار دارند که حقوق آنان را از مسئولان پیگیری و مطالبه کنند چرا که همیشه حضور و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف انقلاب و نظام اسلامی برگرفته از مبانی دینی و اسلامی نه به عنوان یک تاکتیک سیاسی، بلکه به عنوان یک اصل مهم غیرقابل چشم پوشی است.

وی متذکر شد: به این وسیله روز ملی شورا‌های اسلامی را به تمام اعضای محترم شورا‌های شهر و روستا بویژه شهرستان رشت که با وظیفه‌شناسی و توجه به اصل دانش‌محوری در رفع مشکلات شهر و روستا، با کفایت و درایت برای نیل به جامعه شهروند مدار کوشش می‌کنند، تبریک می‌گویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شورا‌ها نماد تجلی خرد جمعی هستند
  • دغدغه مردم در حوزه اشتغال است
  • آب‌گرفتگی بندر امام باید دغدغه اول همه مسؤولان باشد
  • قانون شورا‌ها باید اصلاح شود
  • ساماندهی هرچه سریع ساحل گیسوم
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • باید پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • بیش از ۳۰ ساختمان در آتش‌سوزی شفت سوختند
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است