Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@19:24:13 GMT

رفع تصرف بیش از ۲ میلیون مترمربع از اراضی مروست خاتم

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۰۶۵۷

رفع تصرف بیش از ۲ میلیون مترمربع از اراضی مروست خاتم

ایسنا/یزد رئیس حوزه قضایی مروست گفت: از ابتدای سال جاری از دو میلیون و ۲۷۶ هزار و ۴۰۹ متر مربع از اراضی ملی و دولتی در بخش مروست، رفع تصرف و به بیت المال بازگشت داده شد.

«علیرضا زحمتکش» در این رابطه اظهار کرد: در راستای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی کشور و حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغات و در راستای حمایت از حقوق عمومی و  پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی و منابع طبیعی، در اجرای اصول ۴۵، ۴۹، ۵۰ و ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با اشخاصی که اقدام به تصرف، تخریب و تجاوز به اراضی ملی می نمایند به نحو قانونی و قاطعانه برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: حفاظت از اراضی ملی که جزء اموال عمومی و بیت المال بوده وظیفه همه دستگاه های حاکمیتی است و همه دستگاه های متولی باید در این زمینه اهتمام داشته باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، این مقام قضایی، آگاهی دادن به مردم در حوزه حفظ و صیانت از اراضی ملی را امر مهم و ضروری برشمرد و ابراز داشت: بهترین شیوه برای پیشگیری از وقوع جرم به ویژه در حوزه تجاوز و تعدی به اراضی ملی و اموال عمومی اطلاع رسانی مردمی و جلب مشارکت آنان در این مسیر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دادگستري يزد رفع تصرف از اراضی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ احمدی گفت: طبق دستور رئیس دادگستری شهرستان طارم درختانی که قلع و قمع شده بودند با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم جمع‌آوری و به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منتقل شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم بااشاره به اینکه  این قلع و قمع آثار تصرفی در پلاک هندی‌کندی به مساحت ۲۰ هکتار بود، افزود: این اقدام با همکاری فرماندهی یگان‌های حفاظت استان و شهرستان طارم انجام شد.


دیگر خبرها

  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • برخورد با متصرفان اراضی ملی و ساحلی جدی و قاطع است
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • مقابله با ۳ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در خوزستان
  • سند تک برگ ۱۴۲ میلیون مترمربع از اراضی شهر جدید امیرکبیر صادر شد
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • رفع تصرف اراضی دولتی کرمان
  • تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان