Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، به منظور آشنایی بیشتر با افسانه های صنعت خودروسازی در این مطلب به معرفی نمونه ای بسیار زیبا و خاص که در مسابقات24 ساعته لمانز به موفقیت های چمشگیری دست یافته، می پردازیم.
پورشه برای کسب موفقیت در مسابقات 24 ساعته لمانز خودرویی را عرضه کرد که در حال حاضر جزو خودروهای افسانه ای تاریخ خودرو سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خودرو جزو اولین خودروهایی بود که توانست نام پورشه را در سخت ترین مسابقات استقامت جهان ثبت کند.  
نمونه های اولیه 917 در زمان تست با مشکل عدم پایداری در سرعت های بالا روبرو بودند که دلیل آن هم باله های اکتیو (متحرک) عقب بود، بنابراین مهندسان پورشه برای رفع این مشکل از باله ی عقب کوتاه ثابت استفاده کردند که باعث به کار گرفتن پسوند K شد.  
حرف K مخفف لغت آلمانی Kurzheck است که به معنی باله ی عقب کوتاه می باشد.
خودرویی که در تصویر می بینید از پیشرانه 12 سیلندر باکسر (تخت) 4.5 لیتری سود می برد که توان تولید 520 اسب بخار را دارد. همین پیشرانه قدرتمند و بدنه ی آیرودینامیک باعث موفقیت های چشمگیر این خودرو شده است.  
این خودرو در سال 1970 و 1971 به موفقیت های زیادی در مسابقات لمانز دست یافت. البته بعدها برای 917K از موتورهای 4.9 و 5 لیتری استفاده شد که به ترتیب دارای قدرت 600 و 630 اسب بخار بودند.
رنگ بدنه این خودرو نیز مربوط به اسپانسر تیم پورشه در آن زمان که شرکت Gulf Oil بود، می شود. به همین دلیل این رنگ بدنه به رنگ " گلف " مشهور شد.  
حال به ماجرای بازسازی و احیای دوباره این ژرمن تندرو می پردازیم، پس از خرید این پورشه توسط گروه CANEPA’S GARAGE کار بازسازی آغاز شد، برای رسیدن به این مهم گروه "کانپا" از تیم Gunner Racing مشاوره های لازم را دریافت کرد و بعد از یک سال کار، بازسازی این اسطوره ی لمانز به اتمام رسید.  
تا جایی که حتی وزن این پورشه دقیقا برابر با نمونه استاندارد بود. پورشه در دهه 70 برای خلق این شاهکار مهندسی، همه موارد که باعث افزایش وزن حتی به مقدار یک اونس می شد را حذف کرد و خودرویی سبک با قدرتی بالا را روانه پیست مسابقات کرد که باعث جاودانه شدن نام پورشه در مسابقات لمانز شد.
در آینده سعی می کنیم بصورت دوره ای به معرفی اسطوره های مسابقات اتومبیلرانی بپردازیم، زیرا به عقیده صاحب نظران این خودروها، علاوه بر تاثیر بر صنعت خودروسازی، بر دیگر صنایع نیز تاثیر گذاشته اند. بنابراین معرفی و بررسی آنها خالی از لطف نیست.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خودرو مسابقه جنگنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۰۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم بدمینتون کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل قهرمان مسابقات منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد.

مسابقات یک‌روزه بدمینتون کارکنان واعضای هیئت علمی دانشگاه‌ آزاد اسلامی منطقه ۳ (گیلان، مازندران، گلستان) با حضور سه تیم از واحد‌های دانشگاهی آمل، قائم‌شهر و بابل به‌صورت تیمی، انفرادی و دوبل دونفره به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار شد.

در بخش تیمی، تیم‌های بابل، قائم‌شهر و آمل به ترتیب اول تا سوم شدند و در بخش انفرادی هم حبیب اصغرپور از واحد علی‌آبادکتول و ایمان قنبری از واحد بابل عناوین نخست و دوم را به دست آوردند و صبا جهانگیر و کمیل محسنی هر دو از واحد آمل به‌طور مشترک سوم شدند.

همچنین در مسابقات رشته تنیس روی میز منطقه ۳ تیم دانشگاه آزاد اسلامی تیم واحد ساری اول شد، واحد جویبار به رتبه دومی رسید و واحد بابل هم سوم شد.

در بخش انفرادی هم محمدرضا قنبری از جویبار عنوان نخست را کسب کرد، شعبانپور از جویبار دوم شد و حسن هادی‌نژاد از واحد بابل و نقی‌پور از واحد ساری به‌طور مشترک سوم شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرسپولیس فعلا سهمیه مستقیم لیگ نخبگان را در جیب دارد
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • رویای گولر: اولین بازیکن ترک قهرمان چمپیونزلیگ
  • تیم ساوالان قهرمان مسابقات لیگ برتر فوتسال استان اردبیل شد
  • تیم مرغملک قهرمان مسابقات مینی فوتبال جام پرچم
  • بخشی از تکامل در پورشه (فیلم)
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • ۲+۱ سهمیه قطعی ایران در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا
  • سهمیه قطعی ایران برای اولین دوره لیگ نخبگان آسیا ۱+۲ است
  • قهرمان اسبق ایران درگذشت