Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@08:49:08 GMT

رای 70 درصدی مسلمانان آمریکا به بایدن

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۱۲۹۴

بیش از 70 درصد از مسلمانان آمریکا به جو بایدن رای داده‌اند.

به گزارش عصرایران، بر اساس نظرسنجی "شورای روابط اسلامی-آمریکایی" (CAIR)  از رای دهندگان آمریکایی پس از انتخابات، حدود 70 درصد از جامعه مسلمانان آمریکا در انتخابات اخیر به بایدن رای داده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی، بیش از 1 میلیون رای دهنده آمریکایی در انتخابات اخیر در این کشور شرکت کرده‌اند که از این تعداد 70 درصد به بایدن رای داده و  تنها 17 درصد به ترامپ رای داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ از سال 2017 سیاست‌های محدود کننده‌ای علیه ورود شهروندان چند کشور مسلمان به ایالات متحده آمریکا وضع کرده است.

نظرسنجی "شورای روابط اسلامی-آمریکایی" معلوم می کند جامعه مسلمانان آمریکا به لحاظ مشارکت در انتخابات اخیر این کشور و رای به بایدن ، رکورد زده است.

"نیهاد عواد" رییس شورای روابط اسلامی – آمریکایی از مشارکت گسترده و  کم سابقه جامعه مسلمانان آمریکا در انتخابات اخیر این کشور قدردانی کرده است.

نظرسنجی نشان می دهد ترامپ در مقایسه با انتخابات سال 2016 تنها 4 درصد حمایت بیشتر از سوی جامعه مسلمانان دریافت کرده است. در انتخابات سال 2016 خحدود 13 درصد از رای دهندگان جامعه مسلمانان به ترامپ رای داده بودند که این رقم در انتخابات امسال به 17 درصد رسیده است.

بر آورد می شود جامعه مسلمانان آمریکا نقش مهمی در تعیین نتایج انتخاباتی در برخی حوزه های حساس و نزدیک انتخاباتی از جمله در میشیگان ایفا کرده اند. بایدن در رقابتی نزدیک به ترامپ آرای الکتورال ایالت میشیگان را برده است و این حوزه یکی از مراکز تجمع عرب‌های مسلمان در آمریکاست که به طور گسترده به بایدن رای داده‌اند.

نتایج یک نظرسنجی پیش از انتخابات از سوی موسسه عرب– آمریکایی (AAI) نشان می‌داد اکثریت جامعه عرب مسلمان در آمریکا از بایدن حمایت می‌کنند. بر اساس نتایج این نظرسنجی در حالی که 35 از عرب‌های مسلمان آمریکا از ترامکپ حمایت می کنند بیش از 59 درصد آنها حامی بایدن هستند.

به طور سنتی و پیش از روی کار آمدن دولت ترامپ، جامعه عرب‌های مسلمان آمریکا از هر 2 حزب جمهرویخواه و دموکرات حمایت می کردند؛ آنها از جمهوریخواهان به خاطر حمایت از ارزش‌های خانوادگی و آزادی مذهبی و از دموکرات‌ها به دلیل سیاست‌های لیبرال‌تر در قبال مهاجرت، حمایت کرده‌اند.

اما از زمانی که ترامپ به قدرت رسید، رویکرد خصمانه‌ای نسبت به مسلمانان در پیش گرفت و یکی از نخستین تصمیمات و اقدامات دولت او صدور فرمان اجرایی منع ورود اتباع 6 کشور مسلمان به خاک آمریکا بود.

بایدن وعده داده این فرمان اجرایی ترامپ را در نخستین روز از راه‌یابی خود به کاخ سفید، لغو کند.

 

بیشتر بخوانید: استمداد "جو بایدن" از مسلمانان آمریکا با خواندن حدیثی از پیامبر اسلام (ص) (+فیلم) جو بایدن: منع سفر اتباع کشورهای مسلمان به آمریکا را لغو می‌کنم ترامپ: فرمان ممنوعیت شهروندان 7 کشور، ممنوعیت مسلمانان نیست لینک کوتاه: asriran.com/003AJr

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: انتخابات آمریکا مسلمانان جامعه مسلمانان آمریکا انتخابات اخیر بایدن رای داده رای داده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۱۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد

قاضی پرونده پرداخت حق السکوت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق را به جرم اهانت به دادگاه ۹ هزار دلار جریمه کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، قاضی پرونده پرداخت حق السکوت توسط دونالد ترامپ به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، رئیس جمهور سابق را به جرم اهانت به دادگاه 9 هزار دلار جریمه کرد.

بر این اساس، قاضی خوآن مرکان در حکمی نوشت: این مقدار جریمه ممکن است مانع اهانت های بیشتر ترامپ نشود اما متاسف است از اینکه نمی تواند جریمه سنگین تری برای او در نظر بگیرد.

در این حکم آمده است: دادستان ها در اینجا هشدار دادند که دادگاه نقض بیشتر دستورات حقوقی را تحمل نخواهد کرد و در صورت لزوم در شرایطی، مجازات زندان را برای او درنظر می گیرند.

این قاضی هشدار داد در صورتی که ترامپ به نقض حکم ممنوعیت رسانه ای در این پرونده ادامه دهد، او را زندانی خواهد کرد. قاضی پیشتر برای جلوگیری از ارعاب و انتقاد ترامپ علیه شاهدان و دیگر افراد دخیل در این پرونده، حکم ممنوعیت رسانه ای و اظهارنظر عمومی درباره این پرونده را برای ترامپ صادر کرده بود.

قاضی مرکان، ترامپ را برای هر یک از 9 بیانیه آنلاین خود مبلغ هزار دلار جریمه کرده است. قاضی معتقد است ترامپ دستور او برای عدم انتقاد از شاهدان و دیگر افراد دخیل در این پرونده را نقض کرده است. دادستان ها 10 پست ترامپ در شبکه های اجتماعی را به عنوان نقض دستور قاضی نشان دادند.

این پست ها در فاصله زمانی 10 تا 17 آوریل توسط ترامپ نوشته شده و شامل مطالبی در اهانت به مایکل کوهن وکیل سابق اوست. ترامپ کوهن را دروغگوی سریالی خوانده است. انتظار می رود کوهن یکی از شاهدان برجسته این دادگاه باشد.

ترامپ همچنین در پست دیگی مدعی شده بود فعالان لیبرال مخفی، در تلاش برای نفوذ در هیئت منصفه دادگاه هستند.

این در حالی است که قرار است قاضی مرکان اعمال جریمه های سنگین تر برای ترامپ را در جلسه استماع روز پنج شنبه بررسی کند. قاضی همچنین به ترامپ دستور داده تا اظهارات خود درباره این پرونده در حساب کاربریش در شبکه اجتماعی تروث سوشیال و وب سایت کمپین انتخاباتی اش را حذف کند.

دادگاه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیر اخلاقی از چند روز  پیش در حال برگزاری است. براساس این گزارش یک هیئت منصفه 12 نفره برای بررسی اتهامات ترامپ تعیین شده است.  

براساس پرونده حق السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

انتظار می رود این دادگاه حدود 6 هفته به طول بیانجامد.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود 2 درصد در تازه ترین نظرسنجی های ملی نسبت به بایدن پیشتاز است.

انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفیدنخستین شاهد پرونده ترامپ کیست؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا