Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اشرفی مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: متخلفان ۳۷۵ فقره پرونده گرانفروشی و هشت فقره پرونده احتکار، به پرداخت بیش از ۲ میلیارد و ۹۹۲ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

او افزود: سازمان تعزیرات حکومتی برای مجازات گرانفروشان و محتکران اراده‌ای جدی دارد و شعب این اداره کل در سطح استان وفق قوانین و مقررات موضوعه مجازات‌های سنگین تعیین خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اشرفی عنوان کرد: سرعت و دقت در رسیدگی یکی از اولویت‌های این سازمان است و تلاش شده است تا گزارش‌های دریافتی از مراجع مربوطه علی رغم شرایط حاکم ناشی از بیماری کرونا با سرعت رسیدگی و اتخاذ تصمیم شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی بیان کرد: جبران خسارات وارده به شکات و رعایت حقوق مصرف کنندگان یکی دیگر از وظایف این اداره کل است.

او ادامه داد: بر این اساس در هفت ماه گذشته یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال به عنوان اعاده حق شکات مورد حکم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

تشکیل ۶۵ فقره پرونده تخلف در شهرستان نهبندان

اشرفی تصریح کرد: بر اساس قوانین و مقررات حاکم، مجازات تخلفاتی نظیر گرانفروشی و احتکار با توجه به دفعات تکرار، پرداخت جزای نقدی، نصب تابلو بر سر در واحد صنفی متخلف، تعلیق پروانه کسب و تعطیلی واحد صنفی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی اصلاح و بازدارنده بودن قوانین و مقررات مرتبط با تخلفات صنفی را ضروری دانست و گفت: رؤسای شعب تعزیرات حکومتی در پرونده‌های تخلفات صنفی به قوانینی همچون قانون نظام صنفی مصوب سال ۹۲ و یا قانون تعزیرات حکومتی مصوب سال ۱۳۶۷ استناد می‌کنند.

او افزود: در صورت عدم بازدارندگی مجازات‌ها و اصرار فرد بر تکرار تخلف، مقرر شده تا برای اعمال مجازات‌های موثر از ظرفیت دادستانی استفاده شود.

اشرفی گفت: با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، استفاده از توان بسیج نقش موثری در کمک به دستگاه‌های مسئول تنظیم بازار خواهد داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از مردم استان خواست تا اخبار و اطلاعات مربوط به تخلفاتی همچون گرانفروشی، احتکار، کم فروشی، فروش اجباری و نگهداری کالای قاچاق را از طریق سامانه ۱۳۵ اعلام کنند تا پیگیری‎‌های لازم به عمل آید.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گرانفروشی احتکار مجازات جریمه نقدی مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۱۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در مهران

 سید مهدی محمدی شامگاه دیشب در گفت‌وگویی با اشاره به محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در مهران اظهار کرد: این قاچاقچی، قصد داشت که محموله کود شیمیایی را از طریق مرز مهران به خارج از کشور منتقل کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام گفت: شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان مهران به پرونده قاچاق چهار هزار کیلوگرم انواع کود شیمیایی یارانه‌ای به ارزش سه میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

محمدی تصریح کرد: این شعبه پس از بررسی، با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق کالا را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده، متهم را به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام خاطرنشان کرد: سربازان گمنام اداره اطلاعات مهران و ماموران گمرکات مستقر در پایانه مرزی مهران در حین عبور ۲ دستگاه کامیونت باری،این میزان خود شیمیایی را کشف و گزارش آن را برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • محکومیت ۱۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در مهران
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی آرد در قزوین
  • جریمه ۱۶ میلیاردی تبعه عراقی به دلیل قاچاق سوخت
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • جریمه ۶ میلیاردی سزای گرانفروشی سبزی در اردبیل