Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سر و صدای اخبار رسانه‌های جهان در روز گذشته، شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام می کند. موضوعی که بازارهای جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است. بورس ایران نیز از این انتخابات پر چالش بی بهره نماند و دیروز روز سبزی را رقم زد. 

طی هفته گذشته ما شاهد آن بودیم که انتخابات آمریکا توانست بر شاخص بازار سرمایه تاثیر بگذارد، بعد از اعلام نتایج اولیه و گمانه زنی در رابطه با  انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا بازارهای مالی ایران به خصوص بازار سرمایه  واکنش خوبی را به خبر واکنش مثبتی را نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گذشت یک روز از این ماجرا گویا شانس بایدن بیشتر از رئیس جمهور فعلی آمریکاست. شمارش آراء این بار کسب ۲۶۴ الکترال را برای جو بایدن ثبت کرده است.

 این اتفاق در حالی دارد رخ می دهد که اکثر کارشناسان بازار سرمایه معتقد بودند با پیروزی بایدن  شاخص بازار سرمایه ایران  به علت اُفت نرخ ارز روند نزولی را به خود خواهد گرفت، حال ما برای بررسی بیشتر این مسئله با چند کارشناس بازار سرمایه به گفت و گو نشستیم.

بورس شنبه را چگونه کلید می زند؟

پیمان حدادی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با تاثیر بُرد (جو بایدن) کاندیدای دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، بر بورس ایران اظهار کرد: در کوتاه مدت به علت اینکه فعالان بازار تصور می کنند پیروزی  بایدن، سبب بهبود فضای سیاست خارجه و در نتیجه کنترل قیمت ارز و کاهش تورم می شود، به همین دلیل  انتظار می رود که قیمت سهام ها کاهش یابد اما باید دانست که عوامل مختلفی در بلند مدت می تواند  بر قیمت ارز و تورم تاثیر بگذارد.

او افزود: اکنون بیشتر افراد کشور بر این فکر هستند که با کاهش نرخ ارز و کنترل نرخ تورمی در کشور قیمت سهام های حاضر در بازار سرمایه هم کاهش می یابد، اما در این بین باید گفت هستند سهام‌هایی مثل صنایع خودرویی و بانکی به علت تصور کاهش تحریم ها می توانند رشد کنند، که این امر می تواند منجر به افزایش قیمت سهامشان شود.

انتخاب بایدن رشد نرخ برخی سهام ها را به دنبال دارد

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: ریاست جمهوری بایدن سبب می شود سهام هایی که ریال محور هستند، تا حدودی تقاضایشان افزایش یابد که دلیل اصلی آن را می توان تاثیر بهای تمام شده  از قیمت دلار تاثیر دانست، نکته ای که در این بخش به آن اشاره کرد با کاهش احتمالی نرخ ارز، ارزش سهام های  متذکر شده مثل گروه های دارویی، غذایی، لاستیکی و کشاورزی افزایش پیدا کند.

حدادی گفت: اگر بایدن رئیس جمهور شود به دلیل کاهش نرخ ارز و دلار ممکن است، نرخ نقدینگی از سمت بازار های موازی اعم از ارز، طلا و خودرو خارج شود و به بازار سهام سر ریز شود که این امر در بلند مدت می تواند سبب بهبود بازار سرمایه می شود.

او بیان کرد: بسیاری معتقدند که اگر بایدن رئیس جمهور شود قیمت بعضی از سهام ها کاهش می یابد، نکته ای که باید گفت این است که اگر توجه داشته باشیم قیمت سهام ها از چند ماه گذشته روند کاهشی را به خود گرفته است بنابر این، تا حدودی بازار سهام انتخاب بایدن را در خود دیده است و به اصطلاح قیمت ها پیشخور شده اند چرا که بازار سهام یک بازار آینده نگر است.

بیشتر بخوانید

امکان حذف سفارش فروش سهام عدالت فراهم ‌شد

 

فرزین آقا بزرگی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با تاثیر ریاست جمهوری بایدن بر بازار سرمایه اظهار کرد:  بحث نتایج انتخابات آمریکا از لحاظ اقتصادی و مراودات ارزی و بین المللی به طور فیزیکی بر اقتصاد کشور تاثیر چندانی ندارد و صرفا ذهنیت ها است که شاخص بورس را متاثر کرده است.

او افزود: نتایج انتخابات آمریکا فقط چند روز می تواند بر بازار سرمایه ایران تاثیر بگذارد و روند آن را متلاطم کند پس از آن شاخص بورس به مرور به حالت عادی خود باز می گردد.

این کارش بازار سرمایه تصریح کرد: موضوع اصلی که  طی چند ماه گذشته در بازار سرمایه با آن مواجه هستیم در اصل اصلاح مناسب قیمت ها از مرداد ۹۹ است، در حال حاضر به نظر می رسد دیگر سهام ها ارزش ذاتی خود را بدست آورده اند و  رونداصلاحاتشان باید متوقف شود.

آقا بزرگی بیان کرد: هر گونه رشد در بازارهای سرمایه جهانی نوید بخش بهبود وضعیت اقتصادی نیست، به همین منظور می توان به رشد بورس استانبول اشاره کرد، به نحوی شاخص آن اواسط سال ۲۰۲۰ به رشد کرد که مجبور شدن دو صفرش را حذف کنند این در حالی بود که ارزش لیر کاهش پیدا کرده بود.

این کارشناس بازار سرمایه در در پاسخ به این سوال که با حضور بایدن در منصب ریاست جمهوری آیا می شود امیدوار بود که عرضه و تقاضا در بازار سرمایه بهبود یابد یا خیر؟ بیان کرد: با پیش فرض بر قراری روابط بین الملل و گشایش های اقتصادی و ورود ارز به بازارهای ایران به نحوی که بشود با عرضه مناسب به تقاضا ها پاسخ داد می شود تا حدودی امید وار بود که شاخص تا حدودی بهبود یابد.

این بین اعضای شورای عالی بورس ایران هم تحلیل های شخصی خود را برای نتایج انتخابات آمریکا به طرق مختلف نوشته اند.

در انتها باید گفت  با انتخاب شدن بایدن به عنوان رئیس جمهور تا حدود یک ماه دیگر حجم نقدینگی که  طی چند ماه گذشته از بازار سهام خارج شده به دلایل متعدد از جمله کاهش نرخ ارز و طلا دوباره بازخواهد گشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه انتخابات آمریکا بورس ایران نتایج انتخابات آمریکا کارشناس بازار سرمایه ریاست جمهوری بازار سهام رئیس جمهور قیمت سهام تا حدودی سهام ها نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۱۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته

یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته دوم اردیبهشت ماه را متعادل مثبت پیش‌بینی کرد و صنایع فولادی و پتروشیمی را به عنوان صنایع پیشتاز این هفته بورس معرفی کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز - سعید ترکاشوند؛ «هومن عمیدی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته دوم اردیبشهت ماه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که بورس در این هفته تحت تاثیر برخی احتمالا روند متعادل مثبتی را پشت سر خواهد گذاشت. گزارش فرودین ماه تمامی شرکت‌های بورسی در سامانه کدال منتشر شده و شرایط همگی نشان از آن دارد که در این ماه روند اکثر شرکت‌ها در وضعیت خوبی قرار داشته است.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر طرف شدن سایه اخذ مالیات بر عایدی از سر بورس، یکی دیگر نکات مهمی بود که خبر آن در هفته قبل منتشر شد. با وقوع این اتفاق بخشی از نگرانی‌های فعالان بازار سرمایه مرتفع شد. علی‌رغم رفع این موضوع، خروج نقدینگی همواره از جمله چالش‌های همیشگی بازار سرمایه است. تاکنون تزریق پول خاصی به بازار شکل نگرفته است.


وی تصریح کرد: با توجه به عقب ماندگی که بورس نسبت به سایر بازار‌های موازی با خود دارد، پیش‌بینی می‌شود با نهایی شدن برخی احتمالات موجود در بازار مانن تغییر در نرخ ارز نیمایی، بخشی از این عقب‌ماندگی مرتفع شود.


عمیدی همچنین درباره صنایع پیشتاز این هفته بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود که در هفته دوم اردیبشهت ماه، تعدادی از نماد‌های فولادی و پتروشیمی و همچنین بعضی از شرکت‌های حمل و نقل در مقایسه با سایر نماد‌ها از وضعیت خوبی برخودار خواهند شد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار سرمایه ، بازار بورس ، بازار سهام ، صنایع بورسی ، فولادی‌ها ، پتروشیمی ها لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9f

دیگر خبرها

  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • قند‌های پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آن‌ها را حذف کنید
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات