Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان آوج گفت: فرهنگ عمومی با محوریت نخبگان و اصحاب فرهنگ و هنر به سامان می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نصرت الله علیرضایی فرماندار شهرستان آوج در دیدار روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه های عمومی شهرستان آوج که به مناسبت روز فرهنگ عمومی انجام شد، اظهار کرد: حوزه فرهنگ عمومی حوزه ای وسیع،متنوع و متکثر است و همه سطوح باورها،نگرش ها و رفتارهای مردم در بخش های مختلف اجتماعی،اقتصادی،سیاسی و خانوادگی را در برمی گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:پویایی و نشاط حوزه فرهنگ عمومی در به رسمیت شناختن علائق و نگرش ها ی متکثر در جامعه است و وظیفه دولت ها و حکومت ها بسترسازی برای ساماندهی این بخش با محوریت نخبگان و متفکران و صاحب نظران است تا با تولید آثار فرهنگی و هنری بتوانتد ذائقه های مردم را شکل داده و در نهادینه کردن باورها،ارزش ها و هنجارهای متناسب با توسعه نقش محوری و اثرگذاری داشته باشند.

فرماندار شهرستان آوج گفت:فرهنگ عمومی حوزه ای بسیار وسیع می باشد که تمام آداب، باورها،نگرش ها،سنت‌ها و رفتارهای انسان ها در بخش های مختلف را در بر می گیرد و نباید آن را به چند رفتار خاص مثل حجاب و پوشش بانوان و آرایش و مد جوانان محدود کرد.

وی افزود:تا زمانیکه بین اولویت ها و دغدغه های شورای فرهنگ عمومی با ارزش ها و باورهای جامعه شکاف و فاصله وجود داشته باشد،این شورا نمی تواند نقش سیاستگذاری و ریل گذاری خود را به درستی انجام دهد.

علیرضایی ادامه داد:حلقه وصل بین شورای فرهنگ عمومی و شهروندان،نخبگان و اندیشمندان هر جامعه ای هستند که با پیوند و همراهی اصحاب فرهنگ و هنر می توانند در ترمیم این فاصله و شکاف نقش خود را ایفا کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرمانداری آوج فرهنگ عمومی شهرستان آوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۱۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین روح الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای وقف گفت: شعاری که سال‌ها تکرار شد به عنوان میراث ماندگار در حوزه وقف به جهت تمرکز اولویت در حوزه دانش و توسعه دانش و رسیدن به مرز فناوری در این نمایشگاه قابل مشاهده است. در حوزه‌های علوم زیستی، دفاعی، هوش مصنوعی و علوم پزشکی در کنار مباحثی مانند فقه که مورد توجه بوده شاهد رشد و پیشرفت خوبی هستیم.

وی اظهار کرد: لازم است از تلاش‌های ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه تقدیر و تشکر کنیم که نظارت به فردا و حوزه‌هایی که زندگی آینده بشر را دستخوش تحول قرار می‌دهد دارند و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در این زمینه دنبال می‌کنند. طبیعتاً همه مجموعه‌های کشور باید مطابق سندهای توسعه پنج ساله به دانش بنیان شدن محصولات و سرمایه گذاری ها فکر کنند و طبیعتاً این الگو را می‌توانند مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام حریزاوی بیان کرد: همه مؤمنان که می‌خواهند بعد از این دنیای فانی سرمایه‌هایشان به رشد و نمو برسد و ماندگار شود اگر بتوانند حوزه نگرشی خود را از وقف زمین و ملک و اموالی که برای امور دینی در نظر گرفته شده توسعه دهند و برای تولید قدرت امت اسلام و حکومت اسلامی برنامه ریزی کنند حتماً می‌تواند به ماندگارتر شدن موقوفات کمک کند. ما نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم و وقف در حوزه دانش بنیان می‌تواند نوید بخش باشد.

وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به جهت ارتباط تنگاتنگی که با سازمان اوقاف دارد یک ظرفیت خوبی برای معرفی این حوزه‌های جدید توسعه وقف دارد و ما اینجا حضور پیدا کردیم که با این دستاوردها آشنا شویم که بتوانیم از طریق شبکه تبلیغی که در سراسر کشور گسترش پیدا کرده در سطح خوبی معرفی کنیم.

کد خبر 6090636 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم