Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان استاندار گیلان اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه نظام مدیریتی در هر جامعه ای دانست و با بیان اینکه ایثارجامعه پزشکی برای مدیریت کرونا، فراموش نشدنی است، گفت: متخصصان امور پزشکی در فرهنگ سازی رعایت الزامات بهداشتی بیشتر از قبل نقش آفرین باشند.

دکتر ارسلان زارع امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی نظام پزشکی گیلان، سلامتی و امنیت را دو نعمت بزرگ دانست که پیوسته باید مورد یادآوری قرار گیرند و اظهار کرد: بخش بزرگی از نعمت امنیت، در گرو سلامت است و جامعه پزشکی نیز احیاگر صحت، سلامت و همچنین پدیدآورنده امنیت روانی جامعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی چنین می‌پندارند که پزشکان فقط درمانگر بیماری های جسم هستند اما معتقدم پزشکان موجب آرامش و امنیت جامعه و پناهگاه و ملجاء مردم هستند و این، نعمت بزرگ برای جامعه پزشکی است.

دکتر زارع، اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه نظام مدیریتی در هر جامعه ای عنوان و خاطرنشان کرد: اینکه پزشکان میان گروه‌های مرجع، در زمره اولین گروه های مورد اعتماد مردم هستند؛ سرمایه ای گرانسنگ محسوب می شود.

استاندار گیلان ادامه داد: همانگونه که مردم تلاش‌های پزشکان و پرستاران در دوران دفاع مقدس را از یاد نبرده اند؛ ایثار اجتماعی و خدمت بی منت برای تامین سلامت جامعه در جنگی دیگر که مصاف با ویروس کروناست، مدال پرافتخار دیگری برای جامعه پزشکی است.

نماینده عالی دولت در گیلان به شهادت پزشکان بسیاری در جبهه های نبرد حق علیه باطل اشاره و خاطرنشان کرد: امروز نیز شمار زیادی از پزشکان بویژه پزشکان بلندآوازه گیلان؛ در راستای نجات جان مردم از کرونا، جان به جان‌آفرین تسلیم و به خیل شهدا پیوستند و در اذهان مردم استان، ماندگار شدند.

زارع به تاکیدات خود در جلسات مختلف مبنی بر رعایت الزامات مقابله با کرونا و اهمیت تغییر سبک زندگی در روند مبارزه با این بیماری، افزود: پزشکان یکی از اثرگذارترین گروه های مرجع برای اقناع جامعه در جهت پذیرش این تغییر هستند.

وی حفظ جان و سلامت مردم را اولویت کنونی خواند و اضافه کرد: به یقین در جریان مقابله با کرونا همراهی جامعه برای قطع زنجیره انتقال ویروس، بی بدیل است.

استاندار گیلان با بیان اینکه سخن پزشکان نزد مردم، بیانی مستدل و متقن است، تاکید کرد: متخصصان امور پزشکی در فرهنگ سازی رعایت الزامات بهداشتی همچون استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها، توجه به فاصله گذاری اجتماعی و ... بیشتر از قبل نقش آفرین باشند.

زارع همچنین به موضوع اجرای طرح نسخه الکترونیک در استان و ضرورت اجرای هرچه بهتر آن اشاره کرد و گفت: گسترش دولت الکترونیک گامی در راستای تحقق حقوق شهروندی است که کاهش هزینه ها، افزایش سرعت و دقت و نیز بهبود کیفیت خدمات را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر لزوم فراهم شدن زیرساخت های اجرای این طرح مهم از جمله بهبود خدمات اینترنتی در مراکز پزشکی، از دستگاه های اجرایی مرتبط با اجرای این طرح همچون دانشگاه علوم پزشکی، تامین اجتماعی و بیمه سلامت استان خواست بمنظور رفع موانع موجود، گزارشی از روند اجرای طرح نسخه الکترونیک در استان و مشکلات احتمالی را ارائه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس جامعه پزشکی جامعه پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۱۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله یدالله صفری ظهر یکشنبه با حضور در مدرسه علمیه تخصصی ولیعصر در آئین گرامیداشت مقام معلم با اشاره به تبیین ارزش و جایگاه معلم اظهار کرد: جایگاه معلم بسیار بزرگ‌تر از یک شغل و منصب است چرا که انسانیت در گرو تربیت معلم است.

وی با بیان اینکه معلمان میراث‌دار راه و روش انبیا و اولیای الهی هستند، افزود: اگر امانتداری برجسته‌ترین اوصاف انسان و انسان گران‌بهاترین امانت الهی باشد پس معلم بی‌نظیرترین امین و امانتدار است چرا که وظیفه تربیت انسان را بر عهده دارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان بهری به ایثار و اخلاص اساتید حوزه‌های علمیه اشاره کرد و ادامه داد: اساتید خواهر حوزوی با ایثار و اخلاص خود در مسیر تربیت فرزندان این جامعه همواره در تلاش و کوشش هستند و اجر و پاداشی خاص در نزد خداوند متعال دارند.

آیت الله صفری تصریح کرد: حوزه‌های علمیه اعم از برادران و خواهران مهمترین نقش تربیتی را در جامعه ایفا می‌کنند به‌خصوص خواهران طلبه که با ایثار و فداکاری خود نهال مقدس خانواده را آبیاری کرده و به مرحله کمال می‌رسانند.

کد خبر 6097055

دیگر خبرها

  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • ببینید | بدرقه صدای فراموش‌نشدنی ورزش
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • به صرف لبخند ؛ اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان