Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شهرستان پاوه هیچ گونه صنایع تبدیلی برای محصول انار از قبیل تولید رب انار، لواشک انار و یا تهیه آب انار موجود نیست و با ارسال به مرکز و دیگر شهرستان های استان، کشاورزان تنها زحمت به بار رساندن محصولات را در پاوه بر دوش می‌کشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هزار ماسوله , انار میوه اختصاصی مناطق نیمه گرمسیری است زیرا گرمای زیاد باعث سوختگی و سرمای زیاد سبب ترکیدگی آن گشته و از لطافت پوست و مرغوبیت میوه می‌کاهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انار یکی از محصولات با کیفیت شهرستان پاوه است و اکثریت مردم این شهرستان از این محصول امرار معاش می کنند.

انار پاوه از مرغوب ترین و شناخته شده ترین انارهای ایران و از مهمترین محصولات باغی استان کرمانشاه است که در فصل پاییز برداشت می شود، سطح باغات این محصول در شهرستان حدود ۶۰۰ هکتار است که از این میزان بیش از ۵۱۰ هکتار آن بارور است و بقیه آن نهال است.

پاوه به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید انار در استان محسوب می شود اما متأسفانه به دلیل نبود صنایع تبدیلی و واحد‌های بسته‌بندی، این محصول توسط باغداران در زمان برداشت به واسطه واگذار و یا حتی در حاشیه جاده به فروش می‌رسد و در این میان هیچ گونه صنایع تبدیلی برای این محصول از قبیل تولید رب انار تولید لواشک انار و یا تهیه آب انار موجود نیست و با ارسال به دیگر شهرستان های استان و مرکز استان، کشاورزان تنها زحمت به بار رساندن محصولات را در پاوه بر دوش می‌کشند.

شرایط برای صنایع تبدیلی انار در بخش خصوصی مهیا است

در این باره اردشیر صفیعی رییس جهاد کشاورزی شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار هزار ماسوله اظهار داشت: موضوع صنایع تبدیلی انار در شهرستان پیش از این در سازمان جهاد کشاورزی پاوه مورد بررسی قرار گرفته است و از این صنایع تبدیلی استقبال خواهد کرد.

وی افزود: شرایط برای صنایع تبدیلی این محصول در بخش خصوصی مهیا است و باید بخش خصوصی با سرمایه گذاری به این موضوع ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه این موضوع از طریق بخش دولتی انجام نمی شود گفت: با ورود به این عرصه مجوزهای لازم از طرف جهاد کشاورزی به بخش خصوصی نیز داده خواهد شد.

صفیعی در پایان با اشاره به اینکه شهرستان پاوه ظرفیت راه اندازی صنایع تبدیلی محصولات باغی را دارد گفت: علاوه بر این با توسعه صنایع تبدیلی می‌توانیم محصولات متنوعی از کشمش نیز در شهرستان تولید کرد که سود بیشتری را عاید باغداران شهرستان خواهد کرد.

وی افزود: بخش خصوصی می تواند در این دو محصول ورود پیدا کند و هیچ گونه محدودیتی نیز ندارند.

ضرورت راه اندازی صنایع تبدیلی در شهرستان پاوه

یکی از باغداران شهرستان پاوه نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: محصول انار پاوه در زمان برداشت به واسطه ها واگذار و وارد بازار خواهد شد و هیچ گونه صنایع تبدیلی در پاوه وجود ندارد.

حسنی افزود: برخی از انارهای ترش و ترک خورده نیز به روشهای سنتی توسط باغداران به رب انار تبدیل می شود که نیاز است صنایع تبدیلی در شهرستان راه اندازی شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: صنایع تبدیلی شهرستان پاوه بخش خصوصی هیچ گونه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۱۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت‌های صادراتی محصولات صنایع غذایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی، حضور در نمایشگاه‌ها و اعزام و پذیرش هیئت های تجاری در زمینه محصولات صنایع غذایی در کشورهای روسیه، چین، هندوستان، پاکستان، اندونزی و قزاقستان در دستور کار است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • فرصت‌های صادراتی محصولات صنایع غذایی
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • موزه‌های آنلاین حوزه برندینگ طراحی شد
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • موسیالا من را یاد مارادونا می‌اندازد!
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی