Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز پنجشنبه در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا پس از استماع گزارش‌های فرمانده عملیاتی قرارگاه ستاد ملی مبارزه با کرونا و روسای کمیته‌ها از اقداماتشان درخصوص اجرا و نظارت بر مصوبات ستاد و جلسات هماهنگی که با سایر دستگاه‌های دخیل در هفته جاری برگزار شده اظهار کرد: مصوبات ستاد ملی و آنچه در خصوص مبارزه با کرونا در حال انجام است، حاصل مطالعات و بررسی‌های علمی و یافته‌های کارشناسی مختصصان و مسوولان مربوطه در کمیته‌ها و همچنین تجارب ماه‌های گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه کاستن روند شیوع بیماری و کاهش تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی بویژه بیماران بستری، اولویت نخست و تنها راهکار برای خروج از وضعیت کنونی است، گفت: از این منظر مداخله فوری از طریق اعمال محدودیت‌های شدید در مناطق قرمز به عنوان راهکاری موثر خواهد بود.

روحانی خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات قبلی در اعمال محدودیت‌ها، کمیته بهداشت و درمان با همکاری سایر دستگاه‌ها و کمیته‌ها در ایجاد مراکز مراقبتی و استفاده از ظرفیت‌ها و مراکز اقامتی و تقویت ظرفیت درمانی در مراکز سرپایی و در عین حال درمان بیماران با علایم خفیف در منزل می بایست مورد توجه قرار گیرد. استفاده از نقاهتگاه مناسب هم یکی از راهکارهای موثر در کاهش بیماران بستری در بیمارستان است.

وی تصریح کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی درخصوص دورکاری کارکنان، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی موظف است بر اجرای این مصوبه در تمامی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی نظارت دقیق داشته باشد.

رییس جمهوری با تاکید بر لزوم حرکت هماهنگ و نظام‌مند تمامی ارکان دخیل بویژه قرارگاه عملیاتی در چارچوب مصوبات ستاد ملی برای نظارت بر روند اجرای این مصوبات گفت: محدودیت‌های ایجاد شده در مراکز ۲۵ استان کشور نیز در چارچوب همین یافته‌ها اعمال شده است.

روحانی همچنین تصریح کرد: فرمانده قرارگاه علمیاتی ستاد ملی موظف است تمامی اقدامات اجرایی خود را بر اساس مصوبات ستاد ملی و با مشارکت همه کمیته‌ها انجام دهد.

وی افزود: درخصوص رعایت پروتکل‌ها همچنان نیاز به اجرای دقیق‌تر و هماهنگ‌تر میان تمام ارکان هستیم تا سریعا برخی ناهماهنگی‌ها در اجرای مصوبات از بین برود.

رییس جمهوری با بیان اینکه اعمال جریمه‌ها باید با آگاهی بخشی از ابعاد مختلف جرائم باشد، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا را موظف کرد با همکاری کمیته تبلیغات، چارچوبی را برای اعلام خاطیان تدوین و در رسانه‌ها معرفی کند.

روحانی بار دیگر کنترل و رهگیری دقیق بیماران مبتلا به کرونا که دوران درمان و  قرنطینه را سپری میکنند، بسیار مهم و ضروری دانست و با اشاره به اقدامات و هماهنگی‌های ایجاد شده میان وزارت‌خانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این عرصه، بر روند تقویت این همکاری‌ها تاکید کرد.

رییس جمهوری همچنین با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت و درمان دستگاه اصلی و محوری تعیین مصادیق محدودیت‌ها در مناطق حاد خواهد بود، بر استفاده از ظرفیت حداکثری مراکز درمانی کشور که تحت اختیار دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و نیروهای مسلح است و الحاق این مراکز به طرح درمان بیماران کرونا تاکید و بر همکاری با وزارت بهداشت و درمان از سوی این دستگاه‌ها دستورات لازم را صادر کرد.

روحانی با اشاره به گزارش فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره کنترل ۸۶ درصدی رفت و آمدها به مراکز ۲۵ استان کشور، گفت: دستاوردها و نقاط ضعف اعمال چنین محدودیت‌هایی باید به شکل هوشمند بررسی و در مسیر کاستن از نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت آن گام برداشت.

در این جلسه پیشنهاد کمیته‌های امنیتی و اجتماعی و بهداشت و درمان در خصوص اعمال محدودیت های شدیدتر برای مدیریت سریعتر مقابله با شیوع بیماری، موضوع تعطیلی کسب و کارهای غیرضروری در تمامی مراکز استان‌ها از ساعت ۱۸ هر روز از تاریخ ۲۰ آبان ماه تا ۲۰ آذرماه و ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در همه مراکز استان‌ها از تاریخ ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر سال جاری از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد برای تصویب به جلسه روز شنبه ستاد ملی ارائه شود.

در این جلسه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم با ارائه گزارشی از روند موفقیت آمیز تولید کیت های تشخیص سریع کرونا در داخل کشور با اعلام اثربخشی ۹۸ درصدی این پروژه در مقایسه با نمونه های خارجی آن، از تولید انبوه روزانه ۱۸۰ هزار کیت سریع تشخیص کرونا در داخل کشور خبر داد.

کد خبر 562752 برچسب‌ها ستاد ملی مقابله با کرونا دولت دوازدهم حسن روحانی كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا دولت دوازدهم حسن روحانی كرونا در ايران ستاد ملی مبارزه با کرونا اعمال محدودیت ها قرارگاه عملیاتی بهداشت و درمان رییس جمهوری مصوبات ستاد دستگاه ها کمیته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۲۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ضمن تشریح وضعیت ترافیک صبحگاهی در معابر تهران اعلام کرد که ماموران پلیس راهور برای مدیریت ترافیک عصرگاهی نیز از آمادگی لازم برخوردارند.

سرهنگ اسماعیل احسان پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ترافیک صبحگاهی شهر تهران گفت: در رصدهای پلیسی مشخص شد که از حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز، ترافیک در بیشتر معابر پر تردد پایتخت آغاز شده است. این ترافیک از غرب، شرق و جنوب تهران به سمت مراکز و شمال شکل گرفته و در حال حاضر از حجم آن کاسته شده است. با این وجود با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود از حدود ساعت ۱۷ ترافیک عصرگاهی آغاز شود، ماموران پلیس راهور از آمادگی لازم برای مدیریت ترافیک برخوردارند. لازم است مردم نیز از ترددهای غیرضروری با خودروی شخصی خود در ساعات پیک ترافیک خودداری کنند.

وی درباره معابر و بزرگراه‌های دارای بار ترافیک صبحگاهی نیز گفت:‌ در بزرگراه تهران - کرج، بزرگراه شهید سلیمانی در محدوده بزرگراه شهید صیاد شیرازی ، بزرگراه شهید بابایی محدوده خیابان نیروی زمینی، بزرگراه شهید زین الدین در محدوده صدف ، بزرگراه علامه جعفری در محدوده شقایق ، بزرگراه امام علی (ع) در محدوده جانبازان، بزرگراه شهید لشگری در محدوده شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان ترافیک پرحجم اما روان بود. 

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد:  در بزرگراه‌های شیخ فضل الله نوری در محدوده بزرگراه یادگار امام (ره )، بزرگراه شهید آبشناسان در محدوده سردار جنگل، بزرگراه شهید همت در محدوده جنت آباد ، بزرگراه شهید چمران در محدوده پارک نهج البلاغه ترافیک نیمه سنگین بود. همچنین در مسیر غرب به شرق خیابان آزادی در محدوده شهیدان، خیابان جانبازان در محدوده میدان میدان امام رضا (ع) نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

احسان‌پور افزود:‌ در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید نواب صفوی از انتهای بزرگراه شهید چراغی تا ورودی تونل توحید، بزرگراه آیت‌الله سعیدی از میدان فتح تا میدان آزادی و بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در محدوده ستاری نیز ترافیک صبحگاهی نیمه سنگین بود.

وی با تاکید بر اینکه تردد موتورسیکلت از تونل‌های درون شهری ممنوع است، گفت: لازم است موتورسواران از تردد از داخل تونل‌های شهری پرهیز کنند. همچنین عابران پیاده نیز حتما از گذرگاه‌های مخصوص عابرپیاده تردد کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت
  • استفاده از گوشی آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی ممنوع شد
  • استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد