Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آسانا طالبان پور بیات کارشناس سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اظهار کرد: مسواک زدن بدون خمیردندان موجب برداشتن پلاک میکروبی می‌شود، اما استفاده از خمیردندان، انجام مسواک زدن را مطبوع می‌کند.

او ادامه داد: خمیردندان از ترکیب مواد مختلفی مانند فلوراید، مواد ساینده، مواد کف کننده، مواد طعم دهنده، عوامل ضد باکتریایی، نگهدارنده ها، رنگ ها، شیرین کننده و مواد ضد جرم تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسانا طالبان پور تصریح کرد: فلوراید یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده خمیردندان است که سبب از بین رفتن جرم دندان، کاهش پوسیدگی و افزایش مقاومت طولانی مدت دندان به عوامل ایجاد پوسیدگی می‌شود.

او اضافه کرد: خمیردندان‌ها همچنین دارای مواد ساینده هستند که برای پاک و تمیز کردن بهتر دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کارشناس سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز افزود: خمیردندان‌های مخصوص کودکان دارای میزان فلوراید کمتری است، زیرا در صورت بلع بیش از اندازه می‌تواند موجب مسمومیت کودک یا حتی ایجاد لکه‌های سفید غیرطبیعی و ماندگار در دندان شود. همچنین ممکن است برای جلب توجه و مطبوع بودن بیشتر به خمیر دندان‌های کودکان، مواد طعم دار یا شیرین کننده بیشتری اضافه شود.

او بیان کرد: بهتر است والدین تا سن ۶ سالگی بر مسواک زدن کودک نظارت داشته باشند.

آسانا طالبان پور ادامه داد: بعضی از خمیردندان‌ها با توجه به کارکردی که از آن‌ها انتظار داریم، دارای مواد ضِدحساسیت، ضِد جرم یا سفید کننده دندان هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسواک زدن خمیر دندان دهان و دندان دندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۲۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاقی که «تانیا» از پشت صحنه «نون خ» فاش کرد

آفتاب‌‌نیوز :

ساناز سماواتی، بازیگر باسابقه‌ای است که به خاطر تمریناتی که در رشته‌های مختلف ورزشی دارد از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار است و به همین دلیل در سکانسی از مجموعه تلویزیونی نون‌خ در قالب نقش تانیا در حالی که روی ویلچر نشسته، ناگهان به حالت چرخشی جست می‌زند و بیننده را شوکه می‌کند. بخشی از گفتگوی این بازیگر را در ادامه بخوانید: 

بازخوردی که از حضور در مجموعه نون‌خ داشتم، فوق‌العاده عالی بود و مثل همیشه مردم به من لطف داشتند. شکر خدا بینندگان سریال، با این نقش ارتباط بسیار خوبی برقرار کردند، هرچند در ابتدا و با توجه به گریم سنگین نقش من در سریال، برخی مخاطبان به من خرده گرفتند که چرا چنین نقش بی‌حال و بی‌رمقی را انتخاب کرده‌ام، اما بعد از این‌که چند قسمت از سریال پخش و کاراکتر اصلی من در نون‌خ نمایان شد، همگی اذعان داشتند که نقش من در سریال عالی بوده و الان منتظرند که کاراکتر تانیا دوباره به ادامه قسمت‌های سریال بازگردد. مخاطبان دائم از من سؤال می‌کردند، حالا که تانیا با گریم جدید به ماموریت دیگری رفت، دوباره کی بازمی‌گردد و من بالبخند می‌گفتم که اجازه بدهید ببینیم نویسنده چه تصمیمی برای تانیا خواهد گرفت.

در سریال نون‌خ در عرض یک هفته، پنج حادثه برای گروه فنی رخ داد، حشره ناشناخته‌ای گریمور را نیش زد، هرچند که شکر خدا برای خود من اتفاقی نیفتاد، ولی از آنجا که اتفاق ناخواسته است، در نتیجه مباحث مطرح شده در‌خصوص بیمه و امثال آن شامل تمامی صنوف این حوزه مانند عوامل فنی، گروه صحنه و... می‌تواند نقش مهمی در عملکرد و تامین کلیه عوامل و صنوف هنری داشته باشد.

منبع: جام جم

دیگر خبرها

  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • اتفاقی که «تانیا» از پشت صحنه «نون خ» فاش کرد
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • حرف‌های چوپان ایرانی که می‌خواست شاه شود!
  • گواردیولا: اتفاقی که برای لیورپول افتاد ممکن است برای ما هم بیفتد، آنها را ستایش می کنم / زیرنویس فارسی
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • تصویری ترسناک از خورشید در آسمان چین؛ چه اتفاقی افتاده؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟