Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد قریشی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: زنبورستان های فعال در شهرستان پردیس به ۴۳ عدد رسیده و در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ کلونی در سطح شهرستان داریم که طی چند ماه آینده به ۴ هزار کلونی خواهند رسید.

وی اظهار داشت: دریافت  کمک و تسهیلات بلاعوض از اداره جهاد کشاورزی برای آبیاری باغستان گل محمدی از مزایای دریافت مجوز راه اندازی باغستان ها توسط کشاورزان است و تعداد زیادی ازآنها برای دریافت مجوز به این اداره مراجعه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره جهاد کشاورزی با بیان اینکه شهرستان پردیس دارای شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسبی برای زنبور داری است، خاطرنشان کرد: کمیته استعدادیابی پرورش زنبور عسل را با حضور نمایندگان اداره دامپزشکی، اداره اموردام، باغبانی و علاقمندان به این حرفه را برای توسعه کار زنبور داری تشکیل دادیم.

قریشی ادامه داد: مشارکت با بخش خصوصی برای توسعه زنبور داری در سطح شهرستان را در فاز دوم کار اجرایی خواهیم کرد.

این مسئول با بیان اینکه تعاونی پرورش زنبور عسل شهرستان در سال ۱۳۶۵ تشکیل شده، اعلام کرد: این تعاونی  پس از تشکیل،  مدت زیادی غیر فعال بود و با اقدامات انجام شده در حال حاضر فعالیت  و خدمات رسانی خود به زنبور داران و پرورش دهندگان زنبور عسل آغاز کرده است.

رییس  جهاد کشاورزی شهرستان پردیس ضمن تشکر از فرماندار شهرستان پردیس برای تسهیل در صدور مجوز کشت گلخانه ای، اضافه کرد: برای کشت گلخانه ای در سطح ۲۱۶ هکتار در سطح شهرستان متقاضی داریم و تمامی آنها به نظام مهندسی کشاورزی معرفی شدند.

قریشی ادامه داد: پرورش دهندگان ماهی زینتی فعال در شهرستان با معرفی به نظام صنفی پروانه دار شدند از متقاضیان علاقمند به راه اندازی پرورش ماهی زینتی حمایت می کنیم و برای راه اندازی مزرعه کشاورزی و گردشگری در شهرستان برنامه ریزی کردیم.

این مسئول با بیان اینکه ۴۰ هکتار زمین در روستای کردنبرد به مجموعه کشاورزی و دامداری تبدیل می شود، یادآوری کرد: یکی از کشاورزان روستا با همراهی اعضای فامیل برای ایجاد یک مجموعه گلخانه، پرورش دام سبک و سنگین، پرورش گاو شیری و پرورش ماهیان زینتی اعلام آمادگی کرده که با حمایت این اداره تسهیل در انجام امور اداری، طرح یاد شده اجرایی خواهد شد.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس ادامه داد: در این پروژه ۲۰ هکتار باغ مثمر گردو و در ۲۰ هکتار دیگر طرح مجموعه دامداری  کشاورزی اجرا می شود و با توجه به وجود چند چشمه در زمین مشکل تامین آب ندارند.

قریشی با اشاره به پرورش اسب در در روستای طاهرآباد، اظهار داشت: در این روستا ۵ راس اسب مولد و ۳۰ راس اسب دیگر توسط یکی از روستائیان پرروش و نگهداری می شود و برای توسعه آن برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه  شرایط آب و هوایی شهرستان پردیس برای پرورش گلهای شاخه بریده مناسب است، یادآور شد: با رفع مشکلات محیط زیستی و قرار گیری در مناطق چهارگانه در سال جهش تولید و برای توسعه کشاورزی در سطح شهرستان اقدام شود تا شاهد رونق در بخش کشاورزی و پرورش گلخانه ای باشیم.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها شهرستان پردیس وزارت جهاد کشاورزی زنبورداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان پردیس وزارت جهاد کشاورزی زنبورداری شهرستان پردیس وزارت جهاد کشاورزی زنبورداری اخبار کنکور سطح شهرستان شهرستان پردیس جهاد کشاورزی برای توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۲۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال

رسول مقسم روز شنبه گفت : سال قبل گلستان از محل تولید نهال‌جنگلی ۳۸۷ هکتار از عرصه‌های جنگلی هیرکانی را با کاشت «بلوط، ون، افرا و خانواده سرو نقره‌ای» احیا کرد یا توسعه داد که شامل ۲۰۰ هکتار در منطقه «قلعه‌قافه» مینودشت، ۱۰۰ هکتار در منطقه «قربان‌دره» مراوه‌تپه، ۵۷ هکتار در منطقه «جوزچال» رامیان و ۳۰ هکتار در مناطق« عربکلو و خسروآباد» گالیکش بود.

طبق گزارش مسوولان حوزه جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، سال قبل در قالب اجرای طرح ملی چهارساله کاشت یک میلیارد درخت، ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال جنگلی برای فضای سبز، زراعت چوب، احیا و توسعه جنگل و مرتع و بیابان با بهره‌گیری از نهالستان‌های دولتی و خصوصی در استان تولید و در اختیار استان‌ها قرار گرفت در حالی که تعهد ایجاد شده برای گلستان در این سال پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نهال بود.

به روزرسانی جنگل‌های هیرکانی نیازمند احیا و توسعه

رییس اداره جنگلکاری، پارک‌ها و تفرجگاه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: مکاتبه با ادارات شهرستانی منابع طبیعی و آبخیزداری برای شناسایی جنگل‌های مخروبه، کم پوشش و فقیر جنگلی انجام شده است.

طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان شمالی با مساحتی نزدیک به ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که ۴۵۲ هزار هکتار آن را عرصه جنگلی هیرکانی است.

گلستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی استوار است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان