Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از یورونیوز، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات تاکنون ۲۶۴ رای الکترال را به دست آورده است. در مقابل دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده ۲۱۴ رای الکترال کسب کرده است. جو بایدن پس از پایان شمارش آرای میشیگان و ویسکانسین توانست در این دو ایالت غرب میانه پیروز شود. او اکنون در صورت پیروزی در ایالت نوادا چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که هنوز نتیجه آرای الکترال ایالت های پنسیلوانیا، کارولینای شمالی و جورجیا نیز مشخص نشده است.


ترامپ و پنس روز پنجشنبه دیدار یا برنامه عمومی ندارند

کاخ سفید اعلام کرده است که نامزد جمهوریخواهان و معاونش روز پنجشنبه هیچ برنامه یا دیدار عمومی ندارند.
 
جو بایدن هم اکنون با کسب ۵۸۸ هزار و ۲۵۲ رای در ایالت نوادا از دونالد ترامپ پیش افتاده است. نامزد جمهوریخواهان تاکنون ۵۸۰ هزار و ۶۰۵ رای در این ایالت به دست آورده است. به این ترتیب فاصله آرای دو نامزد به ۷ هزار و ۶۴۷ رای کاهش یافته است. این در حالی است که تاکنون ۸۶ درصد کل آرای نوادا شمارش شده است. به نظر می‌رسد که با شمارش ۱۴ درصد باقی‌مانده هر دو نامزد امکان پیروزی در نوادا را دارند. تعداد آرای الکترال جو بایدن در صورت پیروزی در نوادا به ۲۷۰ خواهد رسید و به این ترتیب او رئیسجمهوری آینده خواهد بود. 
 

فاصله آرای بایدن و ترامپ در پنسیلوانیا به ۱۶۴ هزار رای رسید

آخرین نتایج آراء در ایالت پنسیلوانیا نشان می‌دهد که دونالد ترامپ سه میلیون و ۲۱۵ هزار و ۹۶۹ رای به دست آورده است. جو بایدن نیز سه میلیون و ۵۱ هزار و ۵۵۵ رای کسب کرده است. به این ترتیب اختلاف آرای جو بایدن و دونالد ترامپ در پنسیلوانیا به ۱۶۴ هزار و ۴۱۴ رای کاهش یافته است. 
تاکنون ۸۹ درصد آراء در پنسیلوانیا شمارش شده است. این ایالت ۲۰ رای الکترال دارد. جو بایدن در صورت پیروزی در این ایالت در کالج الکترال به پیروزی دست خواهد یافت و رئیس‌جمهور می‌شود.
 

کاهش فاصله آرای ترامپ و بایدن در جورجیا

فاصله آرای جو بایدن و دونالد ترامپ در ایالت جنوبی جورجیا به تنها حدود ۱۸ هزار رای رسیده است. دونالد ترامپ با شمارش ۹۶ درصد آراء همچنان پیشتاز است اما بنا به گزارش‌ها آرای باقی مانده اکثرا در مناطقی به صندوق ریخته شده که دموکرات‌ها اغلب آرای بیشتری کسب می‌کنند.
ایالت جورجیا ۱۶ رای الکترال دارد.

کد خبر 562750 برچسب‌ها انتخابات 2020 آمريكا آمریکا - انتخابات آمریکا - دونالد ترامپ آمریکا - جوزف بایدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: انتخابات 2020 آمريكا آمریکا انتخابات آمریکا دونالد ترامپ آمریکا جوزف بایدن دونالد ترامپ فاصله آرای جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۲۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل

ترامپ در پاسخ به سؤال خبرنگار تایم در خصوص وفاداری به تل‌آویو گفت «من خیلی به اسرائیل وفادار بوده‌ام؛ وفادارتر از هر رئیس‌جمهوری. من بیش از هر رئیس‌جمهوری برای اسرائیل کار کرده‌ام».

 

به گزارش فارس، وی در حالی که مدعی شد اگر رئیس‌جمهور آمریکا بود، هرگز جنگ غزه رخ نمی‌داد، ادامه داد که اگر هرگونه درگیری بین جمهوری اسلامی ایران و تل‌آویو رخ دهد، از رژیم صهیونیستی حمایت نظامی خواهد کرد.

ترامپ گفت «من کمک نظامی به اسرائیل را متوقف یا شرطی نخواهم کرد. بله همچنان از اسرائیل حمایت می‌کنم».

رئیس‌جمهور جنجالی پیشین آمریکا ادامه داد «اگر اسرائیل و ایران وارد جنگ شوند، آمریکا از تل‌آویو حمایت نظامی می‌کند. بسیاری بر این باورند که احتمال یک حمله تشریفاتی بین ایران و اسرائیل وجود دارد که اگر اینطور باشد خوب است و چیز بدی نیست. به هرحال پاسخ آری است اگر ایران به اسرائیل حمله کند، ما آن‌جا [در کنار رژیم صهیونیستی]خواهیم بود».

ترامپ همچنین به پاره کردن برجام و در پیش گرفتن فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت «نتانیاهو به اوباما التماس کرد که با ایران توافق نکند، اما من به توافق با ایران پایان دادم. هیچ رئیس‌جمهوری آن‌چه را که من انجام دادم برای اسرائیل انجام نداد. من مالکیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناختم».

وی با انتقاد از سیاست بایدن در قبال ایران ادامه داد «دولت بایدن اگر باهوش و پرانرژی بود به جای آن‌که به دنبال پیگرد قانونی ترامپ باشد، به دلیل وضعیت بدی که دارند با ایران توافق می‌کردند. آن‌ها باید با ایران توافق می‌کردند».

ترامپ با اشاره به این‌که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل تحولات غزه محبوبیت ندارد، گفت «من می‌گویم آن‌چه که در هفتم اکتبر رخ داد، هرگز نباید اتفاق می‌افتاد».

وی سپس اقدام تروریستی واشنگتن در ترور سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس را به میان کشید و گفت «من تجربه بدی با بی بی بی (نتانیاهو) دارم که به (سردار) سلیمانی مربوط می‌شود، زیرا همانطور که می‌دانید او درست لحظاتی قبل از حمله کنار رفت.. قرار بود مشترک انجام شود و یکدفعه به ما گفته شد که اسرائیل این کار را انجام نمی‌دهد و من در این خصوص خوشحال نبودم و هرگز فراموش نمی‌کنم».

ترامپ با این‌حال مدعی شد که اگر رئیس‌جمهور بود «هرگز جنگ غزه رخ نمی‌داد و حماس هیچ پولی نداشت».

وی سپس از عملکرد رژیم صهیونیستی در جنگ غزه انتقاد کرد و گفت «اسرائیل یک کار خیلی بد کرد و آن در زمینه روابط عمومی است... اسرائیل نباید هرشب تصاویری از ساختمان‌های درحال سقوط در غزه که با حضور افرادی که در آن هستند، بمباران می‌شود، پخش می‌کرد، اما این کار را می‌کنند».

ترامپ با تکرار ادعا‌های پیشین خود گفت «در دوران ریاست‌جمهوری من، تروریسم بسیار اندکی وجود داشت... چهار سال بدون تروریسم داشتم. ایران پولی نداشت که به کسی بدهد! داعش ۱۰۰ درصد از بین رفته بود، اما حالا در حال بازگشت است».

دیگر خبرها

  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر