Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@17:55:13 GMT

تصویب توافقنامه همکاری بین قزاقستان و بلاروس

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۲۹۲۴

تصویب توافقنامه همکاری بین قزاقستان و بلاروس

به گزارش افکارنیوز،

در دوشنبه، نمایندگان سنای قزاقستان توافقنامه همکاری با بلاروس در زمینه مهاجرت را به تصویب رساندند.

«ایرلان ترغومبایف» وزیر کشور قزاقستان ضمن معرفی این توافقنامه در جلسه پارلمان این کشور، خاطرنشان کرد که این سند در تاریخ 25 اکتبر سال 2019 میلادی در «نورسلطان» به امضا رسیده است.

وی گفت: به طور خاص، این سند امکان تبادل اطلاعات آماری، دریافت اطلاعات شخصی در مورد شهروندان، تبادل تجربه بین دولت‌های دو کشور و ارائه کمک های عملی به یکدیگر را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترغومبایف در ادامه امکان تعیین وضعیت حقوقی شهروندان قزاقستان و بلاروس از جمله دیگر مزایای تصویب این سند عنوان کرد.

بنابر سخنان وی، تا به امروز، وزارتخانه مذکور 23 توافق نامه بین المللی را تصویب و 9 سند دیگر در دست تهیه قرار دارند.

ترغومبایف افزود: با تصویب این توافقنامه تبادل اطلاعات بهبود، مسئله بازگشت افراد به سایر کشورها حل، دوره اقامت شهروندان خارجی در قلمرو قزاقستان مشخص و از به دست آوردن تابعیت مضاعف جلوگیری می‌شود.

طبق سخنان وزیر کشور قزاق، این توافقنامه عواقب منفی حقوقی اقتصادی و اجتماعی نخواهد داشت و به تخصیص بودجه اضافی نیاز ندارد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بلاروس مهاجرت قزاقستان بلاروس قزاقستان مهاجرت توافقنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۲۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ها با دولت بهتر شود

سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: دو جلسه با حضور رییس مجلس، وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و رییس‌کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز تشکیل شد. هدف از تشکیل این نشست کنترل بازار ارز با همکاری دو قوه بود. برنامه‌های دولت در این زمینه تهیه و اعلام شد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با اشاره به تعامل دولت با مجلس دوازدهم، گفت: از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است، اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت طی دو سه هفته آینده همچون قانون اجاره بهای مسکن تصویب شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ها با دولت بهتر شود
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا با تصویب معاهده اصفهان پایان یافت
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند