Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، در این تصویر شمار آرای شمرده نشده در ایالت‌های آلاسکا، آریزونا، پنسیلوانیا، جورجیا، کارولینای شمالی، نوادا می‌بینید.

دایره‌های رنگی این اینفوگرافیک بخش‌ها یا کانتی‌های تشکیل‌دهنده این ایالت‌ها را نشان می‌دهد: رنگ‌ آبی کانتی‌ها به معنای حداکثر رای به نفع دموکرات‌ها (جو بایدن) و رنگ قرمز  به معنای حداکثر رای به نفع جمهوریخواهان (دونالد ترامپ) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اندازه هر یک از دایره‌های قرمز و آبی بیانگر میزان نسبی جمعیت‌ آنها است، بنابراین دایره‌های بزرگتر تاثیر بیشتری بر نتیجه آرا نسبت به دایره‌های کوچکتر دارند. درصدی که روی دایره‌ها نوشته شده است، بیانگر درصد رای‌های شمرده نشده در هر یک از کانتی‌ها است.

هر یک از بخش‌ها یا کانتی در ایالت‌ها (که یک واحد اداری منفرد هستند) رای‌های خودش را به طور مستقل می‌شمارد و نتیجه آن را اعلام می‌کند. مجموع آرای کانتی‌ها تعیین‌کننده آرای ایالت است.

در این تصویر تفکیک آرای شش ایالت را بر حسب کانتی‌هایی که هر حزب در آن اکثریت دارند، می‌بینید:

۱- آلاسکا گرچه فقط ۵۰ درصد آرای ایالت شمرده شده‌اند، اما ترامپ با ۶۲.۱ درصد آرا از ترامپ بسیار جلوتر از ترامپ با ۳۳.۵ درصد جلوتر است، اما با توجه سوابق این ایالت و ترکیب کانتی‌های آن تقریبا  با اطمینان می‌توان گفت سه رای الکترال این ایالت به ترامپ (قرمز) می‌رسد.

۲- کارولینای شمالی: ایالت کارولینای شمالی ۹۴ درصد آرا شمرده شده است و ترامپ با ۵۰.۱ درصد از بایدن با ۴۸.۷ درصد جلو است. گرچه ترامپ فقط ۱.۴ درصد جلوتر از بایدن است، اما شمار کم آرای باقیمانده و ترکیب کانتی‌ها از لحاظ طرفداری از هر حزب احتمال بردن ۱۵ رای الکترال این ایالت را برای ترامپ بیشتر می‌کند. ترامپ برای پیروزی باید حتما این ایالت را ببرد.

۳- پنسیلوانیا: در این ایالت ۸۷ درصد آرا شمرده شده‌آند و ترامپ با ۵۰.۵ درصد از بایدن با ۴۸.۴ درصد جلو است. شمارش آرای باقیمانده (که اغلب پستی هستند) که به میزان بیشتری مربوط کانتی‌های شهری پرجمعیت طرفدار دموکرات‌ها است باعث شده است که درصد آرای بایدن به آرای ترامپ نزدیک شود.

اگر بایدن ۲۰ رای الکترال این ایالت را ببرد، با توجه به ۲۵۳ رای الکترال قبلی‌اش از مرز ۲۷۰ عبور می‌کند و برنده نهایی انتخابات خواهد بود. اگر ترامپ  در پنسیلوانیا برنده شود، هنوز نیاز به برنده شدن در ایالت آریزونا دارد تا به عدد جادویی ۲۷۰ برسد.

۴- نوادا: این ایالت ۷۵ درصد آرا شمرده شده است و بایدن (۴۹.۳ درصد) با فاصله اندکی از ترامپ (۴۸.۷ درصد) جلو است. ترکیب آرای باقیمانده در کانتی‌ها که تقریبا همه آنها به کانتی‌های شهری پرجمعیت طرفدار بایدن مربوط می‌شوند، باعث می‌شود با احتمال بسیار زیاد ۶ رای الکترال این ایالت را به بایدن داد.

۵-  آریزونا: در این ایالت ۸۸ درصد آرا شمرده شده است و بایدن با فاصله اندکی از ترامپ جلو است. حال حاضر بایدن ۵۰.۵ درصد و ترامپ ۴۸.۱ درصد آرا را دارد (بایدن ۳۹۷۶۱ رای جلو است). در حال حاضر روند معکوسی نسبت به پنسلوانیا در ایالت در جریان است و شمار آرای ترامپ دارد به بایدن نزدیک می‌شود.

 این ایالت ۱۱ رای الکترال دارد. اگر بایدن در این ایالت برنده شود، در صورتی که ۷ رای الکترال ایالت نوادا را هم که در آن جلو است، را هم به دست آورد، حتی بدون بردن ایالت پنسیلوانیا هم به عدد ۲۷۰ می‌رسد و برنده انتخابات خواهد بود. اگر ترامپ برنده شود، همانطور که گفته شد برای پیروزی نهایی باید در پنسیلوانیا هم برنده شود.

۶- جورجیا: ۹۹ درصد آرای این ایالت شمرده شده‌اند و ترامپ (۴۹.۶ درصد) با فاصله اندکی از بایدن (۴۹.۲ درصد) جلو است. گرچه فاصله ترامپ از رقیبش چندان زیاد نیست، گرچه ۹۹ درصد آرای ایالت شمرده شده‌آند. اما فاصله بسیار کم دو رقیب (ترامپ اندکی بیش از ۲۰ هزار رای از بایدن جلو است) باعث می‌شود باز هم امکان تغییر نتیجه وجود داشته باشد.

 ترامپ باید حتما ۱۶ رای الکترال این ایالت را ببرد. اگر بایدن در این ایالت برنده شود، حتی بدون برنده شدن در ایالت‌های آریزونا و نوادا برنده انتخابات خواهد بود.

کد خبر 562765 برچسب‌ها انتخابات 2020 آمريكا آمریکا - انتخابات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: انتخابات 2020 آمريكا آمریکا انتخابات رای الکترال این ایالت برنده شود درصد آرای ایالت ها کانتی ها دایره ها درصد جلو ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۲۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود

به گزارش همشهری آنلاین، مایکل دوران ضمن انتقاد از رویکرد بایدن در قبال تنش اخیر در رابطه میان ایران و اسرائیل می‌نویسد: ایرانی‌ها حدود ۳۵۰ پهپاد، موشک کروز و موشک بالستیک به سمت اسرائیلی‌ها پرتاب کردند. دولت بایدن مدعی است که رهگیری موشک‌ها و پهپادها و ساقط کردن برخی از آن‌ها یک موفقیت استراتژیک بود. من فکر می‌کنم هر چیزی بود جز موفقیت استراتژیک. واقعیت آن است که حمله ایران، یک شکست آشکار برای آمریکا بود؛ یک شکست در بازدارندگی. بایدن از زمان روی کار آمدن خود تلاش کرده تا روابط با ایران را بهبود بخشد و تنش‌ها را در منطقه از طریق تماس با تهران و اجازه دادن به ایران برای فروش نفت به چین کاهش دهد.

ایرانی‌ها نشان دادند حمله شنبه‌شب‌شان صرفا یک چشاندن طعم بود. آنان ظرفیت آن را دارند که اگر بخواهند احتمالا خیلی بیشتر سرعت عملیاتی را برای یک یا دو هفته حفظ کنند. آنان حتی می‌توانند این سرعت را در برابر اسرائیل حفظ کنند. اسرائیل رهگیرهای کافی برای ساقط کردن همه موشک‌ها نخواهد داشت. اسرائیل همچنین پول کافی برای پرداخت هزینه دفاعی در برابر کارزار حملات پایدار احتمالی ایران را نخواهد داشت. ایران در حال انجام یک بازی سیاسی - نظامی است.

اکنون دکترین بایدن این است: ایران مجاز است با موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز و پهپاد به هر کشوری که می‌خواهد ضربه بزند، اما هیچ کس از جمله ایالات متحده اجازه ندارد به ایران ضربه بزند! حتی زمانی که ایران از طریق نیروهای نیابتی به نیروهای آمریکایی ضربه بزند ایالات متحده به ایران کاری ندارد. اسرائیل مدت‌هاست که درگیر یک جنگ سایه بوده‌اند، اما حمله اخیر ایران موضوعی کاملا متفاوت بود. حمله ایران به اسرائیل با هدف عادی‌سازی این اقدام انجام شد. بایدن از طریق تُرک‌ها به ایران پیام داد که آمریکا قصد ورود به درگیری را ندارد. پس از حمله بایدن تنها از اسرائیل خواستار خویشتنداری شد و به طور علنی اعلام کرد که ایالات متحده در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد. این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود. حتی اگر او قصد وارد شدن در درگیری را نداشت با بیان علنی این موضوع تنها باعث شد ایران اطمینان کسب کند که اقدامی از سوی آمریکا صورت نخواهد گرفت.

ایران قواعد بازی را تغییر داد و با عواقب و مجازاتی مواجه نشد. هرچه بایدن بیشتر بر اسرائیل فشار بیاورد ایرانی‌ها را بیشتر تشویق می‌کند تا از شکاف بین واشنگتن و تل‌آویو استفاده کنند. بایدن در آستانه انتخابات می‌خواهد نفت ایران در بازار باقی بماند تا افزایش قیمت جهانی صورت نگیرد. بایدن همچنین به دنبال اجتناب از تشدید تنش با ایران از ترس آن است که ممکن است ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای عجله کند. مقامات ایران متقاعد شده‌اند که اکنون زمان بازنگری در کل نظم بین‌المللی در خاورمیانه و ایجاد شکاف بین ایالات متحده و اسرائیل فرا رسیده است.

کد خبر 847635 منبع: کیهان برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه آمریکا و اسرائیل

دیگر خبرها

  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟